tastatur bytter om på ø og æ
Fra : Ricky

Dato : 18-09-05 13:35

Hej

Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker på æ og æ, når jeg
trykker på ø.

hva' hulen sker der??? Det har jeg nu godt aldrig oplevet fær( ...før).

Nogen der har et godt råd?

/Ricky

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-05 13:51

Ricky wrote:

> Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker på æ og æ, når jeg
> trykker på ø.

Du bruger vel Windows ikk'? Er dansk tastaturlayout er valgt?
Har du et andet OS du lige kan teste med? Evt. en eller ande Linux liveCD.

Måske er tasterne rent fysisk placeret forket. Sidder dine sådan her?
K, L, Æ, Ø

Bruger du Win2000/XP har MS et lille program der kan ændre på
tastaturlayoutet.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=fb7b3dcd-d4c1-4943-9c74-d8df57ef19d7&DisplayLang=en

--
Mvh. Lars

Fra : Jens G

Dato : 17-09-05 13:59

On Sun, 18 Sep 2005 14:34:44 +0200, "Ricky" <Ricky@Rickym.dk> wrote:

> [...]
>trykker på ø.
>
>hva' hulen sker der??? Det har jeg nu godt aldrig oplevet fær( ...før).

Der er vel byttet om på tasterne?
Sidder Ø til højre for Æ, og Æ mellem L og Ø?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ricky

Dato : 18-09-05 14:04

Jeg bruger Win XP Dk.

Set fra venstre hedder tasterne K,L,Ø,Æ

(jeg præver lige det der program)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-05 14:09

Ricky wrote:

> Jeg bruger Win XP Dk.
> Set fra venstre hedder tasterne K,L,Ø,Æ

Hov! Det er jo også forkert.

Mon ikke du kan liste tasterne af og montere dem korrekt?

--
Mvh. Lars

Fra : Ricky

Dato : 18-09-05 14:17

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Mon ikke du kan liste tasterne af og montere dem korrekt?

----

tjooo, det kan jeg vel godt. Men hvis det går galt, så bliver det svært
bagefter at kræve min reklamation

Det der program krøver at jeg skal skrive hele keyboardet ind i programmet,
orker det ikke.

Det er trådlæst kan det være det?

/ricky

Fra : Lise

Dato : 17-09-05 14:17

> Hov! Det er jo også forkert.
>
> Mon ikke du kan liste tasterne af og montere dem korrekt?

Ha. Så er det et norsk tastatur. Æ og Ø er byttet i forhold til dansk.

Fra : Ricky

Dato : 17-09-05 14:53

"Lise" <lise@kæå.dk> skrev i en meddelelse

> Ha. Så er det et norsk tastatur. Æ og Ø er byttet i forhold til dansk.

Ok!

/ricky

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 17-09-05 14:15

Ricky skrev:

> Jeg bruger Win XP Dk.
>
> Set fra venstre hedder tasterne K,L,Ø,Æ

Det skal være K, L, Æ og Ø.

Byt om på tasterne.

Og stil så din dato

--
Lars Fragstrup

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-05 14:29

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Det skal være K, L, Æ og Ø.
>
> Byt om på tasterne.

hehe, jeg er temmelig sikker på, at selv om jeg byttede rundt på min A & Ø
tast, så ville den stadig skrive A på den til venstre for S-tasten

mvh
Ebbe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-05 11:40

"Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk> skrev....

> hehe, jeg er temmelig sikker på, at selv om jeg byttede rundt på
> min A & Ø tast, så ville den stadig skrive A på den til venstre
> for S-tasten

Prøv at læse hele tråden. Problemet er jo netop at tasterne ikke
skriver det der er påtrykt dem. 'Æ' producerer et 'Ø' på skærmen og
omvendt(fordi det er norsk tastaturlayout).

Så enten kan man fysisk bytte om på de 2 taster, eller osse kan man
skifte til norsk tastaturlayout i OS'et.

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 13:21

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så enten kan man fysisk bytte om på de 2 taster, eller osse kan man
> skifte til norsk tastaturlayout i OS'et.

Du har ret, sorry. Jeg er nok "faldet af tråden", men startede lige forfra.
Ja så ville jeg også mene at problemet lettest kunne løses ved at bytte
tasterne. ( Hvis det ikke er et dedikeret Norsk tastatur, kunne det jo være
en monteringsfejl ab producent).

mvh
Ebbe

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 14:19

Ricky wrote:
> [...]
> trykker på ø.
>
> hva' hulen sker der??? Det har jeg nu godt aldrig oplevet fær( ...før).

Tror du ikke det er fordi det er sat til norsk layout inde i windows?

Hvis Ø kommer før Æ, er det ret sikkert et norsk KB du sidder med, det
kan være den medfølgende software sætter det til norsk layout

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ricky

Dato : 17-09-05 14:24

--

I sprogindstillinger er der kun installeret et sprog, dansk.

Meen jeg har faktisk ikke indstalleret tastaturet, det har windows, den
gendkendte min hardware og installeret tastaturet for mig, hmmm. Jeg hopper
lige på logitecs hjemmeside og finder en drivert.......

Fra : Ricky

Dato : 17-09-05 14:36

"Ricky" <Ricky@Rickym.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gendkendte min hardware og installeret tastaturet for mig, hmmm. Jeg
> hopper lige på logitecs hjemmeside og finder en drivert.......

Hmm det hjalp heller ikke. Så er der vel ikke meget andet end magt anvedelse
tilbage :(

Takker for de gode ideer

/Ricky

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 15:07

> Hmm det hjalp heller ikke. Så er der vel ikke meget andet end magt anvedelse
> tilbage :(
>
> Takker for de gode ideer

Vi er enige om at tastaturet fysisk har rækken KLØÆ siddende, right?

