USB serial controller driver
Fra : ----PS

Dato : 13-09-05 13:27

Har geninstalleret XP, men har en gul warning i enhedshåndtering, øverst,
hvor der er angivet at jeg skulle have en USB serial controller, som
åbenbart ikke har nogen driver.
Nederst er en række usb controller som sædvanligt.
Under egenskaber står, at driveren ikke er installeret. "Enhedstype - Andre
enheder, Producent - ukendt, Placering - 0 (USB serial controller)".
Har installeret alt fra bundkortets cd.
I bios findes "on chip USB controller - Enabled."
og derunder: "USB keyboard support - bios, USB mouse support - bios, USB 2.0
controller - enabled."
Disse 3 sidstnævnte punkter er afhængige af at det øverste, "on chip usb
controller" er enabled. Ellers er de grå.
Har søgt automatisk efter driveren, uden held, ligesom jeg har forsøgt at
pege en søgning hen på disken fra bundkortet - også uden held.
Så jeg ønsker ENTEN at få denne driver fundet og installeret, ELLER at få
fjernet denne gule udråbstegn, og dermed linien med USB serial controller i
enhedshåndtering.
Hvad gør jeg?
Preben

Fra : Max

Dato : 13-09-05 14:03

Hej Preben

> Så jeg ønsker ENTEN at få denne driver fundet og installeret, ELLER at få
> fjernet denne gule udråbstegn, og dermed linien med USB serial controller

Jeg har lige haft samme problem, jeg slettede den i enhedshåndteringen og
lod den installere sig igen, så var problemet løst.

Mvh Max

Fra : ----PS

Dato : 13-09-05 14:35

> Jeg har lige haft samme problem, jeg slettede den i enhedshåndteringen og
> lod den installere sig igen, så var problemet løst.

Jeg slettede den også - og så dukkede den op igen efter næste genstart - med
samme problem, ingen driver.
Jeg er ikke engang klar over, hvad det er eller hvor den er. Jeg har jo
ingen ekstra usb controller siddende nogen steder - så vidt jeg ved.??!
preben

Fra : Hans

Dato : 13-09-05 15:13

----PS wrote:

> [...]
> Jeg er ikke engang klar over, hvad det er eller hvor den er. Jeg har
> jo ingen ekstra usb controller siddende nogen steder - så vidt jeg

Kan det tænkes at det er USB 2.0 du mangler?

Hans

Fra : Lars & Jane

Dato : 13-09-05 15:26

Du skal skal ind i IDE ATA/ATAPI-controller i enhedshånteringen, så skal du
slette den sidste... ikke primær eller sekundær... min hedder SIS PCI IDE
controller, så genstarter du når du bliver bedt om det, så skal det virke
hvis du køre xp.
Har prøvet det flere gange på flere maskiner udén problemer..
Lars...

Fra : ----PS

Dato : 13-09-05 18:27

"Lars & Jane" <ljgk@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis du køre xp.
> Har prøvet det flere gange på flere maskiner udén problemer..

Det virker nu. Tak for hjælpen.