Beskatning ved salg af forældrekøbt lejlig~
Fra : JOB

Dato : 26-08-05 20:37

Hej gruppebrugere...for 26 år siden købte min far en lejlighed, som jeg har
beboet lige siden. Da min far døde i 1998, arvede min mor lejligheden, og
mit lejemål fortsatte uændret. I forbindelse med en omfattende
elevatorrenovering i ejendommen min mor bebor, flyttede hun til min
lejlighed og meldte officiel flytning i de 2 måneder, da hun jo ikke kunne
bo på 7.sal uden elevator, som 81-årig med 2 nye hofter. Nu er mit spørgsmål
så, om reglen for beskatning af værdistigning bortfalder, da ejer jo selv
har beboet lejligheden af plausibel årsag? - Jeg har i øvrigt ladet mig
fortælle, at beskatningskravet bortfalder, hvis jeg arver lejligheden en
gang? - det er mig meget på sinde, da vi taler om temmelig mange
penge...venlig hilsen Jens-Ole, København