Hvortil gik din bedste ferie?
Fra : anders

Dato : 16-09-05 16:58

Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
rejsemål.

Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
så til?

Fra : anders

Dato : 16-09-05 17:01

1) Baikalsøen - 2005
2) Færøerne - 2002 (og 1985)
3) Biltur i østlige USA - 2003

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 16-09-05 17:20

anders <junk@xotminusdette.dk> skrev:
> [...]
>rejsemål.
>
>Hvis du skulle lave en top 3 over
>dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de

Zakynthos
Zakynthos
Zakynthos
TPB

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 16-09-05 17:36

anders wrote:
> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

Jeg har svært ved at bestemme præcist, hvilke ferier som var DE bedste.
Jeg kan dog nævne nogle af de bedste steder, jeg har været:

- Val d'Isére, Frankrig, hvor vi boede på Hotel Ruitor. Et af de
smukkeste skisteder, jeg har været. På hotellet var maden uden tvivl den
bedste mad, jeg nogensinde har smagt på et hotel.

- London, Storbritanien. Hvad skal jeg sige? Det er en kanonfed by.
Der er så uendeligt meget at se.

- Idre Fjäll, Sverige. Det første sted, jeg var på skiferie. Superfedt
sted!

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Jens G

Dato : 16-09-05 20:40

On Fri, 16 Sep 2005 17:58:21 +0200, "anders" <junk@xotminusdette.dk>
wrote:

>Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
>rejsemål.
>
>Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
>så til?

1)Hotel og kroferie i Jylland sidste sommer(måske ikke ligefrem
udland, men den bedste ferie jeg har haft).

2)Sommerhusferie i Notre Dame de Monts i Vendée ved Nantes i Frankrig.

3)Storbyferie i Paris.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ole Ernstsen

Dato : 16-09-05 21:08

Porto Seguro, Brasil
Pipa,Brasil
Rio de Janeiro.Brasil

Hilsen Ole

Fra : schlafen

Dato : 16-09-05 21:08

1) Perpignan (super fedt med strand og ikke langt til Pyrænærene)

2) Tasiilaq (om vinteren - masser af skøn luft og sne)

3) Paris (fantastisk sommer, efterår, vinter, forår) (skulle måske være nr.
1)

Fra : Iben

Dato : 16-09-05 18:52

Tyrkiet Bodrum 2005
Tyrkiet Alanya 2004
Rusland 1995-2003

Fra : Roffe

Dato : 16-09-05 19:06

Tja hva skal man si:
Natal/Brasil
Fort Lauderdale/USA
Lübeck/Tyskland.

mvh
RBJ

Fra : John

Dato : 16-09-05 19:12

anders skrev:
> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

Indien (1992)
Rundrejse i Øst- og Centraleuropa (2004)
Moskva (2002)

Mvh

John

Fra : Mogens

Dato : 16-09-05 19:09

wrote:

>Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser,
>hvor gik de så til?

1) Frankrig (Monaco)
2) Florida
3) Mallorca (i de unge år)

Mvh
Mogens

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 16-09-05 22:34

..

> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. Atacama ørkenen på grænsen mellem Bolivia og Chile

2. The Maritimes i Canada - i særdeleshed New Foundland

3. Syrien

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : F.Hansen

Dato : 17-09-05 04:24

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. Jersey kanal øen

2. Jersey

Finn

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-09-05 17:50

1. New Zealand

2. Færøerne

3. New York

Fra : Thomas VJ

Dato : 17-09-05 10:41

"anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. Mindoro, Filippinerne
2. Ao Nang, Thailand
3. Sinai, Egypten

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-09-05 12:47

"anders" <junk@xotminusdette.dk> writes:

> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1/ Belalp, Schweiz - 80, 84, 88, 99, 03 http://www.belalp.ch

2/ Rauland, Norge - Mange gange

3/ Prag, Tjekkiet - 94, 95

/Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Klaus Hansen

Dato : 17-09-05 20:01

1. Alpamayo + circuit de los Cedros trek, Cordillera Blanca, Peru, 2004
2. Colca Canyon (2001+2004 (+2006)), Nevado Mismi Amazonas udspring
(2004),Yarapa reserve - Iquitos (2004 (+2006)), Alta madre de dios - Manu
(2004), Chachapoyas (2003) Altsammen i Peru. (jo, en hjemmeside er på vej)
3. Camping i Frankrig

Mvh
Klaus Hansen

Fra : JytteJ

Dato : 17-09-05 23:00

> [...]
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de

1. Island okt. 2004
2. Grønland juli 1991
3. Skyros i Grækenland, mange gange på forskellige tidspunkter.

VH.
JytteJ

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-09-05 08:43

wrote:

>Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
>så til?

