Magic Bullet look-alike
Fra : noone

Dato : 14-09-05 20:05

Fra torsdag er subj. til salg i Netto. Det ligner den, der kunne fås i
Føtex for kort tid siden. Er der nogen her, der har erfaring med denne
efterligning ? Er den værd at smide 279,- kroner efter ?

noone

Fra : Kim Schulz

Dato : 14-09-05 20:18

On Wed, 14 Sep 2005 19:04:54 GMT
noone <noone@nowhere.net> wrote:

> Fra torsdag er subj. til salg i Netto. Det ligner den, der kunne f_s
> i F_tex for kort tid siden. Er der nogen her, der har erfaring med
> denne efterligning ? Er den v_rd at smide 279,- kroner efter ?
>
> noone

nok mere værdend det er at kaste 1000kr efter en magic bullet

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 14-09-05 21:40

> [...]

>Føtex for kort tid siden. Er der nogen her, der har erfaring med denne
>efterligning ? Er den værd at smide 279,- kroner efter ?

Det er altså bare en en blender - om den er 279 kr. værd afhænger nok
af dit behov. En alm blender med større kapacitet kan fås billigere,
men så får du jo ikke de "smarte" låg og beholdere med i købet.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-09-05 07:55

noone skrev:

> Fra torsdag er subj. til salg i Netto. Det ligner den, der kunne fås
> i Føtex for kort tid siden. Er der nogen her, der har erfaring med
> denne efterligning ? Er den værd at smide 279,- kroner efter ?

Min kone har købt en. Den duer ikke.
Den kan blende og ikke andet.

Peter Schrøder

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 15-09-05 07:56

Peter Schrøder wrote:

> Min kone har købt en. Den duer ikke.
> Den kan blende og ikke andet.

HVad skulle den kunne andet end at blende ?

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-09-05 08:37

Kasper Malmberg skrev:

> HVad skulle den kunne andet end at blende ?

Tja, det kan være at jeg forventede for meget.
Vi købte den som erstatning for vores minihakker fra
Moulinex, en genial lille maskine som kan rive, hakke
blende og piske uden besvær, men som nu er gået i stykker.

Jeg prøvede at hakke løg må Melissa'en i går.
Selv om det "store" glas kun var halvt fyldt
kunne den kun purere halvdelen af løgene mens
resten forblev uberørt. Den kunne simpelthen ikke
mixe det den hakkede. Og det er, mig bekendt, det
primære i en blender. Det hjalp ikke at ryste eller
tilte eller banke maskinen ned i bordpladen.
Den ryger nok retur til Netto. Vi har allerede
for meget ubrugeligt elektronik stående.

Peter Schrøder

Fra : k&y

Dato : 15-09-05 11:49

> [...]
> tilte eller banke maskinen ned i bordpladen.
> Den ryger nok retur til Netto. Vi har allerede
> for meget ubrugeligt elektronik stående.

Tja jeg har været så ødsel at smide en tusse efter en Magic Bullet,og den
kan alt det den lover,og gør det godt!

mvh
kim

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-09-05 13:02

k&y skrev:

> Tja jeg har været så ødsel at smide en tusse efter en Magic Bullet,og
> den kan alt det den lover,og gør det godt!

Det er fint nok. Der må næsten også være andet
end de 700,00 kr's forskel på de to. Ellers ville
man jo nok føle sig en smule snydt...
Muligvis kan Melissa'en også det, den skal.
Det er så bare ikke hvad jeg forventede.

Peter Schrøder

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-09-05 15:26

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er fint nok. Der må næsten også være andet
> end de 700,00 kr's forskel på de to. Ellers ville
> man jo nok føle sig en smule snydt...
> Muligvis kan Melissa'en også det, den skal.
> Det er så bare ikke hvad jeg forventede.

