Hastigheds måler
Fra : Anders Schou

Dato : 07-06-01 11:36

Er der nogen der har en www adresse til et sted hvor man kan måle
hastigheden på ens Internet forbindelse??

MVH
Anders

Fra : Christian Joergensen

Dato : 07-06-01 12:17

Anders Schou <hackerduck@popx.dk> wrote:

> Er der nogen der har en www adresse til et sted hvor man kan måle
> hastigheden på ens Internet forbindelse??

Jeg kan se du er Tiscali-kunde. På deres server ligger der nogle filer til
STAC-test. Dem kan du jo snildt bruge til også at teste din forb.

http://www.worldonline.dk/stac/files/stjerne.xxx

Denne fil fylder 10 mb.

http://www.worldonline.dk/stac/files/stactest.xxx

Denne fil fylder 2,4 mb.

For den første vil regnestykket være:

10000 / <antal sekunder>

For den sidste vil regnestykket være:

2400 / <antal sekunder>

Dit resultat vil være i Kilobyte pr. sekund.

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Anders Lund

Dato : 10-06-01 11:44

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> wrote in message

> Jeg kan se du er Tiscali-kunde. På deres server ligger der nogle filer til
> STAC-test. Dem kan du jo snildt bruge til også at teste din forb.

> [...]

Dammmmm, Det kan man jo ikke!!!!! En tekst fil bliver komprimeret helt vilt.
Mit idsn tog ca. 20 om at hente stjernerne, og det var med en hastighed på
ca. 200 kb/s.(min forbindelse kommer aldreig over 10 Kb/s) Hastigheden er
fordi at min internet udbyders udstyr sørger for at komprimere alt data, og
en tekst fil er god at kompirmere.

Mvh
Anders Lund

Fra : Cableguy