Telmore GPRS hastighed
Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-08-05 18:35

Jeg checker mail med min mobils mail-klient, og synes at det tager en
evighed, op mod et minut bare for at checke at der ikke er mail, er ikke
unormalt. Tager lige tid,,,

Start check samtidig med udskrift af tid på serveren
$ date
fre aug 26 19:25:00 CEST 2005

Og da den meldte at der ikke var nogen nye mail.
$ date
fre aug 26 19:25:52 CEST 2005

Og loggen siger.

Aug 26 19:25:33 milli ipop3d[14598]: pop3 service init from 62.135.151.82
Aug 26 19:25:43 milli ipop3d[14598]: Login user=XXX host=[62.135.151.82]
nmsgs=2/2
Aug 26 19:25:47 milli ipop3d[14598]: Logout user=XXX host=[62.135.151.82]
nmsgs=2 ndele=0

Og for at sammligne med ligende fra anden maskine på mit LAN, bare for at
vise, at det ikke er min server der er sløv,,,

Aug 26 19:29:13 milli ipop3d[14865]: pop3 service init from 217.157.188.195
Aug 26 19:29:13 milli ipop3d[14865]: Login user=XXX
host=port190.ds1-bav.adsl.cybercity.dk [217.157.188.195] nmsgs=2/2
Aug 26 19:29:14 milli ipop3d[14865]: Logout user=XXX
host=port190.ds1-bav.adsl.cybercity.dk [217.157.188.195] nmsgs=2 ndele=0

Er det kun mig der synes at det er for sløvt, eller kan det ske at der er
noget galt, som jeg kan rette?
Jeg har indtil jeg kom hjem her til aften haft telefoenen til at slå domænet
op, men for at checke om det er DNS serveren hos Telmore der er den sløve,
inden ovenstående test erstattet det med min IP.

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser efter 22/7. på
http://milli.dk/index.php/CC_priser_post22072005/ !!! NY SIDE !!!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-05 20:32

Ivar Madsen skrev:

> Jeg checker mail med min mobils mail-klient, og synes at det tager en
> evighed, op mod et minut bare for at checke at der ikke er mail, er ikke
> unormalt. Tager lige tid,,,

Underligt. Jeg testede lige med min K700i mod Telmore og
mailserveren på mit eget domæne. Det tog 5 sekunder at finde
serveren, og 3 mere at konstatere at der ingen mails var. Somme
tider er serveren dog langsommere.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 26-08-05 22:38

Ivar Madsen wrote:
> Jeg checker mail med min mobils mail-klient, og synes at det tager en
> evighed, op mod et minut bare for at checke at der ikke er mail, er ikke
> unormalt. Tager lige tid,,,

[Snip nogle tests]

Det kunne jo også være at det bare var din mobiltelefon som var sløv.
Hvilken en har du?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-08-05 23:42

Anders Lund skrev i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det kunne jo også være at det bare var din mobiltelefon som var sløv.
> Hvilken en har du?

Jeg har en Sony Ericsson T630

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-08-05 23:49

fr 26 aug 2005 07:34:35p satte Ivar Madsen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> domænet op, men for at checke om det er DNS serveren hos Telmore der
> er den sløve, inden ovenstående test erstattet det med min IP.

Hvis ellers at urene dgår rigtigt så lser det ud som om du har en telefon
der er sløv om at forbinde til GPRS generelt. Der går 30 sekunder unden at
serveren modtager pakker fra mobilen så jeg tror der er problemer med
mobilen på det punkt.

Men når det er sagt så vil jeg sige at der er stor forskel påp hvor hurtige
de forskellige mobiler er til at hente og sende mail. Min 7650 er kun et
lille øjeblik om det mens min nye Qtek 2020 er noget længere om det så det
er meget forskelligt derfor ville det måske være smart for dig at prøve med
en anden mobil bare for at udelukke at det er det.

Steven