Jeg er i vildrede!
Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 07-08-05 14:58

Min far har haft en kompressor sendt over til reparation, idet den er gået i
stykker efter at den har kørt i under en time. Han fik den i fødselsgave den
9. april 2005.

Den er så kommet tilbage, lavet, men med en regning, hvilket undrer os
meget. Min far har så klaget til firmaet via mail, og er så blevet ringet
op, at han skal betale, og hvis han ikke gør det vil den blive sendt retur
til fabrikken og blive gjort defekt igen og derefter kan han få den
udleveret.

Hans nabo købte en nøjagtig magen til, og fik samme problem. Naboens
kompressor har de prøvet at skille ad, og det viser sig, at hvis man fylder
olie i, så det passer med denne røde plet i skueglasset, så dækker olien
ikke krumtappen, som det burde.

Der er altså tale om en fejl på kompressoren, eller en mangelfuld
brugsanvisning.

Når der fyldes olie på kompressoren er der et skueglas med en rød plet, hvor
der skal fyldes olie i op til. Problemet med kompressoren er, at hvis man
kun fylder i til den røde plet, så dækker olien ikke krumtappen.

Hvad ville i gøre?

/Dann

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 07-08-05 15:46

Per Blirup Larsen skrev:

> [...]
> ringet op, at han skal betale, og hvis han ikke gør det vil den blive
> sendt retur til fabrikken og blive gjort defekt igen og derefter kan

Har du ikke et forklarings problem med ovenstående.

--
Lars Fragstrup

Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 07-08-05 15:52

> Har du ikke et forklarings problem med ovenstående.
>

> --
> Lars Fragstrup

Forklaringsproblem med hvad????

/Dann

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 07-08-05 15:58

Per Blirup Larsen skrev:

> Forklaringsproblem med hvad????

Hvis din far har modtaget sin kompressor hvordan
skulle sælger så kunne sende den tilbage til fabrikken
og ødelægge den igen. Vil de komme og stjæle den.

I øvrigt er der 2 års reklamationsret på den og er
der mangelfuld brugsanvisning/manual, er det da
vist en sag for forbrugerklagenævnet.

--
Lars Fragstrup

Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 07-08-05 16:01

> [...]
>
> I øvrigt er der 2 års reklamationsret på den og er
> der mangelfuld brugsanvisning/manual, er det da

Kompressoren står stadig nede i HN fordi vi ikke har hentet den da vi ikke
vil betale, mht forbrugerklagenævnet har jeg hørt noget om en grænse på
500kr og prisen er sat lige under det

/Dann

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-08-05 19:42

In article <42f621e1$0$7377$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Per Blirup Larsen wrote:

> Kompressoren står stadig nede i HN fordi vi ikke har hentet den da vi ikke
> vil betale, mht forbrugerklagenævnet har jeg hørt noget om en grænse på
> 500kr og prisen er sat lige under det

Så er der retshjælpen / en retssag. Så retter de straks ind.

Fra : bem

Dato : 07-08-05 17:08

Per Blirup Larsen wrote:
> [...]
>
> Den er så kommet tilbage, lavet, men med en regning, hvilket undrer os
> meget. Min far har så klaget til firmaet via mail, og er så blevet

Hvilken årsag angiver HN til, at din far skal betale for reparationen?

/Bo

Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 07-08-05 17:17

> Hvilken årsag angiver HN til, at din far skal betale for reparationen?
>
> /Bo

De siger at det er fordi den har kørt med for lidt eller uden olie... Det
kalder de selvforskyldt...

/Dann

Fra : John N. H.

Dato : 07-08-05 19:26

"Per Blirup Larsen" skrev:

> De siger at det er fordi den har kørt med for lidt eller uden olie...
> Det
> kalder de selvforskyldt...
>
> /Dann

Manualen må da klart og tydeligt fortælle, hvor meget olie der skal på.
Hvor kommer oplysningen fra, at krumtappen skal være dækket? Det lyder
helt forkert. Hvis man f.eks. fylder olie på en bil, så krumtappen er
dækket, eller bare rammer overfladen, smadrer man ganske enkelt motoren.

For mig at se er der to muligheder:
1. Manualen er forkert. Ansvaret er HN's
2. Manualen er rigtig, men er ikke blevet fulgt. Ansvaret er din fars.

Mvh
John

Fra : JBH

Dato : 08-08-05 01:36

"Per Blirup Larsen" <per-blirup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der skal fyldes olie i op til. Problemet med kompressoren er, at hvis man
> kun fylder i til den røde plet, så dækker olien ikke krumtappen.

Øhh.
Normalt fylder man da olie på, så hele skueglasset er dækket. Mon ikke den
røde plet indikerer absolut minimum oliestand ?

mvh
JBH

Fra : Jørgen L.

Dato : 08-08-05 16:02

> Øhh.
> Normalt fylder man da olie på, så hele skueglasset er dækket. Mon ikke den
> røde plet indikerer absolut minimum oliestand ?

Øhh når. på arbejdet har vi lige modtaget et gear til 42.000 kr som er fyldt
af producenten, det var kun til prikken.
fylder du mere i kan du jo ikke se om der er for meget og det kan være svært
at se om der er olie i overhovedet.

Det samme gælder alle vores vedligeholdelses planer, at olien skal være i
midten v. prikken.

Hilsen Jørgen

Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 08-08-05 16:41

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at se om der er olie i overhovedet.
>
> Det samme gælder alle vores vedligeholdelses planer, at olien skal være i

Der er idag kommet svar fra HN og de skriver: PR KULANCE UDLEVERES
KOMPRESSER U/B.
Så de har endelig givet sig

/Dann

Fra : alexbo

Dato : 08-08-05 17:42

"Per Blirup Larsen" skrev

> Der er idag kommet svar fra HN og de skriver: PR KULANCE UDLEVERES
> KOMPRESSER U/B.
> Så de har endelig givet sig

Det er jo godt I får jeres kompressor igen, lidt synd for HN at deres
kulance bliver udlagt som "de har givet sig",
men nu kan jeg så spekulere lidt på hvor meget olie I vil fylde på.
Der er ingen tvivl om at mærket midt i glasset er et niveaumærke, men naboen
har åbenbart besluttet at det er for lidt.
Hvad der står i vejledningen fik vi ikke noget svar på, hvad naboen har
gjort ved sin kompressor efter adskillelsen, ved vi heller ikke.

Man kan håbe at HN har fyldt olie på, og at I holder fingerene væk.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Blirup Larsen

Dato : 08-08-05 17:59

> [...]
> gjort ved sin kompressor efter adskillelsen, ved vi heller ikke.
>
> Man kan håbe at HN har fyldt olie på, og at I holder fingerene væk.

Alt det skal du såmænd få svar på så snart jeg har hentet den kompressor..
Så skal jeg da skrive til dig hvad der står i den brugsvejledning.
Naboen gad ikke og bøvle med HN så han købte sq en ny.

/Dann