PowerNet - er de noget værd?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-09-05 14:29

I min ejerforening arbejdes der netop nu, med at få etableret
internetadgang i lejlighederne. Der er 73 lejligheder i
ejerforeningen, der ligger i København SV.

Vi har fået et tilbud fra PowerNet (www.powernet.dk), som kræver, at
mindst 25 hopper med på vognen (altså ca. 1/3 af lejlighederne).

Er der nogen der kender PowerNet? Er det godt eller skidt? Jeg synes
at have hørt om så mange problemer med internet i ejerforeninger.

PowerNet benytter en løsning, hvor netadgangen kommer igennem
lysnettet (dvs. udstyret tilsluttes blot en stikkontakt). Er det noget
der virker ordentligt? Det lyder jo smart, at der stort ikke skal
trækkes nye kabler, og installationen kan klares på en dag eller to.

Der er muligheder for hastigheder op til 10/10 Mbit. Der står, at
båndbredderne garanteres - hvilket vel må betyde, at det er hvad den
enkelte kunde reelt får reserveret (det lyder jo godt, alt andet er
også helt tosset).

Der er mulighed for IP-telefon (jeg er dog selv kunde hos Musimi.dk,
så det er ikke relevant for mig).

Priserne ser umiddelbart fornuftige ud (mærkeligt nok, så er de lidt
højere, end de priser, der er nævnt på hjemmesiden).

Oprettelse: 799,- kr. (umiddelbart lidt smådyrt)
128/128 Kbit: 99,- kr./mdr.
1/1 Mbit: 146,- kr./mdr.
2/2 Mbit: 199,- kr./mdr.
3/3 Mbit: 269,- kr./mdr.
4/4 Mbit: 315,- kr./mdr.
6/6 Mbit: 389,- kr./mdr.
8/8 Mbit: 599,- kr./mdr.
10/10 Mbit: 699,- kr./mdr.

Der er informationsmøde d. 14. september, og jeg vil gerne være godt
rustet til dette møde. Hjælp mig!

Jeg har allerede et par spørgsmål:

- Antal IP-adresser pr. kunde, faste?
- Garanteres båndbredden den enkelte kunde? Hvilken forbindelse deles?
- Er alle porte åbne (fx til en mailserver)?
- Hvordan og hvor hurtigt kan hastigheden ændres? Boost?
- Hvordan ved vi, at firmaet eksisteret om et år? Hvor mange kunder
har firmaet? Virker skidtet hos de eksisterende kunder?
- Hvorfor så dyr en oprettelse, når installationen tager en dag eller
to?
- Oppetid (man hører som sagt så meget om internet i ejerforeninger)?
- Hvorfor andre priser end på hjemmesiden?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-09-05 11:05

On Sun, 11 Sep 2005 15:28:46 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Er der nogen der kender PowerNet?

Ikke en eneste?

Er der så nogen, der kender teknologien (netadgang gennem lysnettet)?
Fungerer det? Hvad med støj - både på nettet og på andre apparater
tilsluttet lysnettet?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-09-05 23:31

On Mon, 12 Sep 2005 12:05:26 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Er der så nogen, der kender teknologien (netadgang gennem lysnettet)?
>Fungerer det? Hvad med støj - både på nettet og på andre apparater
>tilsluttet lysnettet?

Heller ikke? Øv bøv...

Er der så nogen, der kan hjælpe mig med, hvilke spørgsmål der er
relevante at stille? Mødet er i aften kl. 17., og jeg vil som sagt
gerne være ordentligt rustet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 14-09-05 00:45

"Lasse Hedegaard" skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg kan ikke svare på om det fungerer, men det vil med sikkerhed gøre
livet ualmindeligt surt for alle licenserede radioamatører og alle
andre, der lytter til radio på kortbølgebåndene.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-09-05 10:06

On Wed, 14 Sep 2005 01:44:54 +0200, "Vagn K. Kjeldsen" <mit
kaldesignal @ get2net (punktum) dk> wrote:

>Jeg kan ikke svare på om det fungerer, men det vil med sikkerhed gøre
>livet ualmindeligt surt for alle licenserede radioamatører og alle
>andre, der lytter til radio på kortbølgebåndene.

Fortæl, fortæl...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 27-09-05 23:11

> Fortæl, fortæl...
>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

El-nettet er kun designet til at overføre alm. strøm ved en spænding på
230 V / 400 V ved en frekvens på 50 Hz. Når man så sender digitale
der vil udsende radiobølger i et meget stort frekvensområde (bl.a.
kortbølgeområdet, hvor radioamatørerne færdes). Disse udsendte
radiobølger vil opleves som støj, der umuliggør lytning på svage
stationer. Hvor langt væk denne støj kan høres afhænger af de lokale
forhold.

Vagn K. Kjeldsen.