Michael M. Nielsen wrote:
> Hej
>
> Jeg er løbet ind i et lille problem med Tele2.
>
> For noget tid siden opkøbte Tele2 firmaet Tiscali - hvor jeg har en
> internet-forbindelse
>
> Jeg flyttede omkring jul 2003 - hvor jeg opsagde mit abb. hos Tiscali. Jeg
> blev kontaktet af en Tiscali-medarbejder der gav min en meget fordelagtig
> pris, hvis jeg ville blive som kunde hos dem. Det var et så godt tilbud på
> daværende tidspunkt at jeg accepterede tilbuddet.
>
> I februar 2005 flytter jeg så igen - inden jeg flytter ringer jeg til
> Tiscali og spøger om det "gamle" tilbud stadig gælder efter flytning -
> hvilket jeg får svaret "ja" til.
>
> Da jeg endelig er flyttet og får sat min computer til opdager jeg, at
> forbindelsen alligevel ikke er den korrekt. Efter ikke mindre end 5 opkald
> til supporten - taler jeg med en supporter der siger, at han vil sætte
lidt
> mere skub(hastighed) på forbindelsen pga. alt det bøvl jeg har haft til
> samme pris. Fint ok :)
>
> Det er så nu sker er, at Tele2 overtager Tiscali - gennem længere tid ser
> jeg intet til regninger fra Tiscali. En dag er min linine pludselig blevet
> endnu større... mystisk tænker jeg.
>
> For få dage siden modtager jeg så endelig en regning fra Tele2 på en pris
> der ligger næsten 2,5 gange så meget som den lovede pris i siden tid.
>
> De har taget for den største forbindelse. Jeg kontakter dem så - og får
> beskeden om, at de ikke vil sælge til den pris - og jeg bare kan finde et
> andet selskab hvis jeg er utilfreds.
>
> Burde jeg ikke have haft besked om prisændringer? - og kan man virkelig
bare
> sætte prisen op uden jeg ved det?
>
> Jeg har læst lidt på nyhedsgrupperne, at de for noget tid siden har
udsendt
> nye priser pr. mail - men jeg har bare intet modtaget.... men de har godt
> kunnet sende reklamer pr. post til mig.
>
> En anden lille detalje (måske lidt små sko) :) - men så har de endda
tilladt
> sig, at opkræve faktureringsgebyr på 19 kr. - Der står (Undgå Gebyr
tilmeld
> dig Betalingsservice) - Hallo - Jeg har altid været tilmeldt
betalingservice
> hos Tiscali - skal det nu gå udover kunden, at de ikke kan overføre
> betalingsservice til dem.
>
> Mvh.
>
> Michael
Jeg opsagde min forbindelse den 28. juni til at gælde fra 1. august.
Dagen efter var min hastighed også pludselig fordoblet, og et par dage
senere modtog jeg også et girokort som dig.
Jeg ventede til hen i nærheden af sidste betalingsfrist, skrev til dem via
deres hjemmeside, som jeg ved at de reagerer utroligt langsomt på.
Jeg skrev tak for gaven, det var ikke noget jeg havde bestilt, så jeg vil
selvfølgelig heller ikke betale for det.
Den har de stadig ikke svaret på.
Min forbindelse skulle lukkes 1. august, og da der stadig var liv på den
omkring d. 8. så ringede jeg derind.
Efter deres mystiske telefonsluse kom jeg endelig frem til den kø, hvor jeg
kunne hænge i 35 skønne minutter, indtil der var hul igennem.
Jeg forklarede den flinke person jeg snakkede med situationen, og han ville
effektuere tingene, hvilket jeg også tror er sket.
Jeg venter egenligt lidt på at de begynder at sende mig rykkere for ubetalt
regning osv. som de plejer når folk forsøger at forlade dem.
Hele denne lange historie bare for at forklare at du ikke er alene
Kai