Ulovligt arbejde i DK?
Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-09-05 10:48

Hej alle

Jeg har forgæves søgt rundt på nettet efter vedrørende. Uden held. Har dog
heller ik den store viden om hvor jeg skal søge efter dette.

Med hensyn til spilleloven der er blevet strammet for et par år siden, blev
det forbudt at reklamere for udenlandske bookmakere. (det brydes dog overalt
hele tiden, og der sker ingenting i de sager så vidt jeg ved), der blev det
også forbudt at bo i Danmark og arbejde for udenlandske bookmakere. Der var
lige i starten en smule medieopmærksomhed omkring det hvor nogle danskere
spurgte om det kunne være rigtigt at de blev smidt ud af deres eget land for
at beholde deres arbejde, der var fulgt lovligt i andre EU lande. Men jeg
mindes aldrig der er blevet fulgt op på dette. Derfor følgende spørgsmål.

Er der nogen der er blevet sagsøgt for at arbejde for udenlandske bookmakere
og bo i Danmark?
Hvad er i så fald strafferammen?
Eller er det også ligesom med reklamerne en lov der slet ik bliver overholdt
fordi myndighederne ved at loven strider mod EU-lov?

Og har Sverige en lignende lov med forbud mod at arbejde for udenlandske
bookmakere?

--
MVH

Hans Pedersen
hkp@tdcadsl.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-09-05 11:12

Den 15-09-05 11.47 skrev Hans Pedersen følgende:

> Er der nogen der er blevet sagsøgt for at arbejde for udenlandske bookmakere
> og bo i Danmark?

Det ulovlige er vist ikke dit ansættelsesforhold, men hvad du laver på
dit arbejde. Udbyder eller formidler du ikke-tilladte spil i Danmark
(til danske borgere), er det ulovligt. Udbyder eller formidler du spil i
England til engelske borgere, blander den danske lovgivning sig ikke i det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-09-05 11:47

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Hvordan skal man tolke udbyder eller formidler? Hvis man nu arbejder som en
medarbejder der er med til at vurdere hvilke begivenheder der skal sættes
odds på, eller sætter selve oddsene. Formidler man så spil? Man kan
selvfølgelig sige at men er medvirkende til formidling af spil. Men det er
jo ikke ulovligt for engelske bookmakere at formidle spil til danskere. Og
jo heller ikke ulovligt at spille hos udenlandske bookmakere.Nå, det er nok
en speget sag. :) Men var også mest ude efter om der var nogle der kendte
til nogle domme på området.

MVH
Hans Pedersen