Hvordan får man sit grafikkort til at køre~
Fra : jan larsen

Dato : 06-01-01 09:37

Hej.

Er der nogle der kender en fidus til at få sit grafikkort til at kører 4 x
agp i stedet for 2 x agp
det drejer sig om et Asus V6800 Gforce.

--
Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 06-01-01 21:29

jan larsen wrote:

> Hej.
>
> Er der nogle der kender en fidus til at få sit grafikkort til at kører 4 x
> agp i stedet for 2 x agp
> det drejer sig om et Asus V6800 Gforce.

Nej, jo men AGPx4 er langsommer end AGPx2 i spil da computeren ikke kan
udnytte de resurser den bruger på at lave AGPx4

Der er ikke nogen i dag som kan udnytte AGPx2 fuldt ud!

Fra : mohr

Dato : 07-01-01 13:27

"Peter Ole Kvint" <haabet@haabet.dk> wrote

> Nej, jo men AGPx4 er langsommer end AGPx2 i spil da computeren ikke kan
> udnytte de resurser den bruger på at lave AGPx4

En computer anvender ikke ressourcer på at understøtte AGPx4 eller AGPx2 -
det hentyder udelukkende data båndbreden - altså den hastighed hvormed der
kan flyttes data til og fra grafikkortet.

AGPx1: 266 MB/s
AGPx2: 533 MB7s
AGPx4:1066 MB/s

Derfor burde spil heller ikke blive langsommere ved AGPx4 end AGPx4, hvilket
denne tests da også viser at de ikke gør:
http://www.tomshardware.com/mainboard/00q1/000214/agp-08.html
men forskellen er endnu meget temmelig minimal - men den er der - AGPx8
spec. er udformet - så mon ikke snart de første x8 kort og motherboards
dukker op.

/mohr

Fra : Cerberus

Dato : 06-01-01 17:36

Hvad med et svar på mandens spørgsmål - Hvordan!

Fra : mohr

Dato : 07-01-01 18:54

"Cerberus" <hr_overgeneral@hotmail.com> wrote

> Hvad med et svar på mandens spørgsmål - Hvordan!

Ja hvordan...

hehe hvorfor er det lige du ikke selv gør det? I øvrigt svare jeg på Peters
indlæg.

Anyway, jeg kan ikke hjælpe da der ikke oplyses mobo, OS eller anvendte
drivere.

/mohr

Fra : jan larsen

Dato : 07-01-01 21:07

Min Config er.

Windows 98 SE
Bundkort: Asus p3v4x
MCT:128 mb pc 133 ram
Pentium 3 600 EB
Asus V6800 Gforce 32 mb ram
Directx 8.0
Via 4in1 4.25A
Grafikdriver:Nvidia Detonator3 6.31

Så vidt jeg er orienteret har det noget med grafikkort driverne at gøre pga.
ikke intel chipsæt
på bundkortet, det er noget som grafikkort producenterne laver for at få
bedre stabilitet.

--
nyhedsmeddelelse:B2266.1611$0V1.97625@news101.telia.com...

Fra : mohr

Dato : 08-01-01 11:09

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote

> Windows 98 SE
> Bundkort: Asus p3v4x
> MCT:128 mb pc 133 ram
> Pentium 3 600 EB
> Asus V6800 Gforce 32 mb ram
> Directx 8.0
> Via 4in1 4.25A
> Grafikdriver:Nvidia Detonator3 6.31

Har du sat AGP porten til AGP 4x i bios?

/mohr

Fra : jan larsen

Dato : 08-01-01 15:39

Hej.
Ja den er sat til 4 x agp i bios

--
nyhedsmeddelelse:dlg66.1879$0V1.111994@news101.telia.com...

Fra : jan larsen

Dato : 08-01-01 16:26

Hej igen.
Jeg testede lige med programmet WCPUID, og det siger inde under AGP.

Data Transfer Rate:
Supported: 1x 2x
Current: 2x

Kan man regne med den oplysning, her tænker jeg på supported, iflg. Asus
skal Bundkortet P3v4x
kunne kører 4x agp. det skulle grafikkortet Asus V6800 også kunne.

--
jan larsen <jala@post2.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93cmm4$k3o$1@news.inet.tele.dk...

Fra : mohr

Dato : 08-01-01 19:21

> [...]

> skal Bundkortet P3v4x
> kunne kører 4x agp. det skulle grafikkortet Asus V6800 også kunne.

WCPUID giver normalt korrekte oplysninger...
Kan det passe at du måske installerede VIA 4in1 i "normal mode", og ikke i
"turbo mode"?? Prøv at afinstallere 4in1 4.25A, reboot og installere VIA
4in1 4.27 beta som du kan finde her:
http://www.viahardware.com/download/index.shtm - vælg "turbo mode" hvis den
spørger.

Flash bundkort med nyeste bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/VIA_Chipset/Apollo_Pro_133A/P3V
4X/
og evt. også grafikkortet:
http://download.asus.com.tw/mm_dl_menu.asp?Status=31&l1=2&l2=2&l3=3&mid=3

og tjek så med WCPUID igen eller evt. med powerstrip som også giver dig
mulighed for at stille AGP hastighed:
http://www.entechtaiwan.com/files/pstrip.exe

håber det hjælper!

/mohr

Fra : jan larsen

Dato : 08-01-01 19:08

Hej.
Da jeg installerede 4 in 1 driverne sagde jeg det skulle være i turbo mode,
jeg har en fornemmelse af at det kun kan kører i 2x agp.

--
nyhedsmeddelelse:4yn66.2336$0V1.121994@news101.telia.com...

Fra : mohr

Dato : 09-01-01 12:38

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote

> Da jeg installerede 4 in 1 driverne sagde jeg det skulle være i turbo
mode,
> jeg har en fornemmelse af at det kun kan kører i 2x agp.

Jeg er tror på at den kan køre i AGP4x, men om den vil være stabil ved
AGP4x, tja det er ikke sikkert.

/mohr