Skyldig, men kan ikke straffes....
Fra : Nette

Dato : 15-09-05 23:12

Hej med jer.

Jeg er nød til at høre Jer om noget!
Forleden dag i tv, så jeg et indslag om en fodboldspiller her fra Århus. Han
var anklaget for vold, og kom for retten. Hans kammerat vidnede i sagen, og
senere hen kom det frem, at det var den her kammerat og ikke
fodboldspilleren, der havde været voldig. Nu var det bare sådan, at eftersom
kammeraten havde vidnet, så kunne han ikke straffes i sagen.

Kan det virkelig være rigtigt? Vi sad to og hørte det.

Vil det sige, jeg kan begå et mord og melde min kæreste for det. Vidne i
retssagen mod ham og bagefter stå frem og sige, det var mig og så slippe for
straf?

I må meget gerne svare på DANSK,- jeg er ikke særlig god til termerne
indenfor denne branche.

Mange tak.

Nette

Fra : per christoffersen

Dato : 16-09-05 07:42

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil det sige, jeg kan begå et mord og melde min kæreste for det. Vidne i
> retssagen mod ham og bagefter stå frem og sige, det var mig og så slippe
> for
> straf?

Nej, det vil det ikke sige.
Men du kan ikke straffes i sagen mod din kæreste.
Der skal rejses en ny sag mod dig, som du så kan straffes i.

/Per

Fra : Nette

Dato : 16-09-05 20:36

"per christoffersen" skrev

> Nej, det vil det ikke sige.
> Men du kan ikke straffes i sagen mod din kæreste.
> Der skal rejses en ny sag mod dig, som du så kan straffes i.

OK, så er jeg mere rolig.

Men de sagde bare i tv, at han ikke ville blive straffet, fordi han havde
vidnet. Men dvs. de godt kan rejse en ny sag imod ham? - Hvorfor så sige det
sådan mon?

Nette