September 2004 - 14 dages rundtur med bil til Færøerne og Island
(Smyril Line).

De 2 andre har vi stadig til gode ;)

Men i mit arbejde har jeg været en del steder som jeg vil vende
tilbage til som ferie sammen med min mand. F.eks.: Kina, Skotland,
Irland, Wales, Philadelphia, Halifax. Next up: Singapore, 10 dage -
desværre hårdt arbejde.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : jesper outzen

Dato : 18-09-05 09:02

anders wrote:
> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. Camping igennem finland,norge nordkap og ned gennem
fjordnorge med stop på lofoten

2. Iran

3. Trollhätten i Sverige med sluser osv.

jesper O

Fra : peter

Dato : 18-09-05 09:31

anders wrote:
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. Ao Nang - Krabi Thailand 2004
2. Phuket - Thailand 1999
3. Bali - Indonesien 2001

/Peter

Fra : jenny og søren

Dato : 18-09-05 17:42

">> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik
de

1. new zealand, rundtur i lejet autocamper i 1,5mdr (2001)
2. Tonga, rundrejse på hovedøen, og omkring pangai og til sidst Vavau me
hvaler og sejlbåde (2001)
3. Norge, om vinteren på ski, og hvis det er muligt så en tur i hundeslæde,
og hvis man er heldig at bo det rigtige sted så på bobslæde i skicenteret om
aftenen(geilo) (2002-03-04)

mvh

Søren Brix Nielsen
medlem af http://www.aalborgrejseklub.dk/ (mangler medlemmer)

Fra : Inger

Dato : 19-09-05 22:07

anders wrote:
> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1. New Orleans - Miami Beach via Charleston i bil, sommer 2005!
(chokerende at se billederne når man liiige har været der!)
2. Grønland. Om vinteren er der en fantastisk klar luft som virkelig er
skøn. Og nordlysene... Men hold jer så langt mod syd at der stadig er
dagslys. Om sommeren er der ret smukt, men mange myg
3. Har vi stadig til gode. Valget til bryllupsrejsen står mellem et
cruise med hurtigruten langs den norske kyst eller endnu en bil tur i
USA, denne gang i det nordvestlige med nogle af de store nationalparker
deroppe.

Hilsen Inger

Fra : John Andersen

Dato : 20-09-05 09:56

1. Koh Surin, Thailand
2. Koh Lipe, Thailand
3. Puerto Vallarta, Mexico

Mvh.
John

Fra : Michael

Dato : 21-09-05 01:54

anders wrote:

> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de
> så til?

1) Rundtur i det vestlige USA i autocamper
2) Cairo
3) Kanalferie i England samt besøg i London

Fra : Michael

Dato : 21-09-05 01:54

anders wrote:

> [...]

1) Rundtur i det vestlige USA i autocamper
2) Cairo
3) Kanalferie i England samt besøg i London

/michael

Fra : Søs

Dato : 23-09-05 16:37

> [...]
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de

Kan være lidt svær at svare på men
1. Goa er helt klart en etter.
2. Samana halvøen på Den Dominikanske Republik.
3. Santorini er så ubeskrivelig smuk, trods alt for mange
turister.

Fra : Samsara67

Dato : 24-09-05 23:24

> [...]
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor gik de

1. Pieve di Ledro, Italien (camping med forældre som barn - medbragt
villatelt m.m.)
2. Koh Samui, Thailand (strandbungalow)
3. Cavallino, Italien (Camping Ca' Pasquali - villatelt m.m. stod klar til
os)

Venligst
Samsara67

Fra : Lars Holst

Dato : 25-09-05 22:17

"anders" <junk@xotminusdette.dk> said in

> Tænkte lige at lave en tråd, der kunne give inspiration til fremtidige
> rejsemål.
>
> Hvis du skulle lave en top 3 over dine bedste udenlandsrejser, hvor
> gik de så til?

1. Rom og Amalfi 2005
2. Nordlige Sydamerika 1997
3. Chartertur i sejlbåd uden skipper i den Græske del af middelhavet. 1994

Det bedste er stadig foran os.

--
Lars Holst