Delicatessen - franske undetekster?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-09-05 01:33

Ved det måske lyder sært - men kan Jeunets 'Delicatessen' fås med franske
undertekster? Jeg plejer at nørde replikkerne igennem på engelsksprogede
udgivelser med engelske undertekster, og lige Delicatessen er jeg vild med,
så jeg ville gerne noget tilsvarende med mit gymnasiefransk...

Fra : Ole Kofoed

Dato : 16-09-05 08:55

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse ...

> Ved det måske lyder sært - men kan Jeunets 'Delicatessen' fås med franske
> undertekster?

Ifølge http://www.dvdfr.com/search/search.php?multiname=Delicatessen&x=9&y=7
er der ikke undertekster på de franske udgivelser.
Der er ikke franske på de øvrige europæiske udgivelser.
Den er ikke udgivet i USA/Canada hvor der ellers ville være gode chancer.

Mvh.

Ole

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-05 11:07

Ole Kofoed <ole@cowfeet.dk> wrote:

> Der er ikke franske på de øvrige europæiske udgivelser.

Der er ellers franske undertekster på min dobbelt-dvd med Jean Philippe
Rameaus »Les Indes Galantes«. Og i øvrigt også til de øvrige europæiske
hovedsprog: engelsk, tysk, italiensk og castilliansk.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 16-09-05 14:05

Per Rønne wrote:

> Der er ellers franske undertekster på min dobbelt-dvd med Jean Philippe
> Rameaus »Les Indes Galantes«.

Og?

> Og i øvrigt også til de øvrige europæiske
> hovedsprog: engelsk, tysk, italiensk og castilliansk.

Ih, sikke dog.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Maria de Francis

Dato : 17-09-05 07:47

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Der er ellers franske undertekster på min dobbelt-dvd med Jean Philippe
> Rameaus »Les Indes Galantes«. Og i øvrigt også til de øvrige europæiske
> hovedsprog: engelsk, tysk, italiensk og castilliansk.

Men så lige et spørgsmål: Er det kun "Les Indes Galantes" der er
undertekster til på fransk, eller er der også til "Delicatessen"? Jeg har
set flere dobbelt- og endda trippelfilm-udgivelser, hvor "Delicatessen" er
includeret, men spørgsmålet er så, om også lige den er undertekstet.

Mvh Maria

Fra : Per Rønne

Dato : 17-09-05 08:48

Maria de Francis <maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote:

> [...]
> set flere dobbelt- og endda trippelfilm-udgivelser, hvor "Delicatessen" er
> includeret, men spørgsmålet er så, om også lige den er undertekstet.

Nu er det faktisk temmelig begrænset, hvad jeg har af franske
dvd-titler. Faktisk har jeg kun to, begge af Remaeu, og den anden, »Les
Boréades« har faktisk også franske undertekster, hvis det vælges.

De er i øvrigt begge fra:

http://www.opusarte.com
--
Per Erik Rønne

Fra : Maria de Francis

Dato : 16-09-05 08:38

> [...]
> med,
> så jeg ville gerne noget tilsvarende med mit gymnasiefransk...

Du skal nok have fat i en fransk udgave så, een der er tekstet for
hørehæmmede måske endda.
Den jeg selv har, er med nordiske undertekster (så vidt jeg kan se på min
dvdprofil-liste), og en engelsk udgave af den har heller ikke fransk
undertekst med, men flere andre sprog.

Mvh Maria