/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
problemer med EL
Fra : Henrik Knudsen


Dato : 16-09-05 14:28

et godt råd ?
er flyttet på landet

tidligere lejer er blevet smidt ud af huset. jeg flyttede min add. den 13/7
udlejer lavede en aftale med elværket om jeg skulle overtage strømmen fra
den 22/7 (mundlig aftale)

jeg fik nøglen og ringede strømmen ind den 22/7 som aftalt. nu har jeg så
fået en elregning fra elværket på 4300 undrede mig over at jeg havde brugt
så meget strøm
(på det tidspunkt var det for 5 uger)

fik en smøre om de havde sat mig til at betale strøm fra den 13/7 for der
havde de fået en flytteopgørelse fra hendes kvindemennesket det boede her
før, jeg spurgte til den aftale som var lavet med D 22/7 den kendte de så
åbenart ikke meget til længere, jeg har kigget på mit strømforbrug de første
9 dage jeg boede her var det på 175 Kw om dagen! jeg skriver jævnligt ned og
kan se efter den periode i starten er overstået er jeg faldet til 20 kw i
døgnet, jeg ringer til elværket og forklare min sag igen, hun vil ringe
tilbage, der sker ikke noget så bliver jeg sur og køre til elværket, der
bliver jeg mødt af en lidt forlegen kundeekspedient som ud over ikke sidder
og laver noget er lidt forlegen over at hun ikke har ringet tilmage, hun
bliver enig med mig om at jeg så skal betale strøm fra den 22/7 som var den
gamle aftale, efter at jeg har fremlagt bevis på at hende der boede her før
slet ikke havde flyttet sin add. før den 1/8, det er jo fint og jeg køre
hjem.... så går der to dage og jeg får min nye regning, glad lukker jeg den
op for at se at nu er regningen ikke faldet en krone, der imod er der et
brev med hvor der står, jeg har drøftet sagen med vores advokat og vi er
kommet frem til den konklution, at du hæfter fra den 13 juli 2005.
betalingsfristen er 10 dage fra d.dog herefter følger normal vi normal
procedure for rykning mede efterfølgende lukning af strømmen. Der vil ikke
kunne laves betalingsaftale på med sendte aconto.
I dag ringer jeg så til hende igen og spørg om hun da ikke kan se der er
noget galt jeg har brugt 175Kw om dagen i starten og er nu faldet til 20 Kw
om dagen og det er enda efter vi har fået vandvarmer vi er faldet, hun
syntes det lyder helt normalt, jeg prøver faktisk at forklare hende sagen 3
gange, men der er ligesom om ikke noget der kan komme ind ?

Hvad skal jeg gøre????


jeg har bevis på at tidligere lejer er flyttet d. 1/8 fra folkeregisteret.

jeg har lejekontrakt hvor der står jeg er indflyttet 1/9

(fik en md til at sætte i stand da hende der boede her før havde haft 8
hunde og 13 katte inde i huset så store dele af huset er blevet lavet i
stand)



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste