Kan jeg sælge et tilgodehavende ??
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 01-08-05 15:34

Hej gruppe

Jeg har fået dom på at nogle privatpersoner skylder mig knapt 5000 kr. kan
jeg sælge den gæld, eks. til andre som geografisk har bedre mulighed for at
indrive dem ?

hvordan skal jeg håndtere den situation hvis jeg må? skyldner skal vel som
minimum informeres ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Rune Wold

Dato : 01-08-05 17:14

Brian Tingholm [7900] wrote:

[klip]

> Jeg har fået dom på at nogle privatpersoner skylder mig knapt 5000
> kr. kan jeg sælge den gæld, eks. til andre som geografisk har bedre
> mulighed for at indrive dem?

Ja

[klip]

> hvordan skal jeg håndtere den situation hvis jeg må?

Lav en overdragelseserklæring.

> skyldner skal vel som minimum informeres??

Kun for at opnå prioritetsbeskyttelse og for at give den nye ejer
betalingslegitimation, men er principielt ikke nødvendigt. Skyldner
underrettes om, at fordringen mod ham er overdraget, og at betaling med
frigørende virkning nu kun kan ske til den nye ejer.

/Rune Wold

Fra : Henriette Jensen

Dato : 02-08-05 13:48

"Rune Wold" <uu@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> underrettes om, at fordringen mod ham er overdraget, og at betaling med
> frigørende virkning nu kun kan ske til den nye ejer.

Gælder det også hvis der ikke er faldet dom?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-08-05 16:33

Den 02-08-05 14.48 skrev Henriette Jensen følgende:

> Gælder det også hvis der ikke er faldet dom?

Ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.