SE K700i
Fra : Jakob

Dato : 01-09-05 19:49

Hej med jer!

Jeg var nede i Sonofonbutikken i eftermiddags og så på en K700i til 199 med
Sonofon Kvantum200.
Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave
meget sjov med...

Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men det
gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

--
Hilsen Jakob

Fra : Hjorth

Dato : 01-09-05 20:29

OK telefon og MP3 som ringetone virker fint.

Jeg havde en jeg var glad for, men efter 11 måneder
virkede joysticket ikke i nedadgående retning.
Gik ind til Sonofon, der sagde at fejl var dækket af garantien i 2 år.
MEN..... Telefonen havde åbenbart fået fugt, så der var en anelse
ir på printpladen - dette gælder garantien ikke. Det værste var dog,
at den ikke kan repareres.
Jørgen

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-09-05 20:56

> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men
> det gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

K700i er generelt en rigtig god telefon. Den største mangel er uden tvivl at
hukommelsen ikke kan udvides, men derudover har den ikke nogen deciderede
minusser.

--
Jeppe Vestergaard
Email: Jeppe at dailyrush denmark - omskriv selv

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-09-05 22:08

Jakob laid this down on his screen :
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle kunne
> bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det? For det kan man jo lave meget sjov
> med...

Det er fuldstændig korrekt.

> Er det en ok fon? Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse, men det
> gør ikke så meget. Skal mest bruge radioen.

Den er rigtig lækker - men overvej om ikke du vil investere i K750
istedet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-05 00:42

Jakob skrev:

> [...]
> Den ser fed ud, og ovenikøbet har jeg senere læst mig til at den skulle
> kunne bruge mp3-lyde som ringetone. Passer det?

Ja, både midi og mp3.

> Er det en ok fon?

Ja.

>Jeg ved godt at den ikke har så meget hukommelse

40 MB er meget til mig.

--
Bertel

Fra : ///M

Dato : 02-09-05 00:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja, både midi og mp3.

Jep, men du kan ikke skifte sms-toner :-/

Jeg var glad for den - ret hurtig til det meste, ok kamera og ok software.
Skiftede kun fordi jeg ikke brød mig om knapperne (for hårde).

///M

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-05 10:26

///M skrev:

> Jep, men du kan ikke skifte sms-toner :-/

Nej, ikke ud over de 6 indlagte muligheder.

--
Bertel

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 06:21

Du bør nok lige sammenligne priserne på nettet inden du køber....

Sonofon har det jo med at lægge deres egen e-go menu system ind i telefon.
Hvis det skal fjernes på et senere tidspunt, skal du regne med en merudgift
på ca. 200,-

Så den samlede pris hos Sonofon bliver ca. 1600,-

Du kan faktisk spare 141,- ved at købe den uden abb. på nettet - se evt.
www.mobilpriser.dk

Bortset fra det, så er det en OK telefon. Eneste minus er bare at du ikke
kan sætte mere hukommelse i.

/A

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-09-05 08:15

> Du kan faktisk spare 141,- ved at købe den uden abb. på nettet - se evt.
> www.mobilpriser.dk

Nja, det er jo ikke helt den fulde sandhed. Køber han den ved TDC eller
Sonofon får han jo typisk 6x199 kroners forbrug med i samme pris. Det
forbrug skal han betale udover hvis han køber den uden abonnement.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 09:38

Så kom med hele sandheden, for hvis man køber en mobil uden abb. så er man
da godt DUM hvis man betaler abb.ved siden af....

/A

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-09-05 10:40

> Så kom med hele sandheden, for hvis man køber en mobil uden abb. så er man
> da godt DUM hvis man betaler abb.ved siden af....

Nu vil jeg ikke lyde anklagende, men læste du ikke hvad jeg skrev?

Hvis du køber en telefon ved TDC er det typisk med MobilExtra 200. Hvis vi
siger telefonen koster 1.000 kroner med det abonnement (eksempel), og du
bruger 200 kroner om måneden, får du altså telefonen for de 1.000 kroner, og
bruger 1.200 kroner det første halve år - i alt 2.200 kroner. Køber du den
uden abonnement koster den fx 2.000 kroner. Derudover kommer så de 200
kroner du bruger om måneden - på det første halve år vil den dermed 3.200
kroner.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 11:09

I stedet for at komme med dit abbonement volapyk, så køb den dog uden, den
kan fåes til 1444,-

Så det kan slet ikke betale sig det der med abbonement.

Ud fra dine beregninger (Jeppe) kan man faktisk få 2 uden abbonement, og så
er der stadigvæk penge til overs...

Fra : Cox

Dato : 02-09-05 12:18

On Fri, 2 Sep 2005 12:08:43 +0200, Anders (6400) wrote:

> I stedet for at komme med dit abbonement volapyk, så køb den dog uden, den
> kan fåes til 1444,-

Ja, og den kan fåes med f.eks. Telia Go199 til en samlet udgift på 1449,-
over 6 måneder. Her får du så for 199,- forbrug hver måned med i købet.

> Så det kan slet ikke betale sig det der med abbonement.

Korrekt. Du kan faktisk spare op til en hel femmer - hvis dit samlede
forbrug på 6 måneder vel at mærke er på under 5 kroner...

