N 6600 - memory card...
Fra : [] René

Dato : 05-09-05 13:30

Hey....

Jeg skal have købt et større memorycard til min Nokia 6600
(har kun det medfølgende 32 mb kort i idag.. )
På nokia´s specifikationer rundt omkring skriver de at telefonen max kan
håndtere 128 mb..
men som opsnust adskillige steder her på Ng..skal man tilsynelandende ikke
tage der så tungt.. !?

Hmmm... troede at der skulle bruges RS MMC kort ? som på dette link
http://www.mobymemory.com/RSMMC_Memory_Cards.asp

Men her er der anbefalet alm MMC kort til nokia 6600
http://www.mobymemory.com/128MB_to_2GB_MMC_Multimediacard_Memory_Cards_for_the_Nokia_6600_mobile_phone.asp

Øhh... hvad er det lige jeg skal købe ?

1 Gb RS MMC til £ 56.99
eller
1 Gb MMC til £ 47.99

Tillægsspørgsmål.....
Såfremt jeg vælger at få en nyere mobil om et par måneder, evt en Nokia
6681 - kan det samme kort så bruges heri ?

Mvh
René
Herning

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 14:54

[] René wrote:
> [...]
> http://www.mobymemory.com/RSMMC_Memory_Cards.asp
>
> Men her er der anbefalet alm MMC kort til nokia 6600

Nokia 6600 bruger MMC. (muligvis RS-MMC via en adapter).
Så køb du bare et MMC kort.

> Tillægsspørgsmål.....
> Såfremt jeg vælger at få en nyere mobil om et par måneder, evt en
> Nokia 6681 - kan det samme kort så bruges heri ?

6681 bruger RS-DV-MMC, så du kan ikke genbruge dit kort fra 6600.

Du kan finde mange flere specs om de to telefoner her:
www.gsmarena.com

Zulu

Fra : JMo.

Dato : 07-09-05 13:36

Zulu wrote:

> 6681 bruger RS-DV-MMC, så du kan ikke genbruge dit kort fra 6600.

DV-kort kan godt bruges i telefoner der ikke kræver DV-kort. Der er altså
ikke noget problem i at bruge et RS-MMC DV kort i en 6600. (Hvis altså du
bruger adaptoren)

Fra : [] René

Dato : 07-09-05 13:39

> DV-kort kan godt bruges i telefoner der ikke kræver DV-kort. Der er altså
> ikke noget problem i at bruge et RS-MMC DV kort i en 6600. (Hvis altså du
> bruger adaptoren)

Hej NG

Tak for svarrene...
http://www.mobymemory.com/128MB_to_2GB_MMC_Multimediacard_Memory_Cards_for_the_Nokia_6600_mobile_phone.asp

er bestilt,..... æv skulle have haft JMo´s svar inden handlen... skulle jo
så have købt en RS-DV MMc kort så havde jeg jo været fremtidssikret..
men ok... jeg tilføjede købet en "USB2 SD/MMC Reader / Pen Drive" så vil jeg
jo hvis jeg sælger min 6600 inkl de 32 mb kort..
altid have en Usb dongle med 1 Gb.

Mvh
René

Fra : Anders \(6400\)