Regler for afstribning af veje
Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 16:38

Hvor kan jeg læse om reglerne for afstribning af veje?

Dels hvornår der skal være striber, og dels hvordan (eller af hvem) det
afgøres, om striberne skal være stiplede eller fuldt optrukne.

Konkret har jeg et vejstykke i en parcelhusområde, hvor der er malet
stiplede striber på et vejstykke, hvor der en meget lille bakke. Bakken er
imidlertid stor nok til at man ikke kan se hen over den.

Hvor det er smallest, er vejstykket 5,6 m i bredden.

Google fortæller mig, at striber er meget brugt i erotiske noveller, så det
gør gennemgang at hits der særdeles langsommelig

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-07-05 18:29

On Thu, 28 Jul 2005 17:38:25 +0200, Jørgen <spam_til_jsn@toker.dk>
wrote:

> [...]
>
>Google fortæller mig, at striber er meget brugt i erotiske noveller, så det
>gør gennemgang at hits der særdeles langsommelig

Der kan være noget i "Cirkulære om vejafmærkning "
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/C19980000309-regl
Læg mærke til "Kapitel 4, Afmærkning på kørebanen".

Hvis du mangler yderlig læsestof kan "Bekendtgørelse om vejafmærkning"
også læses.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B19920059005-regl

Er du ikke faldet helt i søvn kan afsnittet "Afmærkning på kørebanen"
ved http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=124968
også læses.

Når du har læst alt dette, er du godt bevæbnet til at tale med
vejbestyrelsen/vejmyndigheden/politiet.

/Hans

Fra : Jørgen

Dato : 28-07-05 19:44

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> også læses.
>
> Når du har læst alt dette, er du godt bevæbnet til at tale med

Tusind tak, det var præcist Cirkulærets §120-122 jeg var ude efter. Jeg skal
nok læse på noget af det andet stof også, og melder trætheden sig, ja så må
jeg vist bare google efter striber

Hilsen
Jørgen