Et svindelforetagende ?
Fra : MG

Dato : 25-08-05 09:16

Jeg har fået hulrumsbehandlet min bil, troede jeg. Det viser sig flere
steder at man har direkte snydt ved at påføre rustbeskyttelse for at det
skulle se ud som om det var løbet ud fra de pågældende steder, man har endda
påført rustbeskyttelse under den ene bageste siderude for at jeg skulle tro
at det også var løbet ud her, der er bare det problem at det aldrig kan løbe
ud det pågældende sted. Det viste sig at der helt tørt indvendig i både
bagpanel og sidepaneler. Jeg er godt klar over at jeg skal gå tilbage til
det pågældende værksted og få udbedret manglerne. Jeg betragter denne omgang
som grov svindel og jeg ønsker ikke at få bilen til ombehandling det samme
sted, jeg stoler simpelhent ikke på værkstedet. Jeg har tænkt mig at betale
regningen alligevel samt betale en ny hulrumsbehandling et andet sted, men
mine omkostninger i tidsforbrug til test m.m. vil jeg have dækket ind. Er
der mulighed for det ?

Mvh
MG

Fra : per christoffersen

Dato : 25-08-05 09:35

"MG" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale regningen alligevel samt betale en ny hulrumsbehandling et andet
> sted, men mine omkostninger i tidsforbrug til test m.m. vil jeg have

Jeg tror det bedste vil være at undlade at betale regningen med henvisning
til det dårlige arbejde.

Man kan få erstatning ifbm. mangelfuldt arbejde for økonomisk tab, men egen
tid regnes ikke som en udgift.

/Per

Fra : René Løweneck

Dato : 25-08-05 10:45

Hej MG !

> [...]

> hulrumsbehandling et andet sted, men mine omkostninger i tidsforbrug til
> test m.m. vil jeg have dækket ind. Er der mulighed for det ?

Hvis jeg var dig, ville jeg da allerførst prøve at kontakte FDM.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : MG

Dato : 25-08-05 12:14

> Hvis jeg var dig, ville jeg da allerførst prøve at kontakte FDM.
>

> --
Hej Rene
Jeg har kontaktet FDM og den har været til test der 2 gange og de har lavet
en fejlrapport som påpeger fejlene. Men det er svindelnummeret der gør at
jeg ikke vil have bilen hen det samme sted igen. Jeg er klar over at der
altid kan forekomme helligdage ved en hulrumsbehandling, hvis det bare var
det havde jeg sendt bilen retur til værkstedet uden videre. Vi kan jo alle
lave fejl. Hvis de ikke betaler mine omkostninger har jeg den indstilling at
andre forbrugere bør advares da de sansynligvis kører rundt i en bil med en
indbygget tikkende rustbombe...

Mvh
MG