Sting
Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-05 09:13

I dagens Berlingske Tidende kan man på:

http://www.berlingske.dk/grid/anmeldelser/artikel:aid=624666

se en anmeldelse af den danske marionetdukkefilm Sting, som anmelderen
er imponeret over, men hvor der tvivles på efterspørgslen.

Den turde da være selvklar til at udkomme på dvd, så den er tilgængelig
for eftertiden.

--
Per Erik Rønne

Fra : Holst

Dato : 09-09-05 09:25

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> se en anmeldelse af den danske marionetdukkefilm Sting, som anmelderen
> er imponeret over, men hvor der tvivles på efterspørgslen.

Strings hedder den.

> Den turde da være selvklar til at udkomme på dvd, så den er tilgængelig
> for eftertiden.

Det gør den da helt sikkert også. Andet vil da være meget overraskende.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-09-05 10:26

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Den turde da være selvklar til at udkomme på dvd, så den er tilgængelig
> for eftertiden.

Den er allerede ude i USA (Region 1):
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0009Y260E/
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=17069

Og i Thailand (Region 3) (Skulle være en orginal udgivelse):
http://www.ethaicd.com/show.php?pid=18603
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=16947

Mvh.

Ole

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-05 10:40

Ole Kofoed <ole@cowfeet.dk> wrote:

> [...]
> http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=17069
>
> Og i Thailand (Region 3) (Skulle være en orginal udgivelse):

Men en Region 0 ...

--
Per Erik Rønne

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-09-05 11:06

> Men en Region 0 ...

Jeg huskede forkert, men jeg tror nu nok det er en original udgivelse.
Ellers havde de nok sendt den ud i NTSC format og ikke lavet et thailandsk
lydspor.

I øvrigt er den udgivet af Mangpong Public Co., Ltd.(
www.mangpong.co.th/mpng/corporate/story.php ) , der ikke ligefrem ligner en
piratvirksomhed.

Mvh.

Ole

Fra : Holst

Dato : 09-09-05 11:29

Ole Kofoed wrote:

> Jeg huskede forkert, men jeg tror nu nok det er en original udgivelse.
> Ellers havde de nok sendt den ud i NTSC format og ikke lavet et thailandsk
> lydspor.

Desværre har den ikke noget dansk lydspor. Det fremgår ikke lige, om
R1-udgave har det.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 09-09-05 11:55

"Holst" <newssep05@shelter.dk> skrev i en meddelelse...

> Desværre har den ikke noget dansk lydspor. Det fremgår ikke lige, om
> R1-udgave har det.

Det har den ikke.

Mærkeligt at den først får premiere i Danmark nu, den har været på
festival-rundfart i 1 år nu:
http://www.imdb.com/title/tt0374248/releaseinfo

Og for at blive ved Thailand, så blev den vist i januar:
http://www.bangkokfilm.org/2005/film-detail.aspx?id=3000701

Mvh.

Ole

Fra : Holst

Dato : 09-09-05 12:33

Ole Kofoed wrote:

> Mærkeligt at den først får premiere i Danmark nu, den har været på
> festival-rundfart i 1 år nu:
> http://www.imdb.com/title/tt0374248/releaseinfo

Ja, men den type film har det næppe nemt i Danmark. De klarer sig
sikkert nemmere, hvis de forud har været en tur rundt i udlandet og
høstet en strak priser.

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 09-09-05 18:27

Det har ikke noget med filmen at gøre men på den måde den blev
financieret på. Det første gang jeg jeg husker at en dansk film først
fik premiere i udlandet, derfor er den allerede ude på dvd på andre
regioner, og derefter i Danmark. Politiken havde fornylig forklaringen
og problemerne med financieringen men jeg har glemt dem pt.
Dette er en undtagelse fra normen.

Mvh

Jørgen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 10-09-05 03:00

'

Fra : Dag Stinus

Dato : 09-09-05 20:31

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message
> [...]
>
> se en anmeldelse af den danske marionetdukkefilm Sting, som anmelderen
> er imponeret over, men hvor der tvivles på efterspørgslen.

Jeg så filmen i december sidste år til en testforevisning. Der var en sal
med forældre med børn og en sal kun med voksne. Jeg havde ikke mine børn med
og så den derfor i voksensalen. Selvom filmen umiddelbart ligner en
børnefilm så var billedsiden så voldsom at det på et stort lærred i en mørk
biograf efter min mening slet ikke er en film for børn (og mine børn på 6 og
8 elsker f.eks. LOTR og Batman). Det kan være dette dilemma at filmen på den
ene side er en dukkefilm og på den anden side handlings- og stilmæssigt er
en voksenfilm som gør at man kan sige at den sætter sig mellem to stole - i
biografudgaven. På DVD tror jeg til gengæld at den pga. forevisningen hjemme
i stuen vil virke mere som en famliefilm - vokse og børn kan tale sammen om
det de ser mens de ser det.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : John Hinge

Dato : 10-09-05 06:12

En ting der undrer mig omkring Strings, og presseomtalen af filmen..
Flere gange har journalister omtalt den som verdens første fuldlængde
marionetdukke film.
Men øhm.. Hvad med f.eks http://www.imdb.com/title/tt0372588/

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Jens

Dato : 10-09-05 15:00

John Hinge wrote:

> En ting der undrer mig omkring Strings, og presseomtalen af filmen..
> Flere gange har journalister omtalt den som verdens første fuldlængde
> [...]

De er begge fra 2004, men Strings havde premiere før Team America.

Fra : John Hinge

Dato : 11-09-05 06:14

On 10 sep 2005 Jens was heard to say:

> De er begge fra 2004, men Strings havde premiere før Team America.

Ja jeg lurede lidt på det..
Strings står til at være vist på et filmmarked, og have haft
premiere i Tyskland ..
Men det er jo først nu den føres frem .. sært.. Har de haft den
liggende i over et år sådan bare ?