Jeg har købt en Brother printer (multifunktion med scanner m.m.) hos Team
Røsfeld i Randers. Det var en Brother annonce i Metro Expres som tændte mig
og på Brother Danmarks hjemmeside var der henvisning til Røsfeld som
nærmeste forhandler.
De havde den dog ikke hjemme i butikken, men skaffede den i løbet af et par
dage. Om det fra importøren, eller fra deres hovedafdeling i Århus, ved jeg
ikke.
Printeren er ubrugelig af flere årsager, bl.a. er "print til kant"
værdiløs, idet printet er forskudt 2mm nedad og 1 mm til højre, så man
alligevel skal klippe en hvid kant af. Desuden er kvaliteten af
fotoudskrifter det ringeste jeg nogensinde har set, displayet på printeren
kan ikke læses i dagslys og en tilfældig udskrift af en PDF-fil fra den
medfølgende CD-rom gav kun firkanter i stedet for tekst.
Jeg går ud fra at jeg har ret til at fortryde mit køb og få pengene
tilbage? jeg har kigget lidt i købeloven, som jeg har fundet på denne
adresse:
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2003/0023729.htm
- men jeg kan ikke finde det/de relevante paragraffer.
Jeg har pakket printeren ud, installeret driver/software, monteret
farvepatroner m.m., men kan aflevere den som jeg fik den, bortset fra at
emballagen og plastposerne i kassen jo er anbrudt.
Har jeg overhovedet fortrydelsesret og i givet fald: Kan nogen henvise til
det relevante sted i loven?
Venlig hilsen
Kurt Hansen
FUT: dk.forbruger