Skattefrit salg sommerhus
Fra : Elisa Summer

Dato : 03-08-05 17:15

Hejsa

Vedr.: Ejendomsavancebeskatningsloven

Hvad skal til for at jeg kan sælge en sommerhusgrund skattefrit ?

Kan jeg nøjes med at opstille en beboelsesvogn på grunden ?
og hvormange kvm skal sådan en være for at blive anerkendt ? og er
det nødvendigt at tilslutte vand, el og kloak ?

Hvor stort skal et flytbart hus være for at blive anerkendt som
sommerhus og er det igen nødvendigt med forbrug af vand og el ?

Er det f.eks et krav, at et hus skal være fastnaglet eller på støbt
grund ?

Hvordan skaffer man beviser på at man har overnattet ? og derved
undgår at dommeren fusker ved en eventuel retssag, og finder at der
ingen privat anvendelse har været - selvom der IRL har været ?

Skal det omvurderes af kommunen, så det på papiret hedder "bebygget
grund" ?

Der er mange uforståelige domme på området, og det virker som
magthavernes tag-selv-bord når de anlægger deres egne synspunkter for
at berige sig på os civile.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-08-05 18:18

In article <1123085702.793136.300640@f14g2000cwb.googlegroups.com>, Elisa Summer wrote:
> [...]
>
> Der er mange uforståelige domme på området, og det virker som
> magthavernes tag-selv-bord når de anlægger deres egne synspunkter for

Du taler med told & skat og hører hvad der skal til, og betaler
500 kr for en bindende bekræftelse herpå. Husk at overholde
lovens ånd, og ikke alene dens bogstav.