Og tanken at man skulle føle sig snydt ved at have betale 700 kr for meget
til TVSHOP - den er jo helt udelukket?
Jeg mener nu godt at det kan være samme vare og TVSHOP der er dyrt - tro det
hvem der kan.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-09-05 07:42

Jonas Kofod skrev:
> Og tanken at man skulle føle sig snydt ved at have betale 700 kr for
> meget til TVSHOP - den er jo helt udelukket?

Jeg tror også at det er den samme maskine, men
det nænnede jeg ikke at skrive...

Peter Schrøder

Fra : Jonas Kofod

Dato : 15-09-05 20:11

> [...]
> tilte eller banke maskinen ned i bordpladen.
> Den ryger nok retur til Netto. Vi har allerede
> for meget ubrugeligt elektronik stående.

Efter i aften at have en i hænderne kan jeg informere om at Melissaen ikke
alene kan hakke is - men at den decideret laver slush ice hvis man ikke
tager den af i tide.
Det kræver naturligvis at man anvender det rigtige skær dog. Jeg vil tro det
samme gør sig gældende med løgene, så langt er vi dog ikke kommet. Men
indtil videre har den lavet smoothies, knust is og milk shake til et
tilfredst kollegiekøkken.

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-09-05 07:58

On 15 Sep 2005 06:54:30 GMT
Peter Schrøder <petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

> Min kone har købt en. Den duer ikke.
> Den kan blende og ikke andet.

hvad skulle den da ellers kunne?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-09-05 07:47

Kim Schulz skrev:

> hvad skulle den da ellers kunne?

Jeg satsede på hakkede nødder, chokolade, løg og
f.eks. gulerødder tomater som helst ikke skulle
pureres men bare hakkes.
Piske flødeskum ville også være rart. Jeg forventede
nok bare for meget. Jeg må lægge lidt pres på
Moulinex så de fremstiller MiniPro'en igen...

Peter Schrøder

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-09-05 10:53

> [...]
> Piske flødeskum ville også være rart. Jeg forventede
> nok bare for meget. Jeg må lægge lidt pres på
> Moulinex så de fremstiller MiniPro'en igen...

Det har jeg altså osse gjort med min nu. Ideen er at du skal bruge rigtige
blad plus at man skal have lidt fornemmelse for hvor meget man putter i,
samt hvor tyktflydende det vil være over tid. Du skal gå efter at have
koppen fyldt ordentligt op, ellers kan tingene flyve rundt uden at blive
hakket ordentligt. Med smoothies kan de ske at der dannes en tyk masse frugt
og diverse mejeri produkter i bunden - så ligger bladet bare og spækker
rundt mens isterningerne ligger oven på "pulpen" og aldrig falder ned i
bladet og fortynder massen.
Det lyder måske kompliceret - men man skal jo have fornemmelse for at bruge
de fleste ting og det tog mg 10 minutter.

Fra : Erling Hansen

Dato : 16-09-05 21:44

> [...]

> Føtex for kort tid siden. Er der nogen her, der har erfaring med denne
> efterligning ? Er den værd at smide 279,- kroner efter ?

Jeg skal ikke kunne udtale mig om Nettos 'dyr', men jeg har lige fået
hjem fra Ellos en Magic Blender - en helt igennem Magic Bullit look
alike, til 495 kr. - og den gør det hele....undtagen gulerodssaft, eller
også bruger jeg saft-apparatet forkert.
Mvh
Erling

Fra : randigude

Dato : 17-09-05 18:49

http://www.kandu.dk/

Fra : randigude

Dato : 17-09-05 18:54

> [...]
> hjem fra Ellos en Magic Blender - en helt igennem Magic Bullit look
> alike, til 495 kr. - og den gør det hele....undtagen gulerodssaft,

Jeg har netop lavet den skønneste appelsin/gulerodsjuice på
Nettoudgaven.
Det tog ingen tid, og fik legende let.
Tror, man skal starte med appelsinen, og derefter putte gulerod i.

http://www.kandu.dk/