lejebolig i alment byggeri - affald
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-08-05 16:11

Jeg mener at udlejeren (boligselskabet) har pligt til at
bortskaffe affald som gamle TV,radio, møbler m.m.,
men jeg kan ikke finde den paragraf i lejeloven.
en der vil hjælpe ?
mvh Ebbe

Fra : Jan Pedersen

Dato : 12-08-05 16:29

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bortskaffe affald som gamle TV,radio, møbler m.m.,
> men jeg kan ikke finde den paragraf i lejeloven.

Måske ved det ikke....
Men kan du se noget rimeligt i det ? skal han så også bære dine vare hjem
fra Brugsen hver torsdag ?

\Jan

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 12-08-05 16:45

"Jan Pedersen" <andet@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan du se noget rimeligt i det ? skal han så også bære dine vare hjem
> fra Brugsen hver torsdag ?

- nu er jura jo ikke altid rimelig. Desuden er din sammenligning mildest
talt langt ude i skoven (den mørke af dem).

ras

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-08-05 18:04

On Fri, 12 Aug 2005 17:29:09 +0200, "Jan Pedersen" <andet@cuk.dk>
wrote:
klip
>Måske ved det ikke....
>Men kan du se noget rimeligt i det ? skal han så også bære dine vare hjem
>fra Brugsen hver torsdag ?
>
>\Jan

Nu er det ikke en (stakkels) han, det er et stort boligselskab.
Vi har flere kontainere, til det almindelige, foruden
affaldsskakterne. Før smed vi alt i, sofa TV m.m., men nu må
ihvertfald elektronik ikke komme deri, så det skal afleveres til
varmemesteren. Spørgsmålet er hvad står der i lejeloven ?
Der er ingen problemer.
mvh Ebbe

Fra : Grunt

Dato : 12-08-05 19:14

On Fri, 12 Aug 2005 17:29:09 +0200, "Jan Pedersen" <andet@cuk.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Måske ved det ikke....

I juragruppen skal der afgives kvalificerede svar.

>Men kan du se noget rimeligt i det ? skal han så også bære dine vare hjem
>fra Brugsen hver torsdag ?

Dette er juragruppen, dine personlige meninger kan du holde for dig selv.

Fra : alexbo

Dato : 12-08-05 16:48

"Ebbe Hansen" skrev i

> Jeg mener at udlejeren (boligselskabet) har pligt til at
> bortskaffe affald som gamle TV,radio, møbler m.m.,

Korrekt, man skal smide det ud fra altanen, hvis man ingen altan har, skal
man smide det ud af vinduet.
Det er en følge af § 24 stk. 2 i bekendtgørelse af lov om leje af almene
boliger.

Stk. 2. Udlejeren skal ligeledes sørge for renholdelse og sædvanlig
belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom udlejeren
skal renholde fortov, gård, fælles opholdsarealer og andre fælles
indretninger.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-08-05 18:51

On Fri, 12 Aug 2005 17:48:25 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk>
wrote:

> [...]
>belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom udlejeren
>skal renholde fortov, gård, fælles opholdsarealer og andre fælles

Tak for svar, hvad jeg så kan bruge det til ?
mvh Ebbe

Fra : Grunt

Dato : 12-08-05 19:12

On Fri, 12 Aug 2005 17:48:25 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

>"Ebbe Hansen" skrev i

Også kaldet storskrald i renovationskredse.

>Korrekt, man skal smide det ud fra altanen, hvis man ingen altan har, skal
>man smide det ud af vinduet.

Jah, gør ham bare til en forbryder.

> [...]
>belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom udlejeren
>skal renholde fortov, gård, fælles opholdsarealer og andre fælles
Og at anmelde folk der smider storskrald ud af vinduer m.m. til politiet.

>mvh
>Alex Christensen

Du sprang over § 5:
Stk.5. Udlejeren foranlediger, at lejeren i forbindelse med lejeaftalens
indgåelse får udleveret det gældende vedligeholdelsesreglement samt husordenen
for boligafdelingen.

Så kik i husordenen og andre udsendelser boligselskabet/udlejer har tilsmilet
dig med, ebbe.

Kik under overskriften: storskrald.
Der kan også stå hvornår storskrald må hensættes til afhentning.

Er der ingen storskraldsordning, er det din egen pligt til at bortskaffe det.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-08-05 19:48

On Fri, 12 Aug 2005 20:11:32 +0200, Grunt <gruntsaver@msn.com>
wrote:

> [...]
>Der kan også stå hvornår storskrald må hensættes til afhentning.
>
>Er der ingen storskraldsordning, er det din egen pligt til at bortskaffe det.

Mange tak, der var lidt kød på, som nævnt har vi ikke problemer,
men det er rart at vide lidt om det. Jeg mente blot at det var
nævnt direkte i loven, OK
mvh Ebbe