slet fil i mappe med php?
Fra : Christoffer

Dato : 10-09-05 20:06

Ja spørgsmålet ligger lidt i overskriften, hvordan sletter jeg fil i en
mappe ud fra et link jeg har skrevet i jumpmenu?
<form method="post" action="">
<select size="1" name="menu">
<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM uploads ORDER BY id ASC") or print
mysql_error();
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
extract($row);
print "<option>$link</option>";
}
?></select>
<input type='submit' name='action' value='Slet'>

Hvor link så indeholder stien til billedet fra php-filen:
"uploads/foobar.jpg"

--
Christoffer

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-09-05 20:31

On 2005-09-10, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:
> [...]
> ?></select>
><input type='submit' name='action' value='Slet'>
>
> Hvor link så indeholder stien til billedet fra php-filen:

http://dk.php.net/unlink

- Jacob Atzen

Fra : Christoffer

Dato : 10-09-05 20:56

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> http://dk.php.net/unlink
Hmm virker ikke helt efter hensigten, eller har jeg misforstået noget af
det?
http://pastebin.com/360010

--
Christoffer

Fra : Jacob Atzen

Dato : 10-09-05 22:03

On 2005-09-10, Christoffer <christoffer@buur.info> wrote:

> "Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm virker ikke helt efter hensigten, eller har jeg misforstået noget af
> det?
> http://pastebin.com/360010

Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl i din kode. Prøv at udskrive
$link som det første i din rm funktion og se om den indeholder det du
forventer.

- Jacob Atzen

Fra : Christoffer

Dato : 10-09-05 22:13

> Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fejl i din kode. Prøv at udskrive
> $link som det første i din rm funktion og se om den indeholder det du
> forventer.
"uploads/pi_gallery_3.jpg" Det er hvad $link indeholder, og det stien til
billedet.. så det burde jo passe.
Roder videre med det imorgen.

--
Christoffer