Betaling: Klient eller advokat?
Fra : per

Dato : 27-07-05 14:28

Jeg har udført en opgave for et adv.fa., hvor adv. i brevet til mig
beskriver opgaven og anfører, at det er "på vegne af min klient NN".
Mit spørgsmål:
Mefører denne formulering "på vegne af min klient NN", at adv.fa. ikke er
forpligtet til at betale ?

mvh per

Fra : Rune Wold

Dato : 27-07-05 19:08

per wrote:

[klip]

> Mefører denne formulering "på vegne af min klient NN", at adv.fa. ikke er
> forpligtet til at betale?

Hvis arbejdet er bestilt på vegne af klienten, og advokaten iøvrigt ikke
har søgt at forpligte sig selv eller firmaet, så vil jeg umiddelbart
mene, at alm. fuldmagtsregler medfører, at advokaten ikke er bundet direkte.

Jeg regner dog kraftigt med, at man normalt vil sende advokatfirmaet
regningen, der på vegne af kunden også betaler, og debiterer beløbet på
klientkontoen.

Men ring og spørg advokaten.

/Rune Wold

Fra : Peter

Dato : 01-08-05 12:29

"Rune Wold" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har søgt at forpligte sig selv eller firmaet, så vil jeg umiddelbart mene,
> at alm. fuldmagtsregler medfører, at advokaten ikke er bundet direkte.

Nu har jeg selv brugt samme formulering og jeg anså bestemt mig selv for
ikke at være bundet.

> Jeg regner dog kraftigt med, at man normalt vil sende advokatfirmaet
> regningen, der på vegne af kunden også betaler, og debiterer beløbet på
> klientkontoen.

Kun hvis der er penge, min gode mand. Klientkontoreglerne slår rigtig
hårdt!

Fakturaen skal udstedes til klienten NN og fremsendes til den via advokaten.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 27-07-05 20:08

"per" <falskadrPer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har udført en opgave for et adv.fa., hvor adv. i brevet til mig
> beskriver opgaven og anfører, at det er "på vegne af min klient NN".
> [...]
Jeg vil mene, at den der bestiller musikken skal også betale. Men jeg er
ikke jurist.
Hilsen Matthias