Husk -
Fra : GB

Dato : 11-09-05 19:36

- at sætte to tændte stearinlys i vinduet i aften!

--
Liberal, kongetro, EU-modstander og atomkraftmodstander.
Frihed under ansvar er den eneste troværdige vej frem.

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-09-05 23:32

GB skrev den 11-09-2005 20:35:
> - at sætte to tændte stearinlys i vinduet i aften!

hvorfor dog det?

Har du aktier i en sterinlys-fabrik.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Pjensen73

Dato : 12-09-05 00:25

Carsten Riis skrev:

> hvorfor dog det?
>
> Har du aktier i en sterinlys-fabrik.

Nå, der er da vist en der ikke kan sin historie.
Hvad var det der skete for 4 år siden?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 00:58

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> Nå, der er da vist en der ikke kan sin historie.
> Hvad var det der skete for 4 år siden?

nåeh ja - det var der den vestlige civiliasation tabte til til en anden
kultur

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-09-05 01:30

"Peter" == Peter K Nielsen <nixen@bixen.dk> writes:

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> nåeh ja - det var der den vestlige civiliasation tabte til til en
> anden kultur

Det var en noget overlegen holdning at indtage. Jeg kan ikke lige
huske hvad du har skrevet om USA's invasion af Irak, men hvis du ikke
har beskrevet den hændelse som "Nåjah, det var den Irakiske nation
der tabte til en anden kultur", vil jeg mene at ovenstående er et
plat forsøg på at piske en stemning op.

Du kan vælge at være forarget eller ligeglad, men du taber
troværdighed hvis du gør begge dele på samme tid.

--
/Wegge
Min holdning til politik - <http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 08:45

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> Det var en noget overlegen holdning at indtage.

synes du??

> [...]
> har beskrevet den hændelse som "Nåjah, det var den Irakiske nation
> der tabte til en anden kultur", vil jeg mene at ovenstående er et

synes du?? Jamen det må jo så være fordi du ikke har fulgt med i hvad der er
sket siden da.

> Du kan vælge at være forarget eller ligeglad, men du taber
> troværdighed hvis du gør begge dele på samme tid.

Hvis du tænker dig om, så vil du vide at siden 11. september, har det været
sådan at hvis bare man flettede ordene "war on terror" eller
"terrorbekæmpelse" tilpas mange gange i en tale, så kan man få befolkningens
totalt ukritiske opbakning til stort set hvad som helst. Senest er der
forslag fremme om at alle telefonsamtaler skal logges, Emails skal gemmes,
og den gode gamle brevhemmelighed er der også forslag om at afskaffe.
Altsammen vil man være i stand til at gennemføre UDEN en dommerkendelse, men
blot fordi en tilfældig politimand/efterretningsagen "skønner" at det er
nødvendigt. Disse rettigheder er en så fundamental frihedsrettighed i den
vestlige kultur, at man må sige at med afskaffelsen, har vi tabt

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-09-05 09:10

> synes du??

Ja, ellers ville jeg ikke skrive det.

> synes du?? Jamen det må jo så være fordi du ikke har fulgt med i
> hvad der er sket siden da.

Det har jeg da.

> [...]
> eller "terrorbekæmpelse" tilpas mange gange i en tale, så kan man få
> befolkningens totalt ukritiske opbakning til stort set hvad som

Og derfor kan man tillade sig at være ligeglad med en kulturs
succesfulde angreb på en anden, mens man skal harmes voldsomt over det
modsatte tilfælde? Jeg forstår ikke hvordan du kan komme frem til det
resultat, og det får dig til, i mine øjne i det mindste, at fremstå
som plat eller troll.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 09:26

> [...]
>
> Og derfor kan man tillade sig at være ligeglad med en kulturs
> succesfulde angreb på en anden, mens man skal harmes voldsomt over det

hvor skriver jeg at jeg er ligeglad?? Blot fordi jeg ikke vil sætte lys i
vinduet for nogle borgere i det land der er medskyldig i at at min
brevhemmelighed på ganske udemokratisk vis afskaffes, er sandelig ikke det
samme som at sige at jeg er ligeglad

Jeg forstår ikke hvordan du kan komme frem til det
> resultat, og det får dig til, i mine øjne i det mindste, at fremstå
> som plat eller troll.

Det er dit valg hvordan du opfatter mig hr klogesen, men jeg kunne i det
mindste argumentere for mit synspunkt (det du klippede væk) så opfat du bare
mig som plat - det siger så mere om dig end om mig

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-09-05 09:39

> [...]

> land der er medskyldig i at at min brevhemmelighed på ganske
> udemokratisk vis afskaffes, er sandelig ikke det samme som at sige

Lad dog være med at blande brevhemmeligheden ind i det. Det er ændrer
ikke på den arrogance du udviser.

> Det er dit valg hvordan du opfatter mig hr klogesen, men jeg kunne i
> det mindste argumentere for mit synspunkt (det du klippede væk) så
> opfat du bare mig som plat - det siger så mere om dig end om mig

Var det et argument? For mig at se var det et forsøg på at snakke
udenom. Men kald det bare et argument - og lad det tale din sag.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 10:45

> Lad dog være med at blande brevhemmeligheden ind i det. Det er ændrer
> ikke på den arrogance du udviser.

tab af frihedsrettigheder (brevhemmeligheder er blot en af dem) var en af de
mange konsekvenser af 11 september, så det er da helt relevant

> Var det et argument? For mig at se var det et forsøg på at snakke
> udenom. Men kald det bare et argument - og lad det tale din sag.

så du KUNNE altså ikke argumentere, Ikke engang når du bliver bedt om det.
Tjae, enten er du troll eller også er du utrolig arrogant

Peter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-09-05 10:54

> [...]

> tab af frihedsrettigheder (brevhemmeligheder er blot en af dem) var
> en af de mange konsekvenser af 11 september, så det er da helt

Det har da *intet* at gøre med den ligegyldighed overfor ofrene du
udviser.

> så du KUNNE altså ikke argumentere, Ikke engang når du bliver bedt
> om det. Tjae, enten er du troll eller også er du utrolig arrogant

Det sidste. Jeg har ingen respekt for folk der som dig forsøger at
vaske sig i andres snavs. Og hvis du ikke forstår den, så bemærk at
jeg ikke har benægtet at der er sket overgreb på frihedsrettighederne,
kun at du kan bruge disse som forsvar for dine ligegyldighed overfor
menneskeliv.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 11:33

> Det har da *intet* at gøre med den ligegyldighed overfor ofrene du
> udviser.

nåeh det er der du vil hen

> [...]
> jeg ikke har benægtet at der er sket overgreb på frihedsrettighederne,
> kun at du kan bruge disse som forsvar for dine ligegyldighed overfor

hvordan kan du påstå ligegyldighed overfor menneskeliv, blot fordi jeg ikke
vil tænde et lys for tab af ca. 3000 menneskeliv. Skulle jeg følge DEN
argumentation, så skal vi tænde lys hver eneste dag. er du klar over hvor
mange der dør hver eneste dag af sult??? Hvordan vil du have at jeg skal
have respekt for folk der udviser en sådan ligegyldighed overfor
menneskeliv??

Peter

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 11:47

Peter K. Nielsen skrev den 12-09-2005 12:33:

> [...]
> mange der dør hver eneste dag af sult??? Hvordan vil du have at jeg skal
> have respekt for folk der udviser en sådan ligegyldighed overfor

Hold da ferie, hvor er vi enige.

Og det med at tænde lys. Hvorfor gjorde man egentlig det?
Jo det gjorde man for at fejre, at mørklægning var forbi.
Så jeg spørger endnu engang: hvorfor skal man sætte lys i vinduet d.
11. september? Hvilken mørklægningsperiode blev overstået der?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 12-09-05 11:58

> nåeh det er der du vil hen

Ikke der hvor du tror.

> [...]
> Hvordan vil du have at jeg skal have respekt for folk der udviser en
> sådan ligegyldighed overfor menneskeliv??

Du skal lade være med at fortælle folk de er dumme fordi de har en
anden indstilling end dig. Det var ene og alene den hovne tone i det
indlæg du meget bekvemt hasr undladt at forholde dig til jeg reagerede
overfor.

Det er lige før jeg for lyst til at sammenligne *den* udtalelse med
hvad du har sagt om Irak. Men så meget gider jeg dig ikke.

Farvel og tak fordi du ville lege med.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-09-05 12:47

> Ikke der hvor du tror.

> Du skal lade være med at fortælle folk de er dumme fordi de har en
> anden indstilling end dig.

Øøhhh det var da vist dig der begyndte med aty bruge skældsord, blot fordi
jeg ikke mener at tab af ca 3000 menneskeliv er noget at sætte lys i
vinduerne for

> Farvel og tak fordi du ville lege med.

jamen selv tak - desværre evnede du ike at argumentere, men faldt hurtigt
ned på niveau med Tim og Gath

Peter

Fra : Tim

Dato : 12-09-05 13:01

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message

> [...]
> vinduerne for

> jamen selv tak - desværre evnede du ike at argumentere, men faldt hurtigt

Han blev blot lidt langsommere træt af dine ligegyldige indlæg.

Tim

Fra : Pjensen73

Dato : 12-09-05 18:35

Peter K. Nielsen skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> wrote in message

> nåeh ja - det var der den vestlige civiliasation tabte til til en anden
> kultur
>
> Peter

Tabte er nu så meget sagt. Vi er jo gået i krig mod terrorister, så
slaget er ikke tabt endnu.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-09-05 18:39

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tabte er nu så meget sagt. Vi er jo gået i krig mod terrorister, så slaget
> er ikke tabt endnu.

Hvorhenne er vi gået i krig imod terrorister, udover i Afghanistan?

Irak, siger du?

Hmm. der har vi jo skabt terrorister, endog rigtig mange.

Lær af fakta og din historie.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 12-09-05 18:45

Allan Riise skrev:
> [...]
>
> Irak, siger du?
>
> Hmm. der har vi jo skabt terrorister, endog rigtig mange.

Jeg har ikke nævnt Irak.
Desuden kan du ikke sammenligne torrorkrig med almendelig krig.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-09-05 18:51

> Jeg har ikke nævnt Irak.

Hvordan skal man så forstå din tråd med Peter, hvor han skriver..

"nåeh ja - det var der den vestlige civiliasation tabte til til en anden
kultur"

og du svarer

"Tabte er nu så meget sagt. Vi er jo gået i krig mod terrorister, så slaget
er ikke tabt endnu."
??

> Desuden kan du ikke sammenligne torrorkrig med almendelig krig.

Nej, derfor undrer det mig også at du bruger udtrykket "Krig mod
terrorister", da der jo bliver begået krig imod lande.

Men du mener altså ikke at historien viser at Irak krigen var startet på
usandheder, og at den er med til at skabe terrorister, og ikke det modsatte
!?

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 17:52

Allan Riise skrev:
> [...]
>
> og du svarer
>
> "Tabte er nu så meget sagt. Vi er jo gået i krig mod terrorister, så slaget

Jamen vi har da ikke tabt terrorkrigen. Jeg ved ikke hvorfor du vil
bladne Irak ind i det.
Men du håber måske at den vestlige verden taber krigen mod terroren?

> [...]
> usandheder, og at den er med til at skabe terrorister, og ikke det modsatte

Vi har da ihvert fald fået fjernet Saddam.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 01:00

Pjensen73 skrev den 12-09-2005 01:24:

> Nå, der er da vist en der ikke kan sin historie.
> Hvad var det der skete for 4 år siden?

Jo jo. det kan jeg skam.

Det er en dag jeg sjælden vil glemme:
Jeg flyttede gulvbrædder hele dagen og så
OsamaBinLadens-nedrivningsservice's reklameindslag senere.

Derudover syntes jeg, at der er gået ret meget inflation i de aftener
hvor man "bør sætte lys i vinduet" eller lave "indsamlingsshow for
xbegivenhed ofre" (senest i USA for orkanofre....halloooo, skulle USA
ikke være verdensrigeste land....man bør sgu da kunne skaffe ressourcer
uden at skulle banke et dyrt show på benene).

- 4./5. maj
- tsunami ofre
- kz-ofre
- WTC-ofre
- så mangler vi såmend kun alle de tusindvis af irakere som er døde
siden USA og Co. invaderede landet.
- og hvad med de sultne børn i afrika og kræftpatienter i sydamerika.

Det der hykleri med, at man skal sætte lys i vinduet for en persongruppe
og ikke for en anden. Bræææææk!

Og det ændrer jo ikke en hujende fis alligevel, at du eller GB eller jeg
sætter et/to/tre/fire sterinlys i vinduet.
Og i fald at vi alle gør det. Hvem ser det? vi er jo alle hjemme
allgevel for at passe på at sterinlysene ikke futter hytten af.

Og hvem tjener på det: sterinlys-fabrikanterne.

Jo jo, lad os lave flere mindedage med lys i vinduerne. Men vent lige
med det indtil jeg har købt aktierne.

Fra : Pjensen73

Dato : 12-09-05 18:41

Carsten Riis skrev:

> Jo jo. det kan jeg skam.
>

> Det er en dag jeg sjælden vil glemme:
> Jeg flyttede gulvbrædder hele dagen og så
> OsamaBinLadens-nedrivningsservice's reklameindslag senere.

Tja. Her ser vi en der laver plat på 5000 mennesker, der blev dræbt.

> [...]
> siden USA og Co. invaderede landet.
> - og hvad med de sultne børn i afrika og kræftpatienter i sydamerika.

Og for nazisterne der blev dræbt af England og USA under 2. verdenskrig.

> Det der hykleri med, at man skal sætte lys i vinduet for en persongruppe
> og ikke for en anden. Bræææææk!

Okay. Så du vil altså også sætte lys i vinduet for fjenden? Jamen så
tænd du et lys for Saddam.

> [...]
> Og i fald at vi alle gør det. Hvem ser det? vi er jo alle hjemme
> allgevel for at passe på at sterinlysene ikke futter hytten af.

Man gør det for at vise ofrene respekt.

> Og hvem tjener på det: sterinlys-fabrikanterne.
>

> Jo jo, lad os lave flere mindedage med lys i vinduerne. Men vent lige
> med det indtil jeg har købt aktierne.

Og læger tjener penge på syge patienter.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-09-05 18:57

> Tja. Her ser vi en der laver plat på 5000 mennesker, der blev dræbt.

2.890 mennesker mistede livet, og det er alle stederne lagt sammen + brand
og politifolk.

Tjek dine fakta før du kommer med udtalelser..

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 17:53

Allan Riise skrev:
> [...]
> og politifolk.
>
> Tjek dine fakta før du kommer med udtalelser..

Okay. Kunne ikke huske det rette antal.

Fra : Egon Stich

Dato : 12-09-05 20:04

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

Det forekommer mig, at man nu om stunder omgås med begrebet "respekt" på en
besynderlig måde.
Man viser da vist ikke ofre "respekt"?
Man kan mindes dem.
Man kan ære dem.
Men respekt?

Respekt er da noget, der skal fortjenes.
Det er til at brække sig over, når gadedrenge hyler "respekt", når de i
virkeligheden mener frygt.
Og man "respekterer" ikke et menneske, blot fordi det på een eller anden
måde, er kommet galt afsted.

Eller har jeg helt uret?

MVH
Egon.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-09-05 08:36

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> virkeligheden mener frygt.
> Og man "respekterer" ikke et menneske, blot fordi det på een eller anden

Overhovedet ikke.

Peter

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 17:55

Egon Stich skrev:
> [...]
> virkeligheden mener frygt.
> Og man "respekterer" ikke et menneske, blot fordi det på een eller anden

Lidt uret har du.
Man går f.eks. ikke ind på en kirkegård, når det er mørkt, for der skal
de døde have fred. Her viser man de døde respekt.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 21:08

> Lidt uret har du.
> Man går f.eks. ikke ind på en kirkegård, når det er mørkt, for der skal
> de døde have fred. Her viser man de døde respekt.

Jeg har aldrig hørt, at "man ikke går ind på ...når det er mørkt".
Hvorfor i alverden ikke?
Frygt for de døde?
Forøvrigt har jeg da adskillige gange været på en kirkegård, efter mørkets
frembrud.
Der kan da foregå mange ting. Midnatsmesse f.ex.
Flotte optog med røgelseskar, lys og korsang.
Så det er da vist noget "nygenerations noget", ligesom (mis)brugen af ordet
"respekt"?

MVH
Egon

Fra : John Schmitt

Dato : 14-09-05 13:00

> [...]

> Man går f.eks. ikke ind på en kirkegård, når det er mørkt, for der skal de
> døde have fred. Her viser man de døde respekt.

De døde er da ligeglade - men selvfølgelig laver man ikke rave-parties på
kirkegården om natten, men gåture er da rigtigt hyggelige.

JS

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 20:21

Pjensen73 skrev den 12-09-2005 19:41:

> Tja. Her ser vi en der laver plat på 5000 mennesker, der blev dræbt.

Hvad med de mennesker der blev slået ihjel af De røde Kmeher?
Hvad med de mennesker der blev slået ihjel af Pinochet?

At mindes en gruppe af mennesker og ikke en anden er netop at slå plat
på mennesker der blev dræbt!

Og hellere lave plat end at slå plat.
I hvert fald på det niveau.

> Og for nazisterne der blev dræbt af England og USA under 2. verdenskrig.

Godwin's law.

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

> Okay. Så du vil altså også sætte lys i vinduet for fjenden? Jamen så
> tænd du et lys for Saddam.

Jeg taler ikke om fjenden (hvem det så end er)? Jeg taler om mennesker!

Og ja, jeg ved godt, at du har en eller anden underlig tankegang at
irakere og øvrige muslimer ikke er rigtige mennesker og derfor ikke skal
mindes i som kristne vesterlændige.

Irakere, sultne børn i Afrika, kræftpatienter i sydamerika, tsunamiofre
er også mennesker.

Når du vil sætte 2 lys i vinduet den 11. september? Hvilket flammehav
vil du sætte i vinduet den 26. december?

> Man gør det for at vise ofrene respekt.

Ved at sætte to lys i vinduet?

Ved du i hele taget hvad de "lys i vinduet"-traditionen bunder i?
nemlig at symbolisere, at mørklægningstiden var overstået.

> Og læger tjener penge på syge patienter.

Ja.

Og blomsterhandlere tjener penge på mors's day.

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 18:03

Carsten Riis skrev:

> Hvad med de mennesker der blev slået ihjel af De røde Kmeher?
> Hvad med de mennesker der blev slået ihjel af Pinochet?

og hvad med alle de tyskere der blev slået ihjel under 2. verdenskrig?
Hvad med alle Amrikanere der er blevet dræbt af jordskælv?

> At mindes en gruppe af mennesker og ikke en anden er netop at slå plat
> på mennesker der blev dræbt!
>
> Og hellere lave plat end at slå plat.
> I hvert fald på det niveau.

Og?

> Godwin's law.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
>

> Jeg taler ikke om fjenden (hvem det så end er)? Jeg taler om mennesker!

Under 2. verdenskrig var det tyske nazister der var fjenden. Nu er det
Terrorister.

> Og ja, jeg ved godt, at du har en eller anden underlig tankegang at
> irakere og øvrige muslimer ikke er rigtige mennesker og derfor ikke skal
> mindes i som kristne vesterlændige.

Hvor har jeg sagt det?

> Irakere, sultne børn i Afrika, kræftpatienter i sydamerika, tsunamiofre
> er også mennesker.

Danske kræftpatienter, ofrene fra orkanen 3. december 1999, ofre for mord.

> Når du vil sætte 2 lys i vinduet den 11. september? Hvilket flammehav
> vil du sætte i vinduet den 26. december?

Selvfølgelig skal vi da også sætte lys til minde om tsunamiofrene.

> Ved at sætte to lys i vinduet?
>
> Ved du i hele taget hvad de "lys i vinduet"-traditionen bunder i?
> nemlig at symbolisere, at mørklægningstiden var overstået.

Også det.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-09-05 14:32

Pjensen73 skrev den 13-09-2005 19:02:

> og hvad med alle de tyskere der blev slået ihjel under 2. verdenskrig?

Ja sætter du lys i vinduet for dem også?

> [...]

> Og?

> Under 2. verdenskrig var det tyske nazister der var fjenden. Nu er det

Læs du lidt mere om Godwin!

> Hvor har jeg sagt det?

Det fremgår af resten af dine indlæg.

> Danske kræftpatienter, ofrene fra orkanen 3. december 1999, ofre for mord.

Ja sætter du lys i vinduet for dem også?

> Selvfølgelig skal vi da også sætte lys til minde om tsunamiofrene.

Hvad så med de sultne børn i Afrika? Der dør flere børn af sult og
sygdomme i Afrika end der døde af Tsunamien?

Hvorfor ikke sætte lys i vinduet for dem?

(svar nu på, hvorfor kun bestemte grupper skal mindes og ikke andre?
Hvorfor udvande /lys i vinduet/-traditionen som intet har med at minde
ofrene, men mørklægningstidens ophør)

> Også det.

At lægge andre motiver i /lys i vinduet/-traditionen er at udvande
tradtionens årsag.

Du fejrer jo heller ikke juleaften, hver 2. uge, vel.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-09-05 16:09

Ja, jeg har skam lys i vinduet hver aften Så ingen er glemt.

Fra : Trunte

Dato : 13-09-05 15:57

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, der er da vist en der ikke kan sin historie.
> Hvad var det der skete for 4 år siden?

Hvad er sammenhængen mellem WTC og to stearinlys.
Trunte

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 18:03

Trunte skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er sammenhængen mellem WTC og to stearinlys.
> Trunte

At man mindes ofrene fra den frygtelige dag.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 20:53

> At man mindes ofrene fra den frygtelige dag.

Mindes ofrene?
Kendte du dem?

Hvis ikke:
Hvorledes adskiller de sig da fra andre ofre man kunne nævne?

Beklager. Men jeg finder ideer med lys popsmart.

MVH
Egon.

Fra : Trunte

Dato : 13-09-05 16:05

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå, der er da vist en der ikke kan sin historie.
> Hvad var det der skete for 4 år siden?

Har du også lys i vinduerne d. 26. dec. ? 7. juli 5. sept? 19. april?
....og vi kunne blive ved
Trunte

Fra : Pjensen73

Dato : 13-09-05 18:04

Trunte skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du også lys i vinduerne d. 26. dec. ? 7. juli 5. sept? 19. april?
> ...og vi kunne blive ved
> Trunte

Ja....

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-09-05 08:45

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> hvorfor dog det?
>
> Har du aktier i en sterinlys-fabrik.

Tankespil :
Hvis du havde tænkt dig at sætte to tændte stearinlys i vinduet ifm. med
9/11. Hvad ville så være årsagen til det ?

Allan Knaap

Brystimplantater på finansloven NU!!.

Fra : John Schmitt

Dato : 12-09-05 09:51

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du havde tænkt dig at sætte to tændte stearinlys i vinduet ifm. med
> 9/11. Hvad ville så være årsagen til det ?

Har du ikke råd selv?

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-09-05 12:31

"John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message

> Har du ikke råd selv?

Brystimplantater ?. Det må da om noget være en samfundsopgave. Alle mænd der
ikke ikke synes det er en god idé, må meget gerne sig til nu.

Allan Knaap

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 13:10

Allan Knaap skrev den 12-09-2005 13:30:

> Brystimplantater ?. Det må da om noget være en samfundsopgave. Alle mænd der
> ikke ikke synes det er en god idé, må meget gerne sig til nu.

her.

Brystimplantater skal - hvis i hele taget - kun benyttes hvor kvinden er
blevet behandlet for en sygdom, hvor brystfjerning var en del af
behandlingen eller tilfælde af ulykker eller vold, hvor brystet er
blevet ødelagt.

((Det samme med alle andre plastikoperationer, naturligvis))

Alt andet. Det må folk sku' selv betale for!

Den dag samfundet har ressourcer nok til
at alle har en bolig,
hvor alle kan få børnepasning uden at skulle flytte eller snyde sig ind,
hvor de veje der skal bygges er bygget
hvor jernbaneskinnerne er tilfredsstillende
hvor ....ja i hele taget en masse andre opgaver der er væsentlig mere
vigtig end rentkosmetiske operationer,

så kan vi snakke om at brystimplantater skal på finansloven.

Alt det snak om, at man skal lave om på kroppen fordi naturen ikke har
givet en DD-skål. sorry, man skal vist hellere få en snak med en
psykolog eller psykiater.

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-09-05 13:46

> [...]
> blevet behandlet for en sygdom, hvor brystfjerning var en del af
> behandlingen eller tilfælde af ulykker eller vold, hvor brystet er

Flere steder er man gået igang med at renovere bydele så de fremstår mere
atraktive. Et eksempel er Holmbladsgade på Amager, som jeg i weekenden havde
fornøjelse at gense.

Det er de samme principper der gør sig gældende med brystimplantater.

> [...]
> vigtig end rentkosmetiske operationer,
>
> så kan vi snakke om at brystimplantater skal på finansloven.

Siger vi ja til at lave priorteringer der bygger på status qou, frasiger vi
os retten til at presse på for en mere visuel fornøjelig oplevelse på gader
og veje.

> Alt det snak om, at man skal lave om på kroppen fordi naturen ikke har
> givet en DD-skål. sorry, man skal vist hellere få en snak med en
> psykolog eller psykiater.

Manglende accept af hvordan naturen nu engang har skabt kvinden er da ikke
ensbetydende med at man har brug for terapi. Jeg forholder mig ikke til de
indre værdier som disse kvinder måtte have, kun som en arkitekt der beskuer
en bygning der skal renoveres. Harmoni er også et nøgleord for en arkitekt,
hvorfor en DD meget vel ville være upassenede på en model på kun 160 cm og
50 kg.

Es hängt alles irgendwo zusammen. sie können am hintern ein haar ausreissen,
dann tränt das auge
Allan Knaap

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 15:25

Allan Knaap skrev den 12-09-2005 14:45:

> [...]
> fornøjelse at gense.
>
> Det er de samme principper der gør sig gældende med brystimplantater.

Der edderhugme forskel på bydele og bygninger og menneskekroppen.

Men din kone har måske også fået langt rør ind af flere håndværkere? Og
kom de for tidlig?

> [...]
> en bygning der skal renoveres. Harmoni er også et nøgleord for en arkitekt,

Nu skal du vist passe på med at rose arkitekter alt for meget.

Der er flere eksempler rundt om København, hvor de mildest talt ikke har
tænkt på dagligdagen i deres "underværker".

Uden at skulle google:
- det kongelige bibliotek
- Handelshøjskolen på Solbjerg Plads

> hvorfor en DD meget vel ville være upassenede på en model på kun 160 cm og
> 50 kg.

Lad hellere får Jørgen Ege til at vurdere det

Hvad er forskellen med Gud og arkitekter?

- Gud tror ikke, at han er arkitekt.

Fra : John Schmitt

Dato : 12-09-05 15:50

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Der edderhugme forskel på bydele og bygninger og menneskekroppen.
>
> Men din kone har måske også fået langt rør ind af flere håndværkere? Og
> kom de for tidlig?

Virkelig morsomt, tak for grinet - LOL

> Nu skal du vist passe på med at rose arkitekter alt for meget.

Ja mon ikke . . . .

> Der er flere eksempler rundt om København, hvor de mildest talt ikke har
> tænkt på dagligdagen i deres "underværker".

> [...]

Selv er jeg til bryster,
der fylder bare lidt mere end en krummet håndflade . . . . . .

JS

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-09-05 16:05

"Carsten Riis" <.@.> wrote in message

> Der edderhugme forskel på bydele og bygninger og menneskekroppen.

Betragt som en symbolsk vendning.

> Men din kone har måske også fået langt rør ind af flere håndværkere? Og
> kom de for tidlig?

Nu er der ingen kone, så svar skyldig :)

> Nu skal du vist passe på med at rose arkitekter alt for meget.

Næh, der findes vel nok en del arkitekter, jeg så sandelig ikke vil se
renovere en kvindekrop :)

> Der er flere eksempler rundt om København, hvor de mildest talt ikke har
> tænkt på dagligdagen i deres "underværker".

> [...]

De kongelige bibliotek er, for at bruge et " EB ord" en øjebæ

Handelshøjskolen kender jeg ikke. Lader til at jeg ikke er gået glip af
noget.

> Lad hellere får Jørgen Ege til at vurdere det

Hvor er jeg dog glad for at se den smiley. Var på et tidspunkt meget nervøs
for at du slet ikke så humoren i alt dette her.

Skrev rent faktisk kun min Brystimplantater på finansloven NU!! for at tage
kampen op med Kim Larsen og andres signaturer :)

> Hvad er forskellen med Gud og arkitekter?
>
> - Gud tror ikke, at han er arkitekt.

*LOL*

Mojn'

Allan Knaap

Fra : Egon Stich

Dato : 12-09-05 17:18

"Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Es hängt alles irgendwo zusammen. sie können am hintern ein haar
> [...]
Husk Navneord med stort.
Bitte.

MVH
Egon.

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 21:04

Egon Stich skrev den 12-09-2005 18:18:

> ausreissen,

> Husk Navneord med stort.
> Bitte.

Er det ikke blevet ophævet i forbindelse med den nye sprogreform?

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 15:40

> mvh Carsten Riis

Så vidt jeg ved, ikke i Tyskland.
Fornuftigvis. (De må også godt sætte kommaer, hvor de skal være
(Det var jo et citet på tysk)

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 13-09-05 17:33

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen news:9ABVe.1026
$ng1.697@news.get2net.dk:

> Så vidt jeg ved, ikke i Tyskland.

Så ved du ikke ret meget om tysk. Navneord skrives på tysk med Kapitæl i
Starten.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-09-05 21:01

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
> $ng1.697@news.get2net.dk:

> Så ved du ikke ret meget om tysk. Navneord skrives på tysk med Kapitæl i
> Starten.

OOPS.
jeg forstår din harme.
Jeg havde i den skriv du svarer på, klippet forkert.
Det skulle have set således ud:

> [...]
>>
> Husk Navneord med stort.
> Bitte.

Er det ikke blevet ophævet i forbindelse med den nye sprogreform?

Og her var det så, jeg sagde: Ikke i Tyskland. Og noget om kommaer..
Og så er vi vel enige?

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 13-09-05 22:55

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen news:wfGVe.1082
$RJ2.1041@news.get2net.dk:

> Er det ikke blevet ophævet i forbindelse med den nye sprogreform?

Nein. Du kannst mich überhaupt den Puckel aberrutschen, und an einer
bestimmte Stelle mit'n Zunge bremsen.

(Det smager kun af lort de første tre gange).

Fra : John Schmitt

Dato : 12-09-05 13:16

Hello, Allan!
You wrote on Mon, 12 Sep 2005 13:30:38 +0200:

AK> "John Schmitt" <John Schmitt@webpost.nl> wrote in message
??>>
??>> "Allan Knaap" <nauclerus@yahoo.com> skrev i en meddelelse
??>> news:432531b9$0$23571$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
??>>>
??>>>> GB skrev den 11-09-2005 20:35:
??>>>>> - at sætte to tændte stearinlys i vinduet i aften!
??>>>>>
??>>>> hvorfor dog det?
??>>>>
> [...]

AK> Brystimplantater ?. Det må da om noget være en samfundsopgave. Alle
AK> mænd der ikke ikke synes det er en god idé, må meget gerne sig til nu.

Til mænd? - det er da ulækkert nok til kvinder, jeg synes at mænd med
hængepatter er ret så klamme i forvejen . . .

JS

With best regards, John Schmitt. E-mail: John Schmitt@webpost.nl

Fra : Allan Knaap

Dato : 12-09-05 13:28

> [...]
> Til mænd? - det er da ulækkert nok til kvinder, jeg synes at mænd med
> hængepatter er ret så klamme i forvejen . . .

*LOL* Det kan jeg kun give dig ret i. Det var nu også meningen at det var
kvinder der skulle blive opgraderet med udstyret.

Når jeg stilede spørgsmålet til mænd, var det udfra en betragtning om hvad
mænd ville få visuel fornøjelse i.

Allan Knaap

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-09-05 07:14

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> - at sætte to tændte stearinlys i vinduet i aften!

Hvorfor dog det ? - det er da ikke den 9. april...

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Mendoza

Dato : 12-09-05 11:29

Kim Larsen wrote:

> Hvorfor dog det ? - det er da ikke den 9. april...

Næ.. og heller ikke 1. april....

Fra : Egon Stich

Dato : 12-09-05 17:17

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det ? - det er da ikke den 9. april...
>
> --
> Kim Larsen

Det er vel et af tidens tegn..
De unge har hørt rygter om, at vi plejede at sætte lis i vinduet i anledning
af besættelsens ophør.
Og "så må vi også hellere". Ved enhver i deres bevisthed egnet lejlighed.
Uden i øvrigt at kende baggrunden for den danske tradition.
Og uden at vide, at de faktisk herved pisser på nogle af os andre.

MVH
Egon.

Fra : Jesper

Dato : 12-09-05 19:41

Kim Larsen <kl2607x@yahoo.dk> wrote:

> Hvorfor dog det ? - det er da ikke den 9. april...

Nej, der kan du nøjes med ét!

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-05 21:05

Jesper skrev den 12-09-2005 20:41:

> Nej, der kan du nøjes med ét!

LOL

Der er vist en der ikke kan sin Danmarks historie.

Og danmarks besættelse vs. befrielse. Er det ikke set ud fra hvilket
perspektiv man ser det ud fra?

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-09-05 20:43

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev:

> Hvorfor dog det ? - det er da ikke den 9. april...

Du vil måske fejre besættelsen af Danmark?

--
Kurt Lund

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-09-05 20:52

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil måske fejre besættelsen af Danmark?

Næh nej det er vist 4. eller 5. maj. Men man kan jo også tænde et lys på
baggrund af en sørgelig begivenhed, det er vist det som frøken Georg og co.
dyrker.