Hvilket resultat giver det når du skriver på tastaturet? Skriver det
KLØÆ eller KLÆØ i windows?

Jeg går ud fra at du ønsker at bruge det som et dansk tastatur, og
dermed have det til at skrive KLÆØ - selv om der står noget andet på
tastaturet, right?

- jeg tror at der rent teknisk i et norsk KB er byttet om på koderne
som sendes fra ÆØ og Ø - så prøv at vælge norsk layout og se om det
skriver anderledes?

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 17-09-05 15:10

> Hmm det hjalp heller ikke. Så er der vel ikke meget andet end magt anvedelse
> tilbage :(

RETTELSE! har lige testet - når jeg vælger norsk layout i min windows,
giver Æ tasten et Ø og omvendt.

Dermed kan jeg konstatere at det udelukkende er tegnet på dine taster
der er byttet om, og det som forvirrer dig er at den tast med et Æ
stående, giver bogstavet Ø og omvendt. - men faktisk giver den det
rigtige resultat, for på et dansk KB sidder Æ tasten der hvor Ø tasten
sidder på dit - hvis det forvirrer dig så barebyt om på de 2 taster
eller sæt et klistermærke med de rigtige tegn på dem
--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Ricky

Dato : 17-09-05 16:25

> [...]
> resultat, for på et dansk KB sidder Æ tasten der hvor Ø tasten sidder på
> dit - hvis det forvirrer dig så barebyt om på de 2 taster eller sæt et

Enig!

Tak for hjølpen :)

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-05 11:42

Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev....

> hvis det forvirrer dig så barebyt om på de 2 taster
> eller sæt et klistermærke med de rigtige tegn på dem

Eller skift til norsk tastaturlayout i Windows.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-09-05 11:48

Kent Oldhøj wrote:
> Esben von Buchwald <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev....

> Eller skift til norsk tastaturlayout i Windows.

Hvor fedt er det, at tastaturet så skriver omvendt af hvad man er vant
til? Så vil alle der skriver uden at kigge ned (mig fx.) jo få problemer
med at skrive på den maskine...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-09-05 00:15

> [...]

> er vant til? Så vil alle der skriver uden at kigge ned (mig fx.)
> jo få problemer med at skrive på den maskine...

Jeg nævnte ikke at det var en ideel mulighed, blot at det var en
mulighed.

Fra : Hauge

Dato : 17-09-05 14:43

Ricky wrote:
> Nogen der har et godt råd?

Ikke vedr. dit tastatur, men dit ur eller tidszone står forkert, du er
allerede fremme ved i morgen.

Mvh Hauge

Fra : CarstenGP

Dato : 18-09-05 08:16

> Hej
>
> Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker på æ og æ, når jeg
> trykker på ø.

Gætter på at det er et Compaq tastatur.

Gå ned i butikken, hvor du har handlet og bed om at få et dansk.

Jeg har lige købt en PC, hvor jeg undrede mig over at der var to tastaturer
med...
Indtil jeg så at det ene var norsk.

Fra : Henning

Dato : 18-09-05 08:33

On Sun, 18 Sep 2005 09:16:14 +0200, "CarstenGP" <ingen@mail.dk> wrote:

>"Ricky" <Ricky@Rickym.dk> skrev i en meddelelse

>Gætter på at det er et Compaq tastatur.

"Mit nye logitec tastatur"

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Erling Simonsen

Dato : 18-09-05 08:46

CarstenGP wrote:
> "Ricky" <Ricky@Rickym.dk> skrev i en meddelelse

> Gætter på at det er et Compaq tastatur.
Hvis du har læst hans spørgsmål - det allerførste i tråden,
står der følgende: Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker
på æ og æ, når jeg
trykker på ø.
/Erling

Fra : CarstenGP

Dato : 18-09-05 21:29

"Erling Simonsen" <erling.nos@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du har læst hans spørgsmål - det allerførste i tråden,
> står der følgende: Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker på
> [...]

Ja, jeg var vist ikke helt vågen der :o#
Skylder en omgang...

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-05 09:39

> Mit nye logitec tastatur skriver ø, når jeg trykker på æ og æ, når jeg
> trykker på ø.
>
> hva' hulen sker der??? Det har jeg nu godt aldrig oplevet fær( ...før).

Som andre skriver, så er det sikkert med norsk lay-out.

Nu skriver du jo selv "mit nye tastatur". Hvis det er købt i den tro, at det
var med dansk lay-out, er det vel bare at bede om en ombytning ved
forretningen ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Max

Dato : 18-09-05 15:29

Hej Ricky

> Nogen der har et godt råd?

Send det tilbage dertil hvor det kommer fra.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-09-05 15:56

Max wrote:
> Send det tilbage dertil hvor det kommer fra.
> Mvh Max

Helt klart - med mindre, at det er købt i Norge, så må det helt klart være
en fejl.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ricky

Dato : 18-09-05 17:25

> Helt klart - med mindre, at det er købt i Norge, så må det helt klart være
> en fejl.
>
> Jan

Jeg heller også helt klart til at bruge min reklamationsret, end at forsøge
at ændre fysisk på tastaturet.

( tastaturet er købt i dk)

/ricky

Fra : Max

Dato : 18-09-05 18:31

Hej Ricky

> Jeg heller også helt klart til at bruge min reklamationsret, end at
forsøge
> at ændre fysisk på tastaturet.

Da du jo har fået et defekt tastatur, ja så er det også det eneste
rigtige at gøre ved det.

Mvh Max