motorbådsjagt????
Fra : Iceman

Dato : 12-09-05 22:35

Hvornår er det motorbådsjagt?
Jeg har en lille jolle, som jeg overvejer at komme en påhængsmotor på. OG
kun bruge den til at sejle ud til et sted hvor jeg ankrer op og derfra
driver trækjagt.
Men hvad siger reglerne.
Jeg kunne godt tænke mig at starte ud fra bunden af Roskilde fjord, men kan
ikke helt tyde kortet på skov og natur.
Hvem kan hjælpe en total uerfaren ny strandjæger (der bare snuser til denne
side af jagten).

Fra : PJ

Dato : 13-09-05 04:16

> [...]
> kan ikke helt tyde kortet på skov og natur.
> Hvem kan hjælpe en total uerfaren ny strandjæger (der bare snuser til

Kære (hvad du så hedder) Iceman!

Jeg har lidt svært ved at tro dig - altså! At du skulle være i besiddelse af
jagttegn med den viden du har om emnet her.

Men mit råd er at du spørger Roskilde Politi, som gerne fortæller og giver
dig kort over området - vedr. sejlads og jagt.

Og ellers er der jo som altid www.google.dk - som er en sikker søgevinder
hvergang. Knæk og bræk med at få dit jagttegn.

Der er alt for mange perspektiver i at komme ind på alt omkringh havjagt
her - Køb evt. Henning Kørvels bog *Havjagt* (der ser du bl.a. min
specielbyggede havjagtsbåd på forsiden) eller andre bøger om dette store
emne - og kom et lille skridt videre . når det nu har din interesse.

Pierre Jakobi

Fra : Iceman

Dato : 13-09-05 16:41

Tja bedrevidende er du nok PJ....
Men jeg har haft jagttegn i temmelig mange år, men har aldrig beskæftiget
mig med havjagt.
Det eneste jeg spørger om, er om jeg må have en påhængsmotor monteret mens
jeg er opankret og driver trækjagt.....
Men jeg kontakter koordinatoren, som en flink (og noget bedre forstående)
jæger hentyder til.

Fra : Larsen

Dato : 13-09-05 13:45

Hej,

Prøv evt. at kontakte din strand- og havjagtskoordinator i region 11 Bent
Willumsen på 47527364
Jeg er sikker på at han meget gerne vil øse ud af sin viden og erfaring.

/John

Fra : jpo

Dato : 15-09-05 18:45

Motorbådsjagtfrie områder
I et motorbådsjagtfrit område er jagt fra motorbåd forbudt. Skov- og
Naturstyrelsen fortolker reglerne således, at der ikke må være en motor i
det fartøj hvorfra der drives jagt.

a.. http://www.skovognatur.dk/Emne/Jagt/Havjagt/

Her er måske lidt som kan bruges.

jpo