Køling til AMD XP 2400+
Fra : Morten Trab

Dato : 11-09-05 17:02

Hej,

Hvilken køler vil i anbefale til en XP 2400+, den TT jeg har nu er
ikke ret effektiv (ca. 63 grader ved idle, og ved den mindste smule
belastning når den 70 grader og så bliver den meget ivrig for spontane
genstarter :( )

Eneste krav er sådanset at det ikke skal lyde af stormvejr når den
kører, og hvis den selv kan regulere omdrejninger efter hvor varm CPU
er, så er det kun et ekstra plus :)

Mvh. Morten

Fra : MV

Dato : 11-09-05 19:24

On Sun, 11 Sep 2005 18:02:20 +0200, Morten Trab <morten@trab.dk>
wrote:

> [...]
>
>Eneste krav er sådanset at det ikke skal lyde af stormvejr når den
>kører, og hvis den selv kan regulere omdrejninger efter hvor varm CPU

Jeg brugte en Mist Silent Twin til min XP2400 og det er den mest
lydløse køler jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at bruge.

mvh MV

Fra : Morten Trab

Dato : 11-09-05 19:40

On Sun, 11 Sep 2005 20:24:21 +0200, MV <MV@gvdnet.dk> wrote:

>Jeg brugte en Mist Silent Twin til min XP2400 og det er den mest
>lydløse køler jeg nogensinde har haft fornøjelsen af at bruge.

Æh...Der står at den er til max 1.4 Ghz...Min 2400+ kører 2 Ghz...
Den kunne måske godt holde den kølet alligevel??

Mvh. Morten

Fra : MV

Dato : 12-09-05 20:09

On Sun, 11 Sep 2005 20:39:46 +0200, Morten Trab <morten@trab.dk>
wrote:

>Æh...Der står at den er til max 1.4 Ghz...Min 2400+ kører 2 Ghz...
>Den kunne måske godt holde den kølet alligevel??

Silent Twin er godkendt op til og med en XP 2800. De 1.4 GHz gælder
kun for de gamle AMD modeller. Du har fået blandet dine data.
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACMS001&Fane=COLD,COCOCP

Min MST sidder stadig og køler en XP2400 ved 2 GHz og det har den
det fint med. Selv på varme dage kommer den ikke meget over en
42 - 44 grader

mvh MV

Fra : Lyrik

Dato : 13-09-05 12:21

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ret effektiv (ca. 63 grader ved idle, og ved den mindste smule
> belastning når den 70 grader og så bliver den meget ivrig for spontane
+++++++++++++++++++
Den her "Spire" har jeg haft i et par år:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22947
Jeg har lige testet temp. den holder lige nu 37 grader.(Sidder dog PT i et
X-Infinitykabinet med to kabinetblæsere som langt overdøver den.) Jeg har
haft den i et kedeligt cremefarvet kabinet. der lå den ligeledes lavt i
temperatur. Lyden var som jeg husker det lav fra den. Med de to maskiner
konen og jeg har side om side i øjeblikket lyder kabinetblæserne som om vi
havde en blæserovn kørende.)) Jeg må af og til afskærme udblæsningen for
ikke at blive kold på knæet!))
Men harddiskene holder og holder og holder........))

Hilsen
Jens