Sygemelding i retsag
Fra : Kurt Lund

Dato : 13-09-05 11:41

Vores datter er lige kommet hjem fra efterskole, fordi hun skal møde i
retten i morgen angående seksuelt overgreb på hende.
Vi er så lige blevet ringet op af politet, fordi den anklagede har sygemeldt
sig.

Ikke alene går vores datter glip af skoletid, men hvad værre er, så får hun
heller ikke en afslutning på sagen (som har kørt i et år). Der er berammet
nyt retsmøde i oktober, men hvis den anklagede også til den tid melder sig
syg med lægeerklæring, så vil det igen gå ud over vores datters psyke, som i
forvejen ikke er for god.

Kan en anklaget, med villig hjælp fra en læge, bare blive ved at trække
tiden, eller vil der på et tidspunkt blive sagt stop, hvor han kan dømmes in
absentia?

--
Kurt lund

Fra : Peter

Dato : 13-09-05 11:54

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Kan en anklaget, med villig hjælp fra en læge, bare blive ved at trække
> tiden, eller vil der på et tidspunkt blive sagt stop, hvor han kan dømmes
> in absentia?

Nej.

Men en enkelt eller to sygemeldinger accepterres selvfølgelig - også fra den
tiltaltes side.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel