?: kørsel i gulplade bil
Fra : Per Krabbe

Dato : 07-09-05 20:43

hvor momsen ikke er betalt. Ingen beskatning af fri bil.

Udsagn:
Jeg har hørt at man godt må, såfremt det pågældende ærinde (af privat
karakter) ligger på den vej man kører (erhvervsmæssigt), køre i en gulplade
bil hvor momsen ikke er betalt. (Uden at skulle beskattes af kørslen som
privat anvendelse)

Er der nogen der kender reglen ?, har set en bekendtgørelse eller dom der
kan bekræfte det ?

Lad mig høre om der er nogen der kender "problematikken" og kan hjælpe med
lidt link eller henvisninger.

På forhånd tak
pkc

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 17:24

> [...]
> kan bekræfte det ?
>
> Lad mig høre om der er nogen der kender "problematikken" og kan hjælpe med

Jeg er ikke jurist og kan desværre ikke hjælpe dig med en henvisning.

Men jeg har en kammerat som gør det du skitserer i praksis - og han siger
han man må foretage private ærinder i firma-gryden, hvis de er ubetydeligt
længere end den rute man alligevel kører.

Han siger endvidere at bagatelgrænsen er 1000 km om året.

Jeg aner ikke om han har ret

Håber du finder svar.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Per Krabbe

Dato : 08-09-05 17:42

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> længere end den rute man alligevel kører.
>
> Han siger endvidere at bagatelgrænsen er 1000 km om året.

Det er det jeg håber han har - og jeg har også langt om længe fundet noget
fra T&S - som bekræfter.

Tak for dit indlæg

pkc

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 17:49

> Det er det jeg håber han har - og jeg har også langt om længe fundet noget
> fra T&S - som bekræfter.

Noget du vil dele med os andre?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Per Krabbe

Dato : 08-09-05 19:00

> Noget du vil dele med os andre?

Det drejer sig om en "afgørelse" så vidt jeg kan læse der faldet på et
tidspunkt. Jeg har det med hjem i morgen - så skal skrive hvad den hedder.

pkc

Fra : Jesper

Dato : 09-09-05 19:23

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> Det drejer sig om en "afgørelse" så vidt jeg kan læse der faldet på et
> tidspunkt. Jeg har det med hjem i morgen - så skal skrive hvad den hedder.

Det ser jeg frem til...

Fra : Per Krabbe

Dato : 12-09-05 16:22

> [...]
> karakter) ligger på den vej man kører (erhvervsmæssigt), køre i en
> gulplade bil hvor momsen ikke er betalt. (Uden at skulle beskattes af

Gå på toldskat.dk og søg efter skm2002.251.lr - den giver den ovennævnte
mulighed med nogle forbehold. Har jeg fundet frem til selv.

pkc