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 13:36

Husk lige på at der også er noget der hedder oprettelse på 99,- . De fleste
selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem
oplåst.

De skal lægges oveni i dine 1449,-

/A

Fra : Cox

Dato : 02-09-05 15:13

On Fri, 2 Sep 2005 14:36:05 +0200, Anders (6400) wrote:

> [...]
> selskaber simlåser også telefonerne, så det er også 100,- for at få dem

Oprettelsen på 99,- er inkluderet i de 1449 kr. Simlåsen kan fjernes gratis
efter 6 måneder. Der er alligevel ikke rigtig nogen grund til at låse den
op før hvis den er købt med et abonnement med minimumsforbrug...

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 18:10

Har lige set på mobilpriser.dk, at hvis man vil den med Telia Express, så
kan den fåes til 1075,-

Fra : FedeDorit

Dato : 03-09-05 09:58

"Anders (6400)" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige set på mobilpriser.dk, at hvis man vil den med Telia Express, så
> kan den fåes til 1075,-
>
> /A
>
> "Cox" <no@mail.invalid> skrev i en meddelelse

Ja og hvis man er Tele2 kunde kan man få den til 999,- inkl 6 mdr
abonnement.

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 09:12

> Sonofon har det jo med at lægge deres egen e-go menu system ind i telefon.
> Hvis det skal fjernes på et senere tidspunt, skal du regne med en
> merudgift på ca. 200,-

Hvad er det for et menu?
Ligger det "i vejen" når/hvis man ikke skal bruge det mere? (Går ud fra at
det er noget man kun kan bruge hvis man bliver ved Sonofon efter
bindingsperioden)

--
Hilsen Jakob

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-09-05 09:32

> Hvad er det for et menu?

Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 09:45

> Det er WAP-interfacet, og kan kun bruges hvis man har Sonofon.

Undskyld hvis jeg er uvidende:
Dvs. man kan ikke bruge WAP, hvis man skifter til Telmore eller TDC,
medmindre man får en anden software i?

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 10:07

Sonofon har deres eget WAP interface, skal du bruge eks. TDC el. Telmore
(kører på sammet net) så skal du have langt et andet interface i telefonen

/A

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 12:42

> Sonofon har deres eget WAP interface, skal du bruge eks. TDC el. Telmore
> (kører på sammet net) så skal du have langt et andet interface i telefonen

Dvs. at man f.eks. heller ikke kan gå den anden vej?
Hvis man nu har en "neutral" telefon der ikke er SIM-låst og ønsker at bruge
Sonofon, så kan man ikke WAP'e fordi Sonofons interface ikke ligger i den
oroginale software??
Det lyder da ikke særlig smart. Men det skal det nok heller ikke være...

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-05 10:49

Jakob wrote:

> Undskyld hvis jeg er uvidende:
> Dvs. man kan ikke bruge WAP, hvis man skifter til Telmore eller TDC,
> medmindre man får en anden software i?

Det kaldes "Branding" og er noget RIGTIGT hø! Jeg havde selv mit hyr med
det, da jeg i sin tid købte en K700i med Orange abb. Telefonen havde en
speciel Orange-software som ikke kunne fjernes. Det indebar bl.a. at alle
ikoner var orange, samt at visse funktioner ikke kunne bruges. F.eks. var
menuen "mine genveje" fjernet, og genvejen til SMS i joysticket var
ligeledes fjernet. Jeg var både omkring Sony-Ericsson, Orange, adskillige
værksteder, samt til sidst, forbrugerstyrelsen. Der var værksteder der
påstod de kunne fjerne en branding, men jeg har ikke set nogen eksempler på
at det faktisk kunne lade sig gøre ... men det her var med Orange, og jeg
skal ikke kunne sige om det forholder sig ligesådan med andre udbydere. Men
se dig GRUNDIGT for, inden du køber.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 12:50

> Det kaldes "Branding" og er noget RIGTIGT hø!

Ja, det lyder faktisk rigtig uspændende...
Jeg har lige ringet til den lokale Sonofon-butik for at spørge om emnet.
Han sagde at den er SIM-låst og at der ligger noget der hedder e-go på.
Anders skrev længere oppe i tråden, at det koster noget at få fjernet
senere, men ham Fra Sonofon sagde til mig, at "det kan man bare slette".
"Det er jo bare en hjemmeside", sagde han. Er han fuld af løgn?! Ham i
butikken altså...

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 02-09-05 13:19

Jeg havde på et tidspunkt en K700i, som jeg købte hos Sonofon. Købte den
uden abb. men den der e-go menu var der stadigvæk.

Fik at vide at den godt kunne fjernes, men det ville koste mig 200,- + at
jeg skulle undvære telefonen i 2-4 dage...

Så ham du har fået det at vide, er fuld af løgn, eller også er der ikke den
samme service i alle Sonofon butikkerne.

/A

Fra : Jakob

Dato : 02-09-05 13:43

> [...]
>
> Så ham du har fået det at vide, er fuld af løgn, eller også er der ikke
> den samme service i alle Sonofon butikkerne.

Det lyder underligt. Han sagde ordret: "Det kan du da bare slette"

Hmm...

--
Hilsen Jakob