Antec Phantom 500 eller Seasonic S12-600
Fra : Kim Eichen

Dato : 12-09-05 20:00

Hej gruppe

Jeg har besluttet at udskifte min meget stabile, men desværre også temmelig
støjende OCZ Powerstream psu.
Jeg har mere eller mindre besluttet at det enten skal være en Antec Phantom
500 eller en Seasonic S12-600.
De koster nogenlunde det samme, men Antec'en er semi-passiv, dvs. op til en
hvis temperatur er blæseren slukket.
Seasonic'en er en konventionel, men meget støjsvag psu, som ved høj
belastning larmer mindre end Antec'en.
Det kan tilføjes at min maskines er forbrug er omkring omkring 130W i idle
og omkring 210W når den belastes.

Hvilken af de 2 psu'er ville I vælge?
Har I eventuelt et bedre bud?
Har I nogen erfaring med disse psu'er?

Mvh Kim Eichen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 21:11

Kim Eichen wrote:

> Hvilken af de 2 psu'er ville I vælge?
> Har I eventuelt et bedre bud?
> Har I nogen erfaring med disse psu'er?

Hej Kim

stod for nyligt selv i samme situation ang. hviken PSU jeg skulle vælge
og valget faldt på en S12... pga. kvalitet, udvidelsesmuligheder (der er
stik på den til dual cpu boards, 2 pci-ex stik) og støjniveau...
medmidre du virkeligt presser (jeg kan ikke presse den nok med min pc)
så vil du ikke lægge mærke til den, jeg har før haft antec,
coolermaster.. diverse kina psu'er i form af chill inno og en enkelt
northq blev det vidst også til, nogle af dem var specificeret til lavere
dB end SeaSonic'en, men realiteten er at S12'eren er langt (!) den mest
støjsvage af dem alle... jeg har ikke hands on erfaring med Phantom
500'eren (Antec laver generelt gode produkter) men mine positive
erfaringer med SeaSonic = GO S12

tomshardware.com har for nyligt en artikel mht. PSU'er hvor S12'eren er
en af de få (3 tror jeg) der får thumbs up i et pack af ca. 15 stk...
evt. kig også på www.silentpcreview.com de har også nogle PSU artikler
liggende som er meget informative.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-05 21:14

http://www.tomshardware.com/howto/200507111/stresstest-03.html

Fra : Jonas

Dato : 12-09-05 21:30

det kommer også an på om du har tænkt dig at køre sli evt. crossfire, for
antec har kun een pci-e connector. hvis ikke kunne du jo godt klare dig med
en mindre/billigere s12. antec'en kræver godt airflow, for ikke at starte
sin blæser, evt sidde i bunden af et kabinet som i stacker og p180 er nok
optimalt, men går du meget op i støj får du nok ikke noget mere stille end
antec'en - og skal den køre 24/7/365 så kommer stabilitet ind i billedet, og
her tror jeg mere på seasonic efter at ha' læst dårligt om den tidligere
phantom 350w, men den var 100% passiv så igen hvad kan man bruge det til...