Frtidsarbejde og T&S
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-05 18:43

Hejsa

Jeg har fået mulighed for lave lidt fritidsarbejde
(IT/rådgivning/installation)
Jeg forventer at indtægten ligger under de 50k da det drejer sig om max 3-4
weekender om året med forholdsvis små afgrænsede opgaver

Jeg formoder at det er bedst at sætte noget formalia på plads
Max risiko er en spildt søndag hvis kunden ikke betaler alligevel
Nogen der har forslag til en kontrakt ev henvisning?

Skal jeg i gang med udvidet selvangivelse (selvstændig erhversdrivende)
eller kan (bør) jeg køre det på honorar basis?
Mht udvidet selvangivelse så regner jeg med at inddrage en revisor hvis det
bliver nødvendigt?

Andre ting?
Som hovedregel arbejder jeg hjemmefra med direkte adgang til en begrænset
del af virksomhedens systemer

- Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-08-05 08:56

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> Jeg forventer at indtægten ligger under de 50k da det drejer sig om max 3-4
> weekender om året med forholdsvis små afgrænsede opgaver

Det lyder som om det er samme kunde, du skal arbejde for hver gang? - I
så fald vil det nok være nemmest for dig og sikrest for kunden at køre
det som alm. lønarbejde, da firmaet ellers risikerer at hæfte for skat m.v.

Hvis du vil køre det som eget firma, kan du kigge på www.startguiden.dk
- og evt. bruge dk.erhverv, som har masser af spørgsmål om start af
virksomhed.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-08-05 09:05

"Jonathan Stein" wrote

> Det lyder som om det er samme kunde, du skal arbejde for hver gang? - I så
> fald vil det nok være nemmest for dig og sikrest for kunden at køre det
> som alm. lønarbejde, da firmaet ellers risikerer at hæfte for skat m.v.

Jeps samme kunde

> Hvis du vil køre det som eget firma, kan du kigge på www.startguiden.dk -
> og evt. bruge dk.erhverv, som har masser af spørgsmål om start af
> virksomhed.

Ok, tak - jeg har reposted i d.e for halv times tid siden

- Peter