Garanti/reklamation på batteri til bærbar ~
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-05 11:22

Hejsa.

Jeg har en Acer bærbar computer der er et år gammel.

Da jeg købe den var batteri tiden omkring 4 timer. Nu er den nede på omkring
10 minutter. Jeg har kontakte Acers support med henblik på ombytning. De
siger at batteriet betragtes som forbrugsstoffer og kun er dækket i 6
måneder.

Jeg er bekendt med at jeg har 6 månedes garanti og efterfølgende 18 måneders
reklamationsret på mit køb.

Kan det passe at et batteri kun er dækket i de første 6 måneder?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 14-09-05 11:52

Rune Nicolajsen wrote:

> Kan det passe at et batteri kun er dækket i de første 6 måneder?

Både og. Der er altid 2 års reklamationsret, men det er ikke
nødvendigvis en mangel, at batteriet dør efter 1 år, hvis det er den
forventede levetid.

Du kan jo skrive til deres salgsafdeling(!) og spørge hvor længe man kan
forvente, at batterierne på deres bærbare computere holder.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : J. Kragh

Dato : 14-09-05 12:04

Et batteri er at betragte som forbrugsstof på samme måde som dækkene på en
bil (eller oliefiltret for den sags skyld). At der er en lovsikret
reklamationsret på 2 år, betyder ikke at et givet produkt kan/skal leve i
mindst 2 år.

I øvrigt er det min erfaring at et laptop batteri holder til ca. 500
opladninger, så 6 måneders "garanti" fra Acer lyder rimeligt nok.

mvh

Jørgen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 12:48

> [...]
>
> Da jeg købe den var batteri tiden omkring 4 timer. Nu er den nede på
> omkring 10 minutter. Jeg har kontakte Acers support med henblik på

Jeg har haft en næsten 2 år gammel Medion computer til reparation. Jeg kunne
ikke komme i kontakt med den.

Da jeg fik den tilbage var følgende skiftet: HDD, CD-drev, Motherboard og ..
tadahh .. batteri.

Alt uden udgifter for mig.
--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 14-09-05 13:44

> [...]
>ikke komme i kontakt med den.
>
>Da jeg fik den tilbage var følgende skiftet: HDD, CD-drev, Motherboard og ..

Forskellen er, at Medion yder tre års _garanti_på deres produkter.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-09-05 19:54

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Forskellen er, at Medion yder tre års _garanti_på deres produkter.

Tak - det var jeg ikke klar over.

Så vil jeg sende min strømforsyning ind også - ledningen er ved at gå fra
hinanden ..

--
Per, Esbjerg