Kenwood Chef; Opskrifter
Fra : F.Kold

Dato : 16-09-05 15:36

Hej NG

Jeg har lige lånt en Kenwood Chef røremaskine, for at finde ud af om det kan
betale sig at investerer de 2000,- sådan en koster.

Problemet er bare, at der ikke fulgte en lille bog med opskrifter med.
Derfor aner jeg ikke hvor meget skålen kan indeholde!

Er der nogen der ligger inde med en nem og god opskrift på bolle/franskbrød,
så jeg kan komme igang.

F.Kold.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-09-05 15:52

F.Kold skrev:

> Er der nogen der ligger inde med en nem og god opskrift på bolle/
> franskbrød, så jeg kan komme igang.

Jeg har tidligere postet denne opskrift:

   <http://xrl.us/franskbroed>

Den giver fire franskbrød.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : F.Kold

Dato : 16-09-05 16:10

> Jeg har tidligere postet denne opskrift:
>
> <http://xrl.us/franskbroed>
>
> Den giver fire franskbrød.
>
> Mvh,
>
> --
> Klaus Alexander Seistrup
> Copenhagen, Denmark
> http://magnetic-ink.dk/20

Jeg leder efter en opskrift, specifik til Kenwood Chef røremaskinen!!!

Fra : Ralph

Dato : 16-09-05 16:23

"F.Kold" <FJARENfkold@DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg leder efter en opskrift, specifik til Kenwood Chef røremaskinen!!!

Følg Klaus´ opskrift, men halvér mængden (din maskine kan kun klare 2,18 kg
dej) og istedet for at ælte dejen i hånden, så bruger du bare din Kenwood
Chef røremaskiner (PS. dette råd gælder også andre røremaskiner).

--
venligst
Ralph

Fra : Hauge

Dato : 16-09-05 16:25

F.Kold wrote:
> Jeg leder efter en opskrift, specifik til Kenwood Chef røremaskinen!!!

Øhhmm, skal der da specielle opskrifter dertil? Jeg plejer bare at bruge
alm. opskrifter til min Chef, og de fungerer ganske fint.
Tænk hvis man skulle bruge specielle opskrifter til Philips eller en
Moulinex-maskine. Du ændrer vel ikke på opskriften for hakkebøf, fordi din
stegepande er købt i Føtex, set i forhold til at købe den i Ikea, vel?

/Hauge

Fra : F.Kold

Dato : 16-09-05 17:12

> [...]
> Moulinex-maskine. Du ændrer vel ikke på opskriften for hakkebøf, fordi din
> stegepande er købt i Føtex, set i forhold til at købe den i Ikea, vel?

Hmmm, nu er der igen problemer med forståelsen af det danske sprog. Men, for
din skyld skal jeg da gerne pensle min formulering, så selv 3 årige kan
forstå!

Mon ikke der findes en opskrift, der er beregnet for brugen af en
røremaskine (af et hvilket som helst mærke), så man slipper for at bruge
andre køkkenredskaber i forbindelse med tilberedningen af dejen. Herunder
opvarmning af mælk/vand, hvori smør/margarine skal smeltes?

Angående hakkebøffen, så går jeg ud fra, at det var en joke!!!

F.Kold

PS. Har du yderlige problemer med det danske sprog, og forståelsen deraf,
kan du eventuelt kontakte Dansk Sprognævn eller en VUC uddannelse.

Fra : Hauge

Dato : 16-09-05 19:32

F.Kold wrote:
> Hmmm, nu er der igen problemer med forståelsen af det danske sprog.
> Men, for din skyld skal jeg da gerne pensle min formulering, så selv
> 3 årige kan forstå!

Når DU skriver at du SKAL have en opskrift til en Chef, så skal du vel ikke
have en opskrift til en Moulinex, vel? Ellers må du sq da tage at skrive
ordenligt.

> [...]
> røremaskine (af et hvilket som helst mærke), så man slipper for at
> bruge andre køkkenredskaber i forbindelse med tilberedningen af

Det var ikke det DU skrev, vel?

> Angående hakkebøffen, så går jeg ud fra, at det var en joke!!!

Ja, lige som det bavl du selv skrev.

> PS. Har du yderlige problemer med det danske sprog, og forståelsen
> deraf, kan du eventuelt kontakte Dansk Sprognævn eller en VUC
> uddannelse.

Måske du selv kontakte omtalte steder, da det vist er DIG der har problemer
med det danske sprog.

Mvh Hauge, der er knap så dum som den person han her svarer..

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-05 03:29

Hej, dem der har svaret på Kenwood - og opskrifter

..Herligt at se, hvordan I alle kommer frem og bistår med hjælp og
kommentarer.

Kirsten

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-09-05 17:23

F.Kold skrev:

> [...]
> bruge andre køkkenredskaber i forbindelse med tilberedningen af
> dejen. Herunder opvarmning af mælk/vand, hvori smør/margarine skal

Ka' sådan en Kenwood osse koge vand? Interessant.

Kog dog vandet og kom det i røreskålen, og kom så resten i. Hvor
svært kan det være?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Morten Wartou

Dato : 16-09-05 18:16

> [...]
>
> PS. Har du yderlige problemer med det danske sprog, og forståelsen deraf,
> kan du eventuelt kontakte Dansk Sprognævn eller en VUC uddannelse.

Du er tydeligvis ikke særlig intelligent, når du vrøvler om specielle
opskrifter til en røremaskine. Men ring til Kenwood og spild deres tid (de
vil sikkert more sig kosteligt), jeg tror ikke du kommer videre hér efter
det du netop har skrevet.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Christensen

Dato : 16-09-05 16:18

> Jeg har lige lånt en Kenwood Chef røremaskine, for at finde ud af om det
> kan betale sig at investerer de 2000,- sådan en koster.

Jeg synes den er rar!

> Problemet er bare, at der ikke fulgte en lille bog med opskrifter med.
> Derfor aner jeg ikke hvor meget skålen kan indeholde!

Se evt. på http://www.kenwoodworld.com/uk/product_category.php?cat=270 eller
http://www.kenwoodworld.com/uk/experience_recipes.php . Jeg vil mene du kan
ælte dej med op til 1 liter væske...ikke mere end det (forudsat det er den
model med den lille skål du har lånt). Den store tager 1½ liter no
problem...

/ f christensen

Fra : F.Kold

Dato : 16-09-05 23:16

Jeg opgiver...

Fra : Hauge

Dato : 17-09-05 00:54

F.Kold wrote:
> Jeg opgiver...

På tide, du er for dum til på dansk, at kunne forklare hvad du har brug for.

/Hauge