"Dan Nielsen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:<CVlUe.1258$wt1.1022@news.get2net.dk>...
> Jeg tager lige debatten op igen, vi blev ikke færdige
>
> Nu har jeg pløjet BTN hjemmesiden igennem
Kære Dan. Jeg ved ikke hvad du har pløjet efter. Der er mange sider hos
BTN,
der er fuldstændig åbne og hvis du havde læst i stedet for at pløje, så
var
du også kommet frem til sider om formål og vedtægter. Du kommer med en
konklusion om deltagere her i NG. Jeg har kun fundet at 3, inklusive mig
selv, der er medlem af foreningen. Til trods er der i de 2 tråde sagt
meget
fornunftigt. Også om BTN. Jeg kan med den bedste vilje ikke se, at der
sidder nogen og roser sig selv.
Men jeg er forbavset over, at finde nedvurderende indlæg her i NG. BTN´s
debatforum er åben for alle.
Den gennemgående holdning i trådene er, at ræven synes at de rønnebær
altså
er så sure...
Det er en komplet misforståelse, at man skal betale 100 kr. for at "købe"
en
liste. Pengene er et medlemskontingent som i alle andre foreninger. BTN er
på alle måder en åben forening og jeg kan trøste dig - og andre - med at
alle har medindflydelse ved direkte valg, alle kan komme til orde. Alle
kan
se regnskaber, budgetter og referater.
Men alt har sin begrænsning! Der sidder nemlig en flok mennesker, som
laver
en uegennyttig og ulønnet indsats til fordel for dem, der gider slippe den
hund for et medlemskab. Login til samarbejdspladserne og andre interne
forhold er altså en service til medlemmerne, ikke noget, som man kan
tilkøbe.
At påstå at dette er en form for pengepugeri eller tyveri, som påstået i
et
indlæg, læner sig meget tæt op ad injurier. Medlemmerne har set regnskabet
og godkendt budgetter og sluttelig koster det også at drive en forening.
I BTN har vi nogle mål og det er ganske rigtigt, som det er sagt
andetsteds,
disse kan kun opnås ad politisk vej. Men det er mål til gavn for de
campister, der vedkender sig foreningens formålsparagraf. Derfor støtter
man
ikke foreningen, men på lang sigt sig selv og sine ligesindede.
Der er fremført argumenter om at det måtte være en fordel for
campingpladserne, om listen med BTN´s samarbejdspladser var tilgængelig
for
alle. Det lyder teoretisk rigtigt, men ikke desto mindre har det vist sig
at
netop denne liste har været en stor fordel for samarbejdspladserne, der
næsten alle melder om stærkt stigende besøgtstal fra BTN´s medlemmer.
Der er fremført at det koster campingpladserne penge at give en gruppe
rabat. Det er fuldstændig forkert og vidner ikke om vedkommendes indsigt i
markedsmekanismerne. At give rabat til en interessegruppe, tiltrækker
flere
besøg fra samme gruppe - det betyder, at der i den sidste ende kommer
flere
kroner i kassen uden at de faste omkostninger øges. Altså ren og skær
merfortjeneste. Debatten afslører, at man ikke har kendskab til forskellen
mellem procenter og kroner/øre.
Der findes også indlæg om campingpasset i BTN. Lad mig slå fast: der er
ingen i BTN, der bliver påtvunget et campingpas!! Vi respekterer fuldt om
nogen vil have campingpasset gennem foreningen eller ej. Eller lade helt
være, for den sags skyld. Det står højt og tydeligt på foreningens
hjemmeside; at sprede andre budskaber i NG om dette er lodrette løgne.
BTN er medlem af Campingrådet. På samme måde som FDM, DCU, DCK, DACF og
flere til. Det er det samlede campingråd, der træffer beslutning om
hvilket
campingpas der skal være gældende. De enkelte medlemmer i Campingrådet,
kan
selv bestemme om de vil supplere med andre korttyper. Det har vi i BTN
besluttet ikke at gøre. Det har intet med "leflen" for det skandinaviske
campingpas at gøre, men en erkendelse af, at Danmark hører naturligt til i
Norden og at det samme campingpas er internationalt gældende, hvilket også
kan læses og ses på BTN´s hjemmeside.
Der bliver også sagt, at markedsføringen af BTN er kluntet. Det er muligt,
men det synspunkt anser jeg nu for at være sagen om ræven og rønnebærrene
igen. Der har været glimrende artikler i dagspressen og med en vækst fra
187
medlemmer sidste år til knap 500 pr.dags dato, må der være noget vi har
gjort rigtigt. Men OK,alt kan blive bedre.
Nej, BTN skal og vil ikke være en pendent til DCU eller andre
campingklubber. Vi har vores egen ideologi, vores egne formål - og
arbejder
ud derfra.
Dan, dit spørgsmål om hvad du får for pengene kan besvares på en anden
måde:
Du vil i en hvilken som helst forening få mindst dobbelt så meget ud af
den
samme forening, som du selv putter ind i den.
Med venlig hilsen
Hans Duggen
Næstformand i BTN, læs evt. mere på
www.backtonature.dk .
og jeg kan ikke se hvad jeg får
> som medlem og det kan jeg ikke se. Hvad er feks. rabatten på
> samarbejdspladerne?
"Dan Nielsen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:CVlUe.1258$wt1.1022@news.get2net.dk...
> Jeg tager lige debatten op igen, vi blev ikke færdige
>
> Nu har jeg pløjet BTN hjemmesiden igennem og jeg kan ikke se hvad jeg
får
> som medlem og det kan jeg ikke se. Hvad er feks. rabatten på
> samarbejdspladerne?
>
> " Send 100 kr så skal du få en liste over ledige lejligheder i
> københavn!!!"
> Sammenligningen er slående!!
> Hvorfor skal det være så fordækt det virker meget useriøst. De 100 kr er
> ikke problemet, jeg bryder mig bare ikke om den måde!!
>
> Jeg har på fornemmelsen at det er folkene bag BNT der sidder og ruger
her
> og er lynhurtige til at rose sig selv her i gruppen!!
>
> Vh Dan
>
>
>
> Campingstuff wrote:
>
>>> Men argumentet forstår jeg som:
>>> Vi ønsker ikke at fortsætte samarbejdet fordi vi får for mange
>>> kunder?
>>
>> Nja.. nu mener de nok ikke de fik for mange gæster, nok mere hvorfor
>> skal vi tilbyde btn en samarbejdsaftale når antal af gæster (ikke
>> medlemmer af btn, men med btn`s lister i hånden) steg og steg.
>
> Jamen netop derfor. Hvis samarbejdsstatus med BTN medfører at der kommer
> mange gæster (og det er jo det du skriver) så må de da være glade. Om
> gæsterne er medlem af BTN er vel set fra campingpladsernes side nærmest
en
> fordel. De slipper så for at give rabat men drager fuld udnyttelse af
> markedsføringsfordelen.
> Det hænger altså ikke sammen rent logisk.
>
>> Altså kunne en forening med et latterligt lavt kontingent, gøre et
>> (stort) arbejde for at fremme btn ideen, synliggøre nogle pladser via
>> medlemsinformationer/internet og så ellers som skrevet opleve man ikke
>> ønsker at fortsætte samarbejdet, hvad skulle de have gjort?
>
> Jeg kan forstå, hvis BTN er ked af det - men campingpladserne har kun
> grund
> til glæde over samarbejdet. Den person, der har forhandlet med
> campingpladserne må have gjort et uendeligt dårligt salgsarbejde.
>
>>> Man skulle tro, at pladserne var interesseret i at få flest muligt
>>> besøgende og derfor måtte være interesseret i at kendskabet til
>>> pladserne blev udbredt.
>>> Medlemmernes grund til at være medlem skulle vel være den, at de så
>>> får en eller anden rabat.
>>
>> Lige præcis, men hvordan gør man så det når man oplevede pladser
>> afbryde samarbejdet af ovennævnte grunde?
>
> Forklarer dem den meget enkle sammenhæng.
>
>>> Ja da - men det ville da ikke være i udlejernes interesse at stoppe
>>> offentliggørelsen af denne liste og i stedet tilbyde den eksklusivt
>>> til en lille gruppe.
>>
>> Nej, men det ville være i din interesse hvis du møjsommeligt lavede
>> denne liste og det var dig der solgte den ikke?
>
> Jo jo, det kan jeg sagtens forstå. Og jeg kan da sagtens forstå, at BTN
> kan
> få mere ud af at lukke offentliggørelsen af listen - men kan ikke for
min
> død se, hvordan det skulle være andet end en ulempe for
> campingpladsejerne.
> Og personligt finder jeg 100 kr. for et medlemsskab aldeles
ligegyldigt -
> men ikke den uendeligt klumrede måde det er implementere rent
> internetmæssigt for tilfredsstillende. Og er det eneste foreningen har
at
> tilbyde en liste over pladser, der lever op til kravene om gode
> naturomgivelser, ja så synes jeg da det var enklere bare at lave en
> hjemmeside. Det er billigt og man behøver jo ikke bruge mange minutter
på
> forhandlinger med pladserne af den grun - man skal sådan set blot bruge
en
> anbefaling fra nogle campister.
> Jeg kan ikke befri mig for en fornemmelse af at der er nogen, der gerne
> vil
> lege organisationsfolk. Og det er da også OK. Men så lad være med at
bruge
> nogle fumpede argumenter, der ikke hænger sammen overhovedet.
>
>> Jeg kan fortælle at man i dag har samarbejdsaftaler med over 34
>> pladser enda også i udlandet.
>> Man har nu et medlemstal på næsten 500, en enorm tilgang der skyldes
>> nuværende bestyrelse der med benarbejde og entuiasme virkelig har
>> synliggjort btn, de er enda kommet i campingrådet og udsteder nu
>> campingpas, dette kan kun lade sig gøre hvis de støttes via en
>> medlemsskare.
>
> Ja ja - går det rigtigt godt, kan man blive et nyt DCU. Men jeg synes
bare
> ikke det var det, man slog sig op på.
>
>> Det rigtig morsomme er egentlig at det er ikke-medlemmer der
>> harcelerer over forholdene.
>
> Personligt harcelerer jeg ikke over andet end at det er en fornærmelse
mod
> vores intelligens at diske op med nogle helt horible argumenter.
> Sig at det handler om at få flere medlemmer til en organisation og lad
> være
> med at lyde nærmest altruistisk.
>
> Og så vil jeg tage op til en af Danmarks allerbedste naturpladser - og
vil
> helt gratis offentliggøre at den hedder Bunken Camping og ligger helt
ude
> i
> klitten i Bunken klitplantage med et pragtfuldt net af dedikerede
> cykelstier, hvor man på under en time kan nå Råbjerg Mile (fra flere
> vinkler), den tilsandede kirke, Skagen og Grenen, Ørnereservatet,
> Kandestederne, Råbjerg Kirke og Råbjer Stene og....
> Ja, og oplysningen er som sagt helt gratis
>
> vh
> jan
>
> --
> Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
>
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.
> Desværre ses siden bedst med Internet Explorer, da MS tilsyneladende har
> valgt
> at sabotere visningen i andre browsere, når sider genereres fra
Powerpoint
>
>
>
>
>
>
>
>
>