Skimmelsvamp/Nykredit forsikring
Fra : Rasmussen

Dato : 09-08-05 16:10

Hej NG!

Den 1. april 2004 købte vi et hus fra 1964.

Vi fandt senere ud af at der var skimmelsvamp i køkkenet og kontaktede
derfor Nykredit forsikring, hvor vi har en ejerskifteforsikring med en
selvrisiko på 10.000.

Først ville de intet gøre, da vi så igennem vores advokat kontaktede dem
igen og efter flere måneders brevveksling
bliver konklusionen, at vi skal søge om dispensation ved kommunen ang. vores
gulve i hele huset, da der evt. ikke er isolering under dem.

Grunden til at de siger vi skal søge om dispentation ved kommunen er at der
ikke er isolering i køkkengulvet

Vi har efterfølgende erfaret at der er isolering i stue og værelser, men
ikke i gangen.

Forsikringensmanden var her så den anden dag og sagde så at han kun vil give
et spånpladegulv i gangen, hvor der iøjeblikket ligger et gulvtæppe som
forrige ejer har lagt.

Vores plan er, at vi vil have gulvtæppe af i gangen og i stuen og ordnet
gulvene, men nu bliver det gulv der ligger der nu som er massiv stavparket
udskiftet med en spånplade.
Kan det være rigtigt?
Det forringer da husets værdi og jeg har ikke købt et hus med spånplader i
gangen.

I deres afslag skriver Nykredit "det underliggende gulv er derfor at opfatte
som et undergulv" ????

Hvad ville I gøre og er der noget at gøre, vores advokat tror det ikke,
hmmmmmmmmm

Venlig hilsen Lena

Fra : MAndersen

Dato : 09-08-05 20:39

"Rasmussen" <per@fjernmiggets.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Den 1. april 2004 købte vi et hus fra 1964.

KLIP
> Grunden til at de siger vi skal søge om dispentation ved kommunen er at
> der
> ikke er isolering i køkkengulvet

Jeps, og hvis I kan få dispensation skal forsikringsselskabet ikke betale
for lovliggørelsen. Hvis I ikke får dispensation, skal forsikringsselskabet
betale for lovliggørelsen.

> [...]
> Kan det være rigtigt?
> Det forringer da husets værdi og jeg har ikke købt et hus med spånplader i

Den tror jeg ikke ud skal hoppe på - umiddelbart.
Når der ligger gulvtæppe ovenpå et andet fungerende gulv - f.eks.
stavparket, hører gulvtæppet til indboet, og derfor ikke omfattet af den
tegnede ejerskifteforsikring.
Det er derimod stavparketten - og forsikringsselskabet bør betale nyt
stavparket - hvis det er skadet, eller er nødvendigt at udskifte pga. svamp.

Søg evt. på kendelser på nedenstående link - eller ring til ankenævnet. De
er utrolig flinke at tale med, og fortæller dig også hvordan du skal
forholde dig.
Hvis du skal have mere hjælp her, vil det være fint, om du kan scanne breve
for forsikringsselskabet, samt betingelser for ejerskifteforsikringen, og
sende dem i dk.binaer

http://www.ankeforsikring.dk/

mvh
MAndersen