Giftes og Skilles hurtigst muligt...??
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-05 23:06

Hej... NG
Vi er lige blevet gift fordi vi skal skilles... jeg har boet sammen med
en pige i 20år og skal ikke være sammen mere..jeg skal overtage huset som
står i hendes navn og hun skal have kontanter af mig...og huset grund er på
2600 kvadratmeter og vi har 2børn...men hvor længe skal vi være gift for at
hun ikke skal bliver beskattet af de penge hun skal have af mig ?? hun skal
have ca. 350000kr
er det bare at ringe at nu skal vi separeres eller ??
for hun skal have en lejlighed og ville gerne kunne få bolig tilskud men kan
ligesom ikke når hun ejer et hus..

Hilsen Carsten

Fra : MAndersen

Dato : 13-08-05 07:47

"C. Petersen" <carsten(A)mv24.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det bare at ringe at nu skal vi separeres eller ??
> for hun skal have en lejlighed og ville gerne kunne få bolig tilskud men

Nu bliver man jo ikke beskattet af gevinst ved salg af fast ejendom - så jeg
kan ikke helt se problemet

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-05 09:20

joh når grunden er størrer end mener jeg ca. 1200 kvadrat meter

Fra : Rune Wold

Dato : 13-08-05 10:00

C. Petersen wrote:
> joh når grunden er størrer end mener jeg ca. 1200 kvadrat meter

Nej, det samlede grundareal skal blot være under 1400 m2. Men der kan
være andre betingelser der ikke er opfyldt, se selv efter i
ejendomsavancebeskatningslovens § 8.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-08-05 21:59

On Sat, 13 Aug 2005 10:20:07 +0200, "C. Petersen" <carsten(A)mv24.dk>
wrote:

>joh når grunden er størrer end mener jeg ca. 1200 kvadrat meter

Det kræver så af man kan afstykke så vidt jeg husker?

Vi solgte en ejendom med 3200 kvm grundareal beliggende i landzone,
der var ingen problemer da man under ingen omstændigheder ville kunne
udstykke den i to parceller - og vist i øvrigt heller ikke opnå
tilladelse til at opføre yderligere på grunden.

Kommunen kan oplyse om dette.

** Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-08-05 11:01

In article <42fd1d00$0$28408$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, C. Petersen wrote:
> [...]
> er det bare at ringe at nu skal vi separeres eller ??
> for hun skal have en lejlighed og ville gerne kunne få bolig tilskud men kan

Hvis i ikke har særeje, men fælleseje, så er alle aktiverne fælles, og
i kan overføre hvad i vil mellem hinanden uden at det udløser skat.

Ved særeje er det anderledes. Har i særeje eller fælleseje ?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-08-05 00:29

Povl H. Pedersen wrote:

> Ved særeje er det anderledes. Har i særeje eller fælleseje ?

Det er sådan set lige gyldigt. Både ved særeje og formuefællesskab (ikke at
forveksle med fælleseje, som er noget helt andet), kan ægtefolk frit
overføre værdier fra den enes bodel til den andens ved aftale.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-08-05 15:25

C. Petersen presented the following explanation :
> for hun skal have en lejlighed og ville gerne kunne få bolig tilskud men kan
> ligesom ikke når hun ejer et hus..

Det kan hun nok alligevel ikke hvis hun har en formue på 350.000 - svjh
er der noget med at man ikke må have en formue større end 100.000 for
at få boligsikring.

Fra : Christian Buhrkall

Dato : 13-08-05 16:56

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>

> Det kan hun nok alligevel ikke hvis hun har en formue på 350.000 - svjh
> er der noget med at man ikke må have en formue større end 100.000 for at

nej

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-08-05 19:38

Christian Buhrkall used his keyboard to write :

> nej

Du har ret - jeg husker forkert. Formue medregnes først når den
overstiger omkring en halv million.

http://www.social.dk/netpublikationer/2002/p1boligs080102/boligsikring2002.html

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-700/b700-343.html

http://www.social.dk/kontante_ydelser/boligstoette/boligsikring.html#Indkomst