regler for udskænkning
Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-07-05 12:30

Hej

Arbejder et sted hvor vi har spiritusbevilling og i den forbindelse
har jeg somme tider lidt svært ved at få visse kunder til at fortå at
jeg ikke må skænke til personer under 18 eller personer som antages at
være under og som ikke kan legitimere sig som værende over de 18.

Desuden er der også sjældne tilfælde hvor jeg føler mig nødsaget til
at nægte udskænkning fordi personen er "synligt beruset" ..

Mangler så lige en link til paragrafferne der omhandler disse love,
det ville være rart at kunne hive dem frem hvis folk brokker sig, det
lader nemlig til at folk generelt ikke tror en skid på hvad man
siger..

Nogen der har en henvisning, jeg har kigget på retsinfo men fandt ikke
noget. Det jeg mangler er vel nærmest det der hedder beværtningsloven
eller lign men der er ikke noget der hedder sådan på retsinfor så den
har nok et smartere navn der..

Henrik

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 30-07-05 12:46

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> noget. Det jeg mangler er vel nærmest det der hedder beværtningsloven
> eller lign men der er ikke noget der hedder sådan på retsinfor så den

Du skal have fat i Lov om restaurations- og hotelvirksomhed §29.

§ 29. I restaurationer og andre serveringssteder er det forbudt enhver at
servere eller lade servere, herunder gennem automater, stærke drikke for
personer, der

1) ikke er fyldt 18 år, eller

2) om hvem der er grund til at antage, at de ved yderligere indtagelse af
stærke drikke vil give anledning til fare for sig selv eller fare eller
ulempe for andre.

Mvh

Henning

Fra : Bo Meyer

Dato : 30-07-05 12:41

Henrik Madsen wrote:
> [...]
> det ville være rart at kunne hive dem frem hvis folk brokker sig, det
> lader nemlig til at folk generelt ikke tror en skid på hvad man

Du skal no se på Bekendtgørelse af lov om restaurations- og hotelvirksomhed m.v.
http://147.29.40.90/_LINK_A486577117/2005&ACCN/A20030016329

Mvh. Bo