Køb campingvogn i Sverige.
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 19:04

Hej i gruppen.
Min gamle Polar 470 årgang 1973 står foran sit otium, og jeg vil gene have
en Polar igen.

Jeg lurer på om udvalget ikke er større i Sverige.......??

Kan en svensk vogn umiddelbart indregistreres i Danmark eller er der nogen
fælder....?
Er priserne ok i forhold til danske priser...?
Er der andre ting man skal være opmræksom på.?
Nogle gode links til brugte campingvogne i Sverige?

Mvh Tommy T - Odense
--
Hvis Du møder nogen uden et smil på læben, så stik dem et af dine!
http://www.tommy-t.webbyen.dk - Min egen hjemmeside

Den har indtil videre sparet mig for at få 21761 spam-mails.

Fra : Arne Keller

Dato : 19-09-05 11:58

Tommy.T - Odense wrote:
> Hej i gruppen.
> Min gamle Polar 470 årgang 1973 står foran sit otium, og jeg vil gene have
> en Polar igen.
>
> Jeg lurer på om udvalget ikke er større i Sverige.......??

For nye vogne er det nok det samme.
For brugte kan du måske lettere finde en i Sverige.

> Kan en svensk vogn umiddelbart indregistreres i Danmark eller er der nogen
> fælder....?

Det burde ikke være et problem da de er EU godkendte, men der kan være
noget omkring gas godkendelser.

> Er priserne ok i forhold til danske priser...?

Min opfattelse er at CV er dyrere i Sverige end i Danmsrk

> Er der andre ting man skal være opmræksom på.?
> Nogle gode links til brugte campingvogne i Sverige?

http://www.husvagn-svensson.se/
http://www.vinslovs-fritidscenter.se/

Eller søg selv videre på "husvagn"

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : LS

Dato : 20-09-05 22:28

"Tommy.T - Odense" <tommy[dot]t[snabel-a]get2net[dot]dk> skrev i en
meddelelse news:432dabf6$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg lurer på om udvalget ikke er større i Sverige.......??

Udvalget er helt klart større i sverige. Specielt på brugte.

> Kan en svensk vogn umiddelbart indregistreres i Danmark eller er der nogen
> fælder....?
> Er priserne ok i forhold til danske priser...?

For svenske gælder de samme regler som i resten af EU. Jeg har selv købt 2
vogne i Sverige.

Med hensyn til priser er det nemmere at finde en brugt der passer til behov
til en fornuftig pris igen fordi udvalget er større. Med hensyn til nye
vogne kan man let forhandle sig frem til en meget fornuftig pris

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 16:49

"Tommy.T - Odense" skrev
>Kan en svensk vogn umiddelbart indregistreres i Danmark eller er der
nogen
>fælder....?

hej i gruppen.
Jeg stillede dette spørgsmål i gruppen i sidste uge.
Jeg spurgte også hos FDM og har modtaget følgende svar, bare til
orientering:

Nej, det burde der ikke være hvis der er tale om en standardgodkendt vogn,
der har været almindeligt markedsført. Er der tale om en speciel
konstruktion eller en konstruktiv ombygning kan der derimod være
problemer.

Af sælger skal du have den originale registreringsattest. Du skal desuden
have en skriftlig bekræftelse på at vognen er afmeldt det svenske
centralregister.

På det lokale svenske motorkontor kan du få svensk prøveplade til
campingvognen, som du kan køre til din bopæl i Danmark med. Svenske
prøveplader er nemlig også gyldige i Danmark.

Vognen skal synes i Danmark inden den tages videre i brug. Der bestilles
tid
til et registreringssyn. Du skal medbringe den originale
registreringsattest, afmeldingsbekræftelse og en vejeseddel, som skal være
indhentet fra en autoriseret vejer senest 24 timer før registreringssynet.

Den har indtil videre sparet mig for at få 21848 spam-mails.