Returnering af barbermaskine
Fra : DS

Dato : 03-08-05 15:34

Hej alle

Postet i dk.forbruger og dk.videnskab.jura med FUT til dk.videnskab.jura.

Jeg er på udkig efter en ny barbermaskine, da min gamle er ved at være godt
slidt. Dog er min hud ret følsom overfor barbermaskiner, så det er vigtigt
at det bliver den helt rigtige. Med andre ord er jeg nødt til at prøve den
pågældende maskine et par gange, før jeg ved om den er god nok.

Har så bestilt en over internettet, hvor der jo er lovbefæstet 14 dages
returret. Min tanke er så at jeg returnerer den, hvis den ikke passer til
mig.

Spørgsmålet er så, om forretningen vil kunne nægte at tage imod maskinen,
med det argument at den er blevet taget i brug, og ikke er i "væsentlig
samme stand"?

Det der taler for at forretningen kunne gøre det er, at en barbermaskine
hører under personlig pleje, og hvis jeg har brugt den, kan det jo ikke
undgås at den er lidt beskidt (uanset hvor meget jeg renser den). Og den vil
jo skulle sælges til en anden bagefter...

Det der taler imod er at den barbermaskine jeg har købt koster i omegnen af
2.000 kr. og når man har givet så mange penge, føler jeg i hvert fald, vil
man også gerne kunne prøve varen når det er køb over nettet. Endvidere kan
et argument imod vel netop være, at nogle folk har hud der bliver irriteret
overfor bestemte barbermaskiner.

Det var en lang smøre, men jeg håber jeg kan få noget input her, da jeg ikke
vil stå i en situation hvor jeg returnerer maskinen, og forretningen nægter
at tage imod. Så nu står den pænt pakket ind her (indtil videre i hvert
fald)

På forhånd tak for hjælpen.

Daniel

Fra : Non-Desperado

Dato : 03-08-05 16:17

"DS" <no-spam@to-me.com> skrev:

> [...]
>undgås at den er lidt beskidt (uanset hvor meget jeg renser den). Og den vil
>jo skulle sælges til en anden bagefter...

Du skriver ikke noget om mærke, men jeg mener at kunne erindre at
Braun har 30 dages "afprøvningstid"/returret....

Og jeg kan ikke lade være med at tænke på om den, du har
modtaget, har været brugt før af én, der fortrød købet...*mums*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.

Fra : DS

Dato : 03-08-05 18:15

"Non-Desperado" <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
wrote in message news:8qn1f1trg9ph014ec0jhl34g8sp05rcmj4@4ax.com...

> Du skriver ikke noget om mærke, men jeg mener at kunne erindre at
> Braun har 30 dages "afprøvningstid"/returret....

Ja det ser sådan ud, så er det jo perfekt.

> Og jeg kan ikke lade være med at tænke på om den, du har
> modtaget, har været brugt før af én, der fortrød købet...*mums*

Ja, det har jeg også tænkt på... tror at den pakke ryger tilbage på
posthuset ;)

Daniel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-08-05 16:34

In article <42f0d5e1$0$23354$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, DS wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er så, om forretningen vil kunne nægte at tage imod maskinen,
> med det argument at den er blevet taget i brug, og ikke er i "væsentlig

Ja, hvis den reelt er taget i brug, så bortfalder din fortrydelsesret.
Du skal have mulighed for at undersøge apparatet, men det er også
nogenlunde det.

Du kan eksempelvis heller ikke returnere en tandbørste eller en dildo,
som har været anvendt, da sådanne ting ikke kan videresælges af
hygiejniske årsager.

> [...]
> et argument imod vel netop være, at nogle folk har hud der bliver irriteret

Der er også en smitterisiko ved sådanne produkter der har været anvendt.

> [...]
> at tage imod. Så nu står den pænt pakket ind her (indtil videre i hvert

Hvis det er brauns topmodel, så koster den kun omkring 1000 kr i Tyskland,
så det er billigere at prøve derfra,. For jeg tror din eneste mulighed
er at sælge den ibrugtagne maskine i den blå avis.

Fra : DS

Dato : 03-08-05 18:17

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

Tak for et seriøst svar.

> [...]
>
> Du kan eksempelvis heller ikke returnere en tandbørste eller en dildo,
> som har været anvendt, da sådanne ting ikke kan videresælges af

Det var også det jeg tænkte på. Er også meget glad for at jeg ikke har
pakket den ud endnu, især taget i betragtning at Braun tilsyneladende selv
giver en 30 dages tilfedshedsgaranti :)

> Hvis det er brauns topmodel, så koster den kun omkring 1000 kr i Tyskland,
> så det er billigere at prøve derfra,. For jeg tror din eneste mulighed
> er at sælge den ibrugtagne maskine i den blå avis.

Ja, det er deres 8595 model. Har du evt. et link til et sted i Tyskland hvor
den fås billigt?

Daniel

Fra : blue

Dato : 03-08-05 18:36

"DS" <no-spam@to-me.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er deres 8595 model. Har du evt. et link til et sted i Tyskland
> hvor den fås billigt?

Hos http://www.technikdirekt.de/ koster den 140 Euro + forsendelse på 22
Euro. De tager mod kreditkort og kan anbefales herfra.

Fra : Skipper

Dato : 03-08-05 16:44

> [...]
> kan et argument imod vel netop være, at nogle folk har hud der bliver
> irriteret overfor bestemte barbermaskiner.

Okay... Vil du være tilfreds med at de sender dig den jeg havde på prøve?
Min hud blev også irriteret og der kom store vædskende sår, men jeg
barberede da bare videre, og returnerede den efter 13 dage.

Skipper

Fra : DS

Dato : 03-08-05 18:10

"Skipper" <skipper@oncablel.dk> wrote in message

> Okay... Vil du være tilfreds med at de sender dig den jeg havde på prøve?
> Min hud blev også irriteret og der kom store vædskende sår, men jeg
> barberede da bare videre, og returnerede den efter 13 dage.

Nå så fik du da også lige spillet lidt smart.

Nej det ville jeg selvfølgelig ikke være tilfeds med, jeg vil iøvrigt heller
ikke være tilfeds med at få en DVD afspiller som har været pakker ud og
afprøvet af en anden.

Daniel

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-08-05 13:00

DS (no-spam@to-me.com) skrev i
42f0fa60$0$95890$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
>
> Nej det ville jeg selvfølgelig ikke være tilfeds med, jeg vil iøvrigt
> heller ikke være tilfeds med at få en DVD afspiller som har været

Du forventer altså at alle returnerede produkter kasseres?

--
Martin Petersen

Fra : Lars Jensen

Dato : 04-08-05 17:40

Martin Petersen wrote:
> DS (no-spam@to-me.com) skrev i
> 42f0fa60$0$95890$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Du forventer altså at alle returnerede produkter kasseres?

Hvad kommer det spørgeren ved, hvad der gøres med returnerede produkter?

Lars B

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-08-05 12:27

Lars Jensen (fjern_lars@zulfo.dk) skrev i
42f244b5$0$7378$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Hvad kommer det spørgeren ved, hvad der gøres med returnerede
> produkter?

Jeg undrer mig bare over at han vil have retten til at returnere et produkt,
men nægter at modtage et produkt der er returneret af anden person. Det
hænger ikke helt sammen.

--
Martin Petersen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-08-05 13:54

Martin Petersen wrote:

> Jeg undrer mig bare over at han vil have retten til at returnere et produkt,
> men nægter at modtage et produkt der er returneret af anden person. Det
> hænger ikke helt sammen.

Hvorfor ikke? - Det kan jo være, at han er parat til at betale lidt
ekstra for produktet, så butikken har råd til at kassere de varer, der
kommer retur...

Rent juridisk tror jeg ikke han vil kunne håndhæve returretten efter at
have anvendt maskinen, men man kan jo altid forsøge at aftale sig til
bedre betingelser end loven kræver.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-08-05 20:04

Martin Petersen wrote:
-snip-

> Jeg undrer mig bare over at han vil have retten til at returnere et produkt,
> men nægter at modtage et produkt der er returneret af anden person. Det
> hænger ikke helt sammen.

Enig. Han har nok i sit liv fået adskillige brugte varer som andre har
returneret og som han har været fuldt ud tilfreds med, efter parolen:
"hvad man ikke ved har man ikke ondt af".

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Søren G

Dato : 05-08-05 08:30

"DS" <no-spam@to-me.com> wrote in message
> Nej det ville jeg selvfølgelig ikke være tilfeds med, jeg vil iøvrigt
heller
> ikke være tilfeds med at få en DVD afspiller som har været pakker ud og
> afprøvet af en anden.

Det kan godt være at du ikke ville være tilfreds, men du ville ikke have
noget at komme efter så længe DVD afspilleren fungerede og ikke havde nogle
skader som ridser eller lign.

--
Søren

Fra : peter.aghl@gmail.com

Dato : 05-08-05 12:31

Martin Petersen wrote:

> Jeg undrer mig bare over at han vil have retten til at returnere et produkt,
> men nægter at modtage et produkt der er returneret af anden person. Det
> hænger ikke helt sammen.

Det hænger da fint sammen

Ved forbrugerkøb over internettet er der 14 dages returret
Ser man at det kan være et "returneret" så benytter man sig blot af
sin returret og handler evt et andet sted
Det er forretningens problem ikke kundens

Man skal dog bekoste returporto samt have besværet med at sende varen
tilbage
Kan man ikke lide systemet må man arbejde for at få det ændret eller
handle på anden vis

- Peter