Erfaringer grafikkort
Fra : Feta

Dato : 06-01-01 20:36

Hej alle
Jeg påtænker at købe et Ati Rage 128 vivo grafikkort 32 mb. ram, er der
nogen der kan sige om det kort er til noget, det er mest spil det skal
bruges til, et anden alternativ vil være et Tnt 2 grafikkort, men da sønnen
ikke har så mange penge vil han ikke ofre mere end ca 10-1200 kr. på det.
maskinen er en:

Pentium III 500
128 mb ram

Hilsen Bent

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 06-01-01 20:35

Feta wrote:

> [...]
> bruges til, et anden alternativ vil være et Tnt 2 grafikkort, men da
> sønnen ikke har så mange penge vil han ikke ofre mere end ca 10-1200 kr.

Jeg har rigtigt gode erfaringer med Rage 128, men da jeg ikke spiller så
meget, sååå.... Jeg kender ikke nok til TNT2 til at kunne sige noget om
det, men mit umiddelbare gæt er at det nok vil være lidt hurtigere i de
fleste spil.

For de af jer der så vil vide hvad jeg så laver: Jeg sidder primært og
bikser med ting under Linux, og her er kortet en ren fornøjelse at bruge -
og windows, tjaaeh, min bedre halvdel er vist ligeglad med hastighed.
Homebanking og Syvkabale kræver jo ikke det store
--
MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den...

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 06-01-01 20:46

Han får mest ydelse for pengene, hvis han køber et Geforce 2 MX kort, f.eks.
ASUS V7100 som ligger på ca. 1250kr. for øjeblikket (www.edbpriser.dk).

-mb

Fra : mohr

Dato : 07-01-01 12:51

"Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> wrote

> Han får mest ydelse for pengene, hvis han køber et Geforce 2 MX kort,
f.eks.
> ASUS V7100 som ligger på ca. 1250kr. for øjeblikket (www.edbpriser.dk).

Absolut ja!

/mohr

Fra : Tinus Nielsen

Dato : 07-01-01 15:20

"mohr" <mmohr@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Bundgaard" <kubrick@mail.dk> wrote

> f.eks.
>
> Absolut ja!
>
> /mohr

Helt enig man kan enda få et geforce 2MX helt ned til 999 på
www.edbpriser.dk

Jeg vil dog understrege at det vil være langt bedre med et mærkevare kort
feks asus eller creative.

--
De bedste hilsner

Tinus Nielsen