Analogmodemforbindelse, UDEN abonnement
Fra : .Mads

Dato : 16-09-05 11:08

Hej,

jeg har min bærbare med rundt hist og pist. Hist og pist har jeg brug for at
komme på nettet. Findes der en udbyder der tillader mig at kalde op uden at
jeg - eller dem jeg besøger - skal oprette et abonnement? Altså et eller
andet nummer jeg kan ringe til og blive bonnet almindelig takst for at ringe
til?

Venligst

Fra : Ole C

Dato : 16-09-05 11:43

..Mads skrev blandt andet:

> [...]
> abonnement? Altså et eller andet nummer jeg kan ringe til og blive
> bonnet almindelig takst for at ringe til?

TDC Netbasis for eksempel.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_modem_priser

--
vh
Ole C

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-05 14:24

Ole C skrev:

>TDC Netbasis for eksempel.

Man skal jo stadig ha' et abonnement og registrere det.

Man kan ikke bare ringe op.

At der ikke opkræves abonnementafgift er en anden sag.

Og det Mads efterlyser (som jeg forstår det) findes ikke.
--
Knud

Fra : Henning Wangerin

Dato : 16-09-05 16:42

On Fri, 16 Sep 2005 15:23:37 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Og det Mads efterlyser (som jeg forstår det) findes ikke.

Jeg har et abo hos Telia som virker på den måde (Har haft det i mange år)

Du ringer til et 77xxxxxx nummer og Telia tjener kun på det som tdc og
andre betaler for at opkaldet havner hos Telia.

/Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-05 18:05

Henning Wangerin skrev:

>Jeg har et abo hos Telia som virker på den måde (Har haft det i mange år)

Ja ja, men du undgår ikke at skulle oprette et abonnement og det
var det Mads ville undgå.
--
Knud

Fra : Peter T.

Dato : 16-09-05 14:22

..Mads ristede følgende runer:

> Findes der en udbyder der tillader mig at
> kalde op uden at jeg - eller dem jeg besøger - skal oprette et
> abonnement? Altså et eller andet nummer jeg kan ringe til og blive
> bonnet almindelig takst for at ringe til?

Well. Hos Cybercity betaler du kun for dit forbrug, og så kan du tage din
laptop med overalt, hvor du kan koble dig på. Den løsning er jeg selv godt
tilfreds med.

--
Peter T.

.... Rigtige mænd har 2 klip i kørekortet

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-05 16:38

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev

> Well. Hos Cybercity betaler du kun for dit forbrug, og så kan du tage din
> laptop med overalt, hvor du kan koble dig på. Den løsning er jeg selv
godt
> tilfreds med.

Fri abonnement hos CC..

Det brugte jeg, da jeg havde CC telefoni og adsl. Jeg brugte det til at
teste modem og kundemaskiner, og de har endnu aldrig sendt mig en regning

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Fra : Lars

Dato : 16-09-05 15:00

".Mads" <nej@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet nummer jeg kan ringe til og blive bonnet almindelig takst for

det tror jeg sgu ikke findes, fordi du skal bruge et brugernavn og password.

Men du kan godt få et abonnement som ikke koster noget i månedlig pris, men
kun minuttakst.

Fra : .Mads

Dato : 16-09-05 15:21

Jeg takker for svarene. Det ser ud til at KGE's ord står til troende!

Venligst

Fra : Henning Wangerin

Dato : 16-09-05 16:40

On Fri, 16 Sep 2005 16:21:25 +0200, .Mads wrote:

> Jeg takker for svarene. Det ser ud til at KGE's ord står til troende!

Det er jeg nu ikke helt sikkert på at den holder

Se mit andet indlæg!

/Henning

Fra : .Mads

Dato : 16-09-05 17:40

> Det er jeg nu ikke helt sikkert på at den holder

Hmm... Har tjekket telia.dk. Man skal tilmelde sig 1010-forvalg, så den går
ikke.

Venligst

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-09-05 00:15

On Fri, 16 Sep 2005 18:39:31 +0200, .Mads wrote:

> Hmm... Har tjekket telia.dk. Man skal tilmelde sig 1010-forvalg, så den
> går ikke.

Jeg vrøvler - det er ved get2net jeg har det abonement!

Og det virker fint uden forvalg - har lige prøvet at kalde op via min
mobiltelefon. Det virkede fint.

/Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-09-05 18:08

Henning Wangerin skrev:

>Det er jeg nu ikke helt sikkert på at den holder

Du kan stadig ikke bruge det uden at have oprettet et abonnement
og fået brugernavn/adgangskode.

Man kan også ringe op til get2nets newsserver med et alm. modem,
uanset hvem opkaldet foregår med.

Og muligvis også hos Cybercity og TDC, men ikke bare lige uden
videre.
--
Knud

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-09-05 16:40

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Og muligvis også hos Cybercity og TDC, men ikke bare lige uden
> videre.

Med et CC friabonnement kan man ringe op fra alle telefonnumre. Jeg har selv
prøvet fra mindst tyve forskellige telefoner.

Claus

Fra : Henning

Dato : 17-09-05 10:55

On Fri, 16 Sep 2005 12:07:58 +0200, ".Mads" <nej@invalid.dk> wrote:

> [...]
>andet nummer jeg kan ringe til og blive bonnet almindelig takst for at ringe

Hvorfor er du bange for at oprete abonnement? Hvis det ikke koster
noget, men giver dig adgang er det vel lige meget?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Hauge

Dato : 17-09-05 11:15

Henning wrote:
> Hvorfor er du bange for at oprete abonnement? Hvis det ikke koster
> noget, men giver dig adgang er det vel lige meget?

Så kan man jo være anonym på nettet, og gøre lige hvad man vil. Det er i
hvert fald en af de grunde jeg kan se..

/Hauge

Fra : claus b. p.

Dato : 19-09-05 09:45

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Så kan man jo være anonym på nettet, og gøre lige hvad man vil. Det er i
> hvert fald en af de grunde jeg kan se..

Og sikkert den væsentligste grund til at et fuldstændigt friabonnement ikke
eksisterer. (SVJV) ISP'erne er jo i et eller andet omfang juridisk
ansvarlige for hvad der foregår på deres net, og ved at folk skal
registreres kan man med mere eller mindre besvær spore sig tilbage til en,
der forbryder sig mod reglerne.

/Claus

Fra : GB

Dato : 21-09-05 05:52

Henning <nomail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor er du bange for at oprete abonnement? Hvis det ikke koster
> noget, men giver dig adgang er det vel lige meget?

Det kan der vel være mange grunde til. Hvad rager det dig?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Henning

Dato : 21-09-05 06:48

On 21 Sep 2005 04:52:26 GMT, GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Henning <nomail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Det kan der vel være mange grunde til. Hvad rager det dig?
"Hvad rager det dig" - hvem har trådt på din sukkermad?

Henning
hsb(at)image.dk