Forbrydelse i familien ?
Fra : Peter

Dato : 15-09-05 18:20

Må en pige være kæreste med sin morbror.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Carl Dragert

Dato : 15-09-05 18:36

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Du er nok nødt til at definere hvad du vil lægge i begrebet kæreste

Carl

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-05 18:38

Den 15-09-05 19.20 skrev Peter følgende:
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Hvor gammel er hun? Hvor gammel er morbroderen? Og hvilken betydning
lægger du i ordet "kæreste" (dyrker de sex, eller holder de bare hånd)?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 18:54

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Det er et spørgsmål jeg er blevet stillet og ved ikke mere.

Men lad os sige det er modne folk. Alle er over 18 år. Det er et sexuelt
forhold.

Tak for jeres uddybende spørgsmål.

/Peter

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-09-05 18:59

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Det ser jeg umiddelbart ikke noget til hinder for.

Jeg bygger min konklusion på bestemmelserne i Straffelovens §210 samt
Ægteskabslovens (Lov om Ægteskabets indgåelse og opløsning) §§6-9. Her
forbydes henholdsvis seksuelle forhold og ægteskab mellem "slægtninge i
ret
op- og nedstigende linie" (fx mor-søn eller bedsteforældre-børnebørn),
samt
mellem søskende. Konstruktioner som fætter-kusine eller som i dette
tilfælde
niece-morbror omtales ikke og er derfor ikke omfattet af forbuddet... og
hvis man må have sex og indgå ægteskab, må man vel også være kærester...

Der gælder selvfølgelig alle de sædvanlige regler om ingen forhold mellem
en
person over 15 og en under 15 år (straffelovens §222 og 223) osv... men
jeg
fornemmer ikke, at det er det, dit spørgsmål går på.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Musiknørd og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 18:56

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Jeg har fået et indspark pr. mail:

§ 6. Ægteskab må ikke indgås mellem slægtninge i ret op- og nedstigende
linje eller mellem søskende

- I første omgang tænkte jeg på straffeloven.

Må de gifte sig?

/Peter

Fra : Nielsen

Dato : 15-09-05 20:13

> [...]
> linje eller mellem søskende
>
> - I første omgang tænkte jeg på straffeloven.

Ja det må de, hvis ellers ægteskabsbetingelserne i øvrigt er opfyldt.

Nielsen

Fra : Peter

Dato : 15-09-05 21:49

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Må en pige være kæreste med sin morbror.

Tak til jer alle. Skulle bare lige være sikker i min antagelse.

/Peter

Fra : Gamle

Dato : 15-09-05 22:18

> Tak til jer alle. Skulle bare lige være sikker i min antagelse.

Skal man sige tillykke?
*S*

Mvh.
Torben