Spørgsmål om Androstenone Pheromone Concen~
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 07-06-01 02:07

Hey!

Jeg så et åndssvagt banner på en webside og røg ind på denne side:
http://www.getmorewomen.com/index.htm Hvor der reklameres med at dette
phreromon kan tiltrække det langhårede køn...

Er der belæg for dette? Eller er det bare endnu en fake-side der prøver at
nasse på folks visa-kort?

Mvh
Christian

Fra : Ulrich Bang

Dato : 07-06-01 16:11

Hej Christian

Hvad du så på web-siden er blot en ekstrem videnskabeliggørelse af parfume.
Parfume fungerer jo på samme måde nemlig via luften og reklamerne lover stort
set det samme: charme, selvtillid og lækkert hår.
Selvfølgelig er der ingen garanti for at deres produkt kan tiltrække alle
babsene, men på den anden side er det vel de færreste piger der ligefrem
bliver frastødt af en god duft. (Nej, fy. Du stinker jo af Boss!)

Pheromoner er en salgs signalstoffer der transporteres via luften og som
derfor kan være en ubevidst kommunikationsform mennesker imellem. Det kan være
pheromoner der danner grundlaget for at kvinder i lang tids selskab kan
synkronisere deres menustrationer, hvilket nedenstående citat fra en
videnskabelig artikel har siger lidt om:

Artiklen konkluderer, kort fortalt, at stoffer fra armhulen på en kvinde har
en virkning på hormonspejlet hos andre kvinder. Disse hormoner er relateret
til menustrationen.
Men jeg er selvfølgelig nysgerrerig så det kunne da være dejligt om du købte
produktet og skrev igen om dine erfaringer. Man har jo lov til at håbe.

mvh ulrich

Axillary pheromones modulate pulsatile LH secretion in humans.

Shinohara K, Morofushi M, Funabashi T, Kimura F.

Department of Physiology, Yokohama City University
School of Medicine, Yokohama, Japan.

We examined the effect of axillary compounds on
pulsatile secretion of serum luteinizing hormone
(LH). Axillary compounds were collected from donor
women in the follicular phase (FP) and the
ovulatory phase (OP) and were treated with isopropyl
alcohol (IPA). The recipient was not
exposed to either axillary compounds or IPA for the
first 4 h and was exposed to FP or OP
compounds, or to IPA, during the next 4 h. The
frequency of the LH pulse was increased by FP
compounds and was decreased by OP compounds, but the LH
pulse frequency was not changed by
IPA. Therefore, in humans, pheromones may play a role
in the modulation of the timing of ovulation
by changing the frequency of pulsatile LH secretion.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 08-06-01 00:24

Okey... sådan det foregår..
Tak for det Men jeg tror ikke jeg køber det *S*

Mvh
Christian

Fra : Alex Dybring

Dato : 11-06-01 14:46

Hej Christian
Selv om det med pheromoner faktisk er reelt nok, er det et helt andet
spørgsmål om det produkt du henviser til også virker.
Der er lidt baggrundsinfo på flg. link:
http://www.vitaviva.com/index2.asp?area=bibliotek&type=2&infoID=46
Venlig hilsen
Alex Dybring