Prøvekørsel
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 18:31

Hej NG

Jeg er ved at tage motorcykel kørekort og har fundet en mc jeg gerne vil
købe. Men inden jeg køber den vil jeg naturligvis gerne prøvekøre den. Er
heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.

Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en
bil bagved for at tage en tur derpå.

Mvh Søren Wagner

Fra : BJ

Dato : 07-09-05 18:34

"Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba [flue] dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er der en særregl for prøvekørsel,

Nej, du skal have gyldigt førebevis for at føre en MC/bil osv. på offentlig
vej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Christensen

Dato : 07-09-05 18:34

Cacba wrote:
> [...]
> heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.
>
> Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en

Du får næppe en prøvekørsel hos en forhandler uden gyldigt kørekort...

For biler gælder der særlige regler om indretning for at de kan bruges
som skolevogne, det gælder næppe motorcykler.
Prøv at spørge sælger og din kørerlærer om det kan lade sig gøre.
Bemærk dog at der eventuelt kan være forsikringsmæssige problemer
forbundet med eventuelle skader.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : bem

Dato : 08-09-05 09:54

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

Er

En kørelærers MC er godkendt til øvelseskørsel - det er en almindelig privat
MC ikke, derfor kan det ikke lade sig gøre.

> Du får næppe en prøvekørsel hos en forhandler uden gyldigt kørekort...

Hos langt de fleste forhandlere, kan man ikke engang få en prøvekørsel af en
ny motorcykel overhovedet - kørekort eller ej. Man skal altså investere
omkring 200.000 kr. i en MC, som man aldrig har kørt på. Det er helt til
grin..

/Bo

Fra : Henrik Madsen

Dato : 07-09-05 18:37

On Wed, 7 Sep 2005 19:30:58 +0200, "Cacba" <me [Snablet Æ-e] cacba
[flue] dk> wrote:

> [...]
>heller ikke glad for hvis cyklen bliver solgt lige foran næsen på mig.
>
>Er der en særregl for prøvekørsel, eller skal jeg have min kørelærer i en

Hej

Hvis jeg ikke tager grumme meget fejl så har kørelæreren en speciel
forsikring der er dyrere på den/de MC'er han bruger til undervisning.

Hvis jeg ikke tager grueligt fejl må den maskine du påtænker at købe
slet ikke føres af en person uden førerret pga. at den forsikring som
sælger har ikke vil dække for dig hvis det går galt.

Eneste alternativ jeg kan se er hvis du f.eks kan aftale med køber at
han kører den til et køreteknisk anlæg og kørelæreren så får lidt
knaster for at lade dig køre et par omgange på den lukkede bane uden
andre er til stede på banen.. (Eller en anden lukket bane)..

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-05 21:16

> Hvis jeg ikke tager grumme meget fejl så har kørelæreren en speciel
> forsikring der er dyrere på den/de MC'er han bruger til undervisning.

Ja, det lyder meget sansynligt

> [...]

> knaster for at lade dig køre et par omgange på den lukkede bane uden
> andre er til stede på banen.. (Eller en anden lukket bane)..

Ja, desværre dukker forsikringsproblemet op. Så bliver nok nød til at
vente
og se hvor vidt jeg kan få den på hånden. Ville bare være ærgeligt hvis
den
ryger lige inden jeg har mulighed for at prøve den.

Mvh Søren Wagner

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 08-09-05 16:31

On Wed, 7 Sep 2005 22:16:21 +0200, "Cacba" <me [Snablet Æ-e]
cacba [flue] dk> wrote:

> [...]
>den
>ryger lige inden jeg har mulighed for at prøve den.

Jeg undrer mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad
mvh Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-05 20:14

<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg undrer mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
> til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
> Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad

Og hvad kan man bruge den til? Der er ikke 2 mennesker i denne verden der
har samme forhold til den samme mc, og det er kun ved selv, at prøve man
finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.

--
Mvh.
Dannie

Fra : ebbeh@mail1.stofanet~

Dato : 09-09-05 09:13

On Thu, 8 Sep 2005 21:14:13 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk>
wrote:

> [...]
>finder ud af om det er cyklen så vent til du har pappet, og prøv så nogle
>forskellige, og vælg så den du bedst kan lide.

En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.
Prøv at se bilister, de fleste er ikke i stand til at bedømme, om
en bil er under eller overstyret, hvilket har emorm betydning for
køreegnskaberne.
mvh Ebbe

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 10-09-05 18:38

On Fri, 09 Sep 2005 10:13:28 +0200, ebbeh wrote:

> En hel del, det vil tage en nybegynder lang tid efter erhvervelse
> af kortet, før han er i stand til at bedømme noget som helst.

De fleste nybegyndere vil nu godt kunne mærke om de sidder godt,
gearskiftet er ordentligt, om den bremser skævt osv.

--
MVH
osv...

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-09-05 21:05

Frank E. N. Stein skrev:

> De fleste nybegyndere vil nu godt kunne mærke om de sidder godt,
> gearskiftet er ordentligt, om den bremser skævt osv.

Ved godt det er helt OT, men hvordan faen bremser en MC skævt ??

mvh Tommy Fer

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-09-05 22:41

On Mon, 12 Sep 2005 22:04:32 +0200, Tommy Fer wrote:

> Ved godt det er helt OT, men hvordan faen bremser en MC skævt ??

Prøv at læse lidt mere af indlægget jeg svarede på.
--
MVH
osv...

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-05 19:14

r mig over, hvad du vil prøve. Tror du at du er i stand
> til at prøvekøre en MC, når du er helt uerfaren.
> Læs hellere en proff prøvekørsel i et MC blad

Det er en demomodel med fejl. Motoren skulle være monteret direkte på stel,
uden gummiopgæng. Det resulterer i rystelser ved bestemte hastigheder. Det
er hvad jeg er blevet oplyst om, og det er jeg rimelig sikker på at jeg
hurtig kan bedømme om det er noget jeg vil kunne leve med, eller ej. (har
også kørt på 2 hjul de sidste år, derved har jeg også fået en del følelsemed
sådan en maskine, dog i mindre størrelse).

/Cacba