Nettos espressomaskine
Fra : Jette

Dato : 10-09-05 09:01

Hej. Netto har en espressomaskine til kr. 500,- . Den har 15 bar og det
siger 1.manden er ligesom på en cafe. Er der nogen, der har købt en eller er
der andre erfaringer? I behøver ikke svare hvis I har "alletiders maskine,
men den koster også kr. 8000,-". Jeg er discount-gris. Vi havde for år
tilbage sådan en tefal/kenwood? dims, den var intet bevendt. Hilsen Jette

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 10-09-05 10:07

Hej Jette,

Jeg har selv en 15 bar discount espresso-maskine fra ide line, som jeg er
meget glad for. Den er nu nogle år gammel - og jeg gav kr. 400 for den.

Jeg kender ikke den de har i Netto, men jeg tror det er denne her:

http://www.ciao.de/Erfahrungsberichte/Clatronic_ES_2657__958547

Mvh
Henrik

Fra : Henrik J. Nielsen

Dato : 10-09-05 10:21

Hej igen,

Denne Hugin fra coop kunne også være en mulighed:

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=369&pf%5Fid=6063250

Det er da i hvert fald stålkabinet.

Jeg mener bestemt at have læst i en coop-reklame, at de på Hugin-produkter
giver 2 års ombytningsgaranti - altså du får en ny, hvis den går i stykker
inden for 2 år. Det står dog intet om det på www.coop.dk.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-09-05 16:53

Hej,

On Sat, 10 Sep 2005 10:01:05 +0200, "Jette" <sussex25@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>men den koster også kr. 8000,-". Jeg er discount-gris. Vi havde for år
>tilbage sådan en tefal/kenwood? dims, den var intet bevendt. Hilsen Jette

Jeg vil nu alligevel ikke lade være med at sige at jeg er rigtig glad
for den hel-automatisk Saeco Vienna maskine vi købte i Netto for et
par år siden. Den kværner bønner, brygger i en kop og afleverer de
brugte bønner i en lille spand. Meget nemt, meget smart og rigtig god
kaffe. Vi bruger den både til espresso styrke, men også god
morgenkaffe hvor man får almindelig kaffestyrke ved at øge
vandmængden. En kop tager cirka 30 sekunder at brygge og maskinen er
klar (varm) på 2 minutter når den tændes.

Den kostede så 2900 så vidt jeg husker - men er alle (discount)
pengene værd.

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 16-09-05 15:28

"Jette" <sussex25@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> for år tilbage sådan en tefal/kenwood? dims, den var intet bevendt. Hilsen

Den er ikke meget bevendt - i hvert fald ikke til espresso. Bryggetrykket er
kun en af mange, mange paramentre når man skal lave ordentlig espresso.

Du skal op i noget lidt mere gennemført grej hvis resultatet skal blive
90-99% af perfekt. Hvis det *ikke* skal det er den sikkert fin - men den
kommer aldrig til at lave espresso (trust me) - måske stærk kaffe, that's
all.

/f christensen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-09-05 18:57

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer aldrig til at lave espresso (trust me) - måske stærk kaffe, that's

Du kan lave espresso på en kande til 100 kr - så kan man osse lave espresso
på en maskine fra Netto. Alt det der med at kloge sig og dømme hvad der er
rigtigt eller forkert fra en eller anden der tror deres mening har betydning
er da en ganske utidelig fidus der er løbet helt af sporet med det kaffe
siden det gik hen og blev smart - og dermed noget som nogle finder prestige
i at lege eksperter i.

Fra : Christensen

Dato : 20-09-05 16:05

> [...]
> er da en ganske utidelig fidus der er løbet helt af sporet med det kaffe
> siden det gik hen og blev smart - og dermed noget som nogle finder

Åha - så siger vi det. Jeg orker ikke at skulle til at forklare dig
det...(det kan tage tid) og uanset har du en ubehagelig måde at nedgøre folk
på som ikke er enige med dig - så det har jeg sq ikke lyst til.

EOD

/f christensen
(der også har en stovetop men som på ingen måde mener det kan sammenlignes
med espresso lavet på den rigtige maskine ved den rigtige temperature og det
rigtige tryk og den rigtige formaling og ALT der der du ved alt om)

Fra : Jonas Kofod

Dato : 20-09-05 21:52

> [...]
folk
> på som ikke er enige med dig - så det har jeg sq ikke lyst til.

Jeg kan godt klare at nogle er uenige med mig - jeg holder af at folk er
uenige, det er derfor jeg reagerede på en der gjorde sig til dommer over
hvad der var rigtigt eller forkert og dømte "stærk kaffe" over det der ikke
faldt i indlægsskriverens smag - dette klædt ind i en masse vrøvl om et emne
han tydeligvis ikke har en dybere forståelse af ud over hvad der skal til
for at spille besserwisser ud fra den nye cafétrend.

> [...]
det
> rigtige tryk og den rigtige formaling og ALT der der du ved alt om)

Den RIGTIGE espresso på den RIGTIGE maskine er en espressokande, hvilket
tydeligt afslører den tynde facade i din udgiven for at have forstand på
kaffe.

Fra : Thomas Widmann

Dato : 16-09-05 22:55

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> writes:

> Du kan lave espresso på en kande til 100 kr

For visse definitioner af espresso.

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Jonas Kofod

Dato : 17-09-05 09:21

"Thomas Widmann" <twid@bibulus.org> skrev i en meddelelse

> For visse definitioner af espresso.

Hvis der med definitioner menes ægte så ja.

Fra : Max

Dato : 17-09-05 09:34

Hej

Jeg laver kaffe i sådan en og er fløjtende ligeglad med hvad det kaldes,
og det er naturligvis ægte, det er min ægte kaffe og jeg, min kone og
mine gæster elsker den og priser den helt op i skyerne, og det er
vel det der tæller.

Hvis det bittre grumsede stads de sælger i mange såkaldte cafe'er
er espresso, ja så betakker jeg mig.

Mvh Max