Styre Mac fra PC
Fra : Søren

Dato : 09-09-05 19:25

Hej

Hvordan kan man logge ind på en Mac OSX fra en PC. Det skal være sådan at
man overtager musen og kan se det hele grafisk.

Når jeg gør det fra PC til PC, bruger jeg "forbindelse til fjernskrivebord"
på klienten og "Terminal services" på den PC jeg kobler op til.

Jeg har prøvet at aktivere "Apple Remote Desktop" på Mac'en, men kan ikke få
det til at virke. Hvad gør jeg galt ?

Søren

Fra : Peter Andersen

Dato : 09-09-05 19:32

On Fri, 09 Sep 2005 20:25:06 +0200, Søren wrote:

> [...]
>
> Når jeg gør det fra PC til PC, bruger jeg "forbindelse til fjernskrivebord"
> på klienten og "Terminal services" på den PC jeg kobler op til.

Du kan installere vnc på dine maskiner.
http://www.realvnc.com/resources.html
her kan du hente til Mac

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-09-05 19:36

"S?ren" <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Hvordan kan man logge ind p? en Mac OSX fra en PC. Det skal v?re s?dan at
> man overtager musen og kan se det hele grafisk.
>
> N?r jeg g?r det fra PC til PC, bruger jeg "forbindelse til fjernskrivebord"
> p? klienten og "Terminal services" p? den PC jeg kobler op til.
>
> Jeg har pr?vet at aktivere "Apple Remote Desktop" p? Mac'en, men kan ikke f?
> det til at virke. Hvad g?r jeg galt ?

Du skal bruge en VNC klient og sørge for at, at der er hak i "VNC
observatører må kontrollere skærmen med adgangskoden", og så indtaste
en adgangskode. Så kan du forbinde fra alle platforme med VNC.

Apple Remote Desktop er faktisk bare VNC pakket ind i et Apple produkt
som tilbyder flere muligheder end ren VNC.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-09-05 06:17

spam@rfn.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Du skal bruge en VNC klient og sørge for at, at der er hak i "VNC
> observatører må kontrollere skærmen med adgangskoden", og så indtaste
> en adgangskode. Så kan du forbinde fra alle platforme med VNC.

Den VNC klient jeg har på min PC piver over at der er noget galt. Er
der nogen der kender en anden klient som de har set virke?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 09-09-05 21:20

"Søren" <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> writes:

> [...]
> på klienten og "Terminal services" på den PC jeg kobler op til.
>
> Jeg har prøvet at aktivere "Apple Remote Desktop" på Mac'en, men kan ikke få

ARD er en helt anden protokol, end den Microsoft anvender til deres
produkt. Du skal i stedet bruge "Remote Desktop Connection", som kan
hentes på Microsofts hjemmeside.

Som andre har nævt, kan du også bruge VNC. VNC har den fordel, at den
kan styre "konsollen" på Windows maskinen. Jeg ville dog starte med
at prøve RDC inden jeg installerede VNC.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Lynbech

Dato : 10-09-05 06:49

Man skal bruge den klient som hedder tightvnc (www.tightvnc.com).

Realvnc (eller VNC 4) klienten og Apples Remote Desktop fungerer ikke
sammen. Der er noget protokol fnidder som får realvnc klienten til at
lukke ned.

Alternativt kan man installere en separat VNC server på Mac'en
istedetfor at bruge ARD. Sådan noget findes blandt andet på:

http://www.apple.com/dk/downloads/macosx/

VNC er et kanonprodukt. Det virker også den anden vej så du kan styre
din PC fra Mac'en.

Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-09-05 09:14

Christian Lynbech <christian@defun.dk> writes: