Forsikring: Hærværk >< ikke hærværk
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 12:48

Hej

Kort om sitiuationen. Jeg bliver skubbet af ukendt gerningsmand (får ikke
hans oplysninger), så mit videokamera går i stykker.

Kan denne situation ikke betegnes som hærværk, idet gerningsmandens handling
var bevist? Min forsikring vil ikke give mig medhold, deres besvarelse er:
"Vi kan desværre ikke betale erstatning, fordi der ikke er sket en skade,
der er omfattet af forsikringen. Din forsikring dækker skader som følge af
brand, tyveri, hærværk, færdelsuheld, vand storm og køle/dybfrostskader."

Hvad er mine muligheder?

Mvh Kasper

Fra : Henning

Dato : 05-09-05 13:28

Bevist eller bevidst?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-05 14:29

Stavefejl - Bevidst

Fra : MAndersen

Dato : 05-09-05 14:25

"Flindt" <flindt[at]pluginbaby.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brand, tyveri, hærværk, færdelsuheld, vand storm og køle/dybfrostskader."

Hærværk er - som jeg har lært det - bevidst skade på ting.

Hvis din forsikring kun dækker b-t-v og hærværk, er der ikke noget at komme
efter, men ville have været omfattet af en "pludselig skade" dækning.

MAndersen

Fra : Henning

Dato : 05-09-05 15:11

>Hvis din forsikring kun dækker b-t-v og hærværk, er der ikke noget at komme
>efter, men ville have været omfattet af en "pludselig skade" dækning.

Forsikringsselskabet bliver nok mistænksomme, hvis man afterfølgende
ændrer det til at kameraet er blevet stjålet

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : MAndersen

Dato : 05-09-05 16:33

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Forsikringsselskabet bliver nok mistænksomme, hvis man afterfølgende
> ændrer det til at kameraet er blevet stjålet

Det mener jeg bestemt heller ikke man skal gøre.

MAndersen