Poul Jensen København
Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-09-05 15:58

Jeg har fået fortalt, at mit familiemedlem Juliane Albertine Hansen - født i
Vesterø sg. Læsø hrd. den 5. nov. 1872 - blev gift med Jens Peder Jensen i
København - tidspunktet er ukendt.
Hun blev vistnok gift under navnet Julie Jensen.

De fik en søn, der blev døbt Poul Jensen - han blev skuespiller og sanger. I
1920 sang han i Gerda Christophersens Turnee teater, vist nok operetter.

Ifølge Dansk film database:
Født: 13. december 1896 i København.
Død: 30. november 1965
Gravsted: Vestre Kirkegård - Kbh.

Har medvirket i følgende 4 film:
Damen med de lyse handsker (1942)
Kriminalsagen Tove Andersen (1953)
Himlen er blå (1954)
Tag til marked i Fjordby (1957)

Der er selvfølgelig ikke sikkert, at han er den "rigtige" Poul Jensen.

Hvis det er muligt, vil jeg gerne have hjælp. Jeg ved ikke, hvordan jeg kan
løse opgaven her fra Jylland.

Med venlig hilsen
Ove Lauridsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 15-09-05 16:56

Ove Lauridsen wrote:
> [...]
> Vesterø sg. Læsø hrd. den 5. nov. 1872 - blev gift med Jens Peder Jensen i

-------------
Et godt sted at begynde: http://www.revymuseet.dk/
Jeg har selv fået rigtig mange oplysninger om mine egne der.
Hilsen
Flemming Svendsen, Korsør

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 15-09-05 17:48

Tak for din mail.

Du skriver:
> Et godt sted at begynde: http://www.revymuseet.dk/
> Jeg har selv fået rigtig mange oplysninger om mine egne der.

Jeg har kontaktet alle de mulige forbindelser der findes på nettet, uden
held.

Men, jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok - det er forbindelsen imellem
Poul Jensen og min familie der interesserer mig.

Altså - er skuespilleren Poul Jensen et barn af Juliane Albertine Hansen,
der blev født på Læsø den 5. nov. 1872 og gift med Jens Peder Jensen i
København

Mvh